Reflection Eternal - Revolutions Per Minute (2010)

Label: Warner Bros.

1. RPM's (1:05)
  2. City Playgrounds (4:43)
  3. Back Again (3:25)

met Res

4. Strangers (Paranoid) (2:51)

met Bun B

5. In This World (3:36)
  6. Got Work (4:16)
  7. Midnight Hour (4:39)

met Estelle

8. Lifting Off (5:21)
  9. In the Red (3:00)
  10. Black Gold (Intro) (0:17)
  11. Ballad of the Black Gold (5:33)
  12. Just Begun (3:36)

met J. Cole, Jay Electronica en Mos Def

13. Long Hot Summer (2:22)
  14. Get Loose (5:33)

met Chester French

15. So Good (3:32)
  16. Ends (3:22)

met Bilal

17. My Life (Outro) (3:27)
avatar van nega
Wat een kromback

The Opinionated
Leuk album. Hier en daar een tikkeltje eentonig, maar lang niet zo dramatisch als sommigen het beschrijven. Heeft wellicht ook te maken met hoe zeikerig je ingesteld bent.
In This World blijft één van de beste nummers van dit jaar.

avatar van discipline
The Opinionated schreef:

In This World blijft één van de beste nummers van dit jaar.

Word!

Improvision
Tegenvaller dit. Hi-Tek's producties lijken vaak op wat random samples waar een of andere marching band wat heeft zit over te drummen. Sommige loopjes zijn gewoon ronduit irritant (Long Hot Summer bv). Kweli kan het nog. Bij City Playgrounds was ik werkelijk onder de indruk... Maar zijn refreintjes zijn vaak matig. Ook vind ik dat hij het KRS-virus wat te pakken heeft: 'iedereen is wack, wij brengen de echte hiphop'.
Neemt niet weg dat er nog enkele hele leuke tracks op het album staan.

Als je je focust op de lyrics is het nog nice, maar de producties gaan na een tijd vervelen.

Rene1979
Ik ga dit toch wel beter vinden. Weet niet of het ooit een 4 wordt...

avatar van thgryda
Voor mij niet, ben nogthans een fan van de heren, een krappe 3.5 blijft het zal eerder een drie worden

avatar van thtboz
Ik vind het een best goed album moet ik eerlijk zeggen. Een 3.03 vind ik een beetje ongewaardeerd voor deze heren. Het is inderdaad niet zo goed als het album hiervoor, maar slecht zeker niet. een 3.5 met weinig kans om te veranderen.

Een dikke 4,5* wat mij betreft.

avatar van -marco-
In mijn ogen geen verkeerd album, word hier een beetje in diskrediet gebracht. Jammer!

avatar van Flipm0de
Veel matige producties van Hi-Tek. Ook een goede Talib kan deze niet meer redden.

Toch zijn In This World en Ballad of the Black Gold twee tracks die voor mij bij de beste van dit jaar horen.

Maar grote missers als Get Loose en Midnight Hour verpesten het geheel.

panjoe (moderator)
Halfje omlaag, Talib is op niveau maar Hi-Tek echt niet...

avatar van Soulistic
Zeker geen verkeerd album van deze twee mannen.
Er staan zeker wel een paar strakke tracks op.
Maar ook een paar missers.
"Got Work" vind ik wel een echte Hi-Tek beat hebben.
Ook het zweverige "Liftin' Off" digg ik wel.
Chester French ken ik van de track die ze deden met Common "What A World". Vond dat wel een geslaagde combi.
"Get Loose" vind ik dus ook wel aardig klinken.
"Ends" klinkt ook lekker soulful en laidback.
3,5 ster

avatar van thgryda
Halfje omlaag gaat erg snel vervelen, nauwelijks nog geluisterd

panjoe (moderator)
Ik ga misschien nog met een halfje omhoog want, en ik moet erbij zeggen dat ik nooit echt fan van hem ben geweest, Talib is wel echt áán .

panjoe (moderator)
In This World wat een track! Talib die maar door gaat en, ondanks dat de beat dat zelf niet is, de sample is echt brilant.

avatar van Game
panjoe schreef:

Maar ook de drums en de kicks zijn erg goed van Hi-Tek

Zal me benieuwen, aangezien ik Train Of Thought wel erg hoog waardeer. Kan dit waarschijnlijk alleen maar tegenvallen.

avatar van Raul
Toch wel een matig album, staan wat aardige nummers op maar van artiesten als Hi-Tek en Talib verwacht ik veeeeel meer.
Jammer, krijgt wel 3 sterren vanwege de uitschieters zoals Ballad of the Black Gold en Just Begun.

Ik moet 'em nog wat vaker luisteren, maar dit is verre van een Train Of Thought. Ik vind de producties niet echt met Talib matchen.

avatar van PJC
PJC
behalve dat het Talib en Hi-Tek zijn heeft dit niks meer met Reflection Eternal te maken. Deze plaat doet hun eerste geen eer aan...

avatar van Elohim
Ben deze al een paar keer tegengekomen in de winkel, twijfelend of ik em wel mee zou nemen of niet. Heb em even gepindakaasd en beluisterd, zo blij dat ik em niet heb meegenomen...

Vind het niet bepaald super...

avatar van discipline
Ik vind dit juist een erg goeie opvolger. Talib en Hi-Tek doen het beide gewoon weer prima.
Word sowieso een dikke 4*

avatar van Nr.4
Vind het ook een sterke opvolger. Haalt het natuurlijk niet bij hun eerste, maar vind het wel een lekker geheel op een enkele mindere track na. In This World, Ballad of the Black Gold zijn ook mijn twee favorieten, maar staat veel sterk materiaal op.

Rene1979
Blijf dit toch een lekker plaatje vinden. Vandaag weer eens opgezet en het is niet het eerste album maar wel gewoon heel goed.