AFX - Analord 02 (2005)

Electronic
Label: Rephlex

1. Phonatacid (9:47)
  2. Laricheard (2:15)
  3. Pissed Up in Se1 (5:14)
  4. Bwoon Dub (5:55)
avatar van John Doe
Weer van die diepe vette sounds zoals op Analord10, goede old skool analoge apparatuur wordt gebruikt. Die mooie sound wordt in verschillende stijlen gebracht bij elke Analord-release tot nu toe. Dit keer ambient. Klinkt meer dan aardig de eerste keer. Zal het vaker moeten beluisteren voor een cijfer. Als er een weloverwogen/rustige, superdiepe beat opdoemt uit de sfeerput weet ik naar wiens muziek ik luister.

avatar van John Doe
Iets teveel herhaling in de melodieën van elk nummer. Maar ook al is dat de bedoeling, net even te saai voor 4* misschien.

avatar van bas
bas
Het blijft wat anders dan z'n vorige albums. Het is zeker geen drukqs, maar toch zijn het goede nummers, helemaal in de analogue bubblebath stijl. Analord 2 is iets rustiger en eentoniger dan Analord 1, maar toch blijft het goed. Toch baal ik dat ze niet op cd komen. De binder met Analord 10 ligt bij onze platenzaak in de schappen voor 100 euro, en dat voor twee nummers. hmm...

Sietse
tja op internet was ie op sommige plekken ook 70 pond. Dus het is een hoe dan ook een dure grap. En qua muziek zeker niet de moeite waard. Gewoon bij de andere houden als je het leuk vindt, dan wordt je niet afgezet

bas schreef:

Uiteindelijk komen ze allemaal op cd dacht ik gelezen te hebben. Als de hele serie released is. Zal wel een dubbel-cd wezen dan.

avatar van bas
bas
John Doe schreef:

Ik wacht daar nog steeds op ja, dan koop ik het zeker:

avatar van John Doe
Laat ze 10 daar dan bij zetten! Ben bang dat ze dat niet doen (staat onder Aphex en als enige limited uitgegeven).

avatar van brooklyn
Zit weer wat analords te luisteren (ik kom daar eens in de zoveel tijd op terug), maar dit verdient een veel hoger gemiddelde hoor. Heerlijke editie, mooie melodiën, mooie waves. Heerlijke acid

avatar van dave
Phonatacid bracht me meteen in vervoering. Aangename beats met een werkend ambient sfeertje. Ondanks de ietwat langere speelduur leg ik het toch vrij vaak op. Maar gaat het vanaf hier bergaf? Nou, Laricheard verknoeit in ieder geval niets. Wederom erg rustig en mooie geluiden. Eenvoudig, but it does the trick. Pissed Up in SE1 is dan weer een nummer dat me niet echt ligt. Weinig boeiend en beetje ongemakkelijk allemaal. Afsluiter Bwoon dub (geweldige titel i.i.g.) recycleert in feite de beats van een voorganger, maar slaagt er in dit op geslaagde wijze te doen. E.e.a. voelt nieuw en fris aan en zorgt voor een ingehouden, doch lekker einde van deze EP. Eerste Analord trouwens waarbij meer dan één liedje indruk op me maakt. Éen tegenvallertje, maar daarnaast drie aardige nummers.

3,00

avatar van kobe bryant fan
Vreemd dat Analord 2 zo'n laag gemidelde heeft. En al zeker vreemd dat het lager ligt dan Analord 1. Alhoewel het tempo hier vrij laag ligt blijft Richard (zeker in vergelijking met Analord 1) hier zeker wel boeien. Het niveau wordt nergens erg hoog, maar het is wel constant. Mooie 3,5*
Op naar 3.

avatar van brooklyn
kobe bryant fan schreef:
Vreemd dat Analord 2 zo'n laag gemidelde heeft.

Zeker, een van de betere.

avatar van Noere
Moet altijd wel een beetje lachen om die droge acid op phonatacid. Heerlijke track wel.