Phil Collins - Going Back (2010)

Pop / Soul
Label: Atlantic

1. Girl (Why You Wanna Make Me Blue) (2:33)
  2. (Love Is Like a) Heatwave (2:53)
  3. Uptight (Everything's Alright) (3:02)
  4. Some of Your Lovin' (3:19)
  5. Ain't Too Proud to Beg (2:41)
  6. In My Lonely Room (2:25)
  7. Take Me in Your Arms (Rock Me for a Little While) (2:58)
  8. Blame It on the Sun (3:26)
  9. Papa Was a Rolling Stone (6:43)
  10. Never Dreamed You'd Leave in Summer (2:59)
  11. Standing in the Shadows of Love (2:42)
  12. You've Been Cheatin' * (2:34)
  13. Don't Look Back * (3:06)
  14. You Really Got a Hold on Me * (3:06)
  15. Do I Love You (2:50)
  16. Jimmy Mack (2:56)
  17. Something About You (2:47)
  18. Love Is Here and Now You're Gone (2:40)
  19. Loving You Is Sweeter Than Ever (2:48)
  20. Ain't That Peculiar * (3:04)
  21. Going to a Go-Go (2:49)
  22. Nowhere to Run * (3:06)
  23. Talkin About My Baby (2:47)
  24. Dancing in the Street * (2:44)
  25. Going Back (4:37)
avatar van matthijs
Petje af voor het zeer mooie authentieke sixties geluid. Meestal vind ik het jammer als een cover erg op het orgineel lijkt, maar hier is het juist weer zo goed gedaan dat t een pre is.
Bovendien: ik volg Phil allang niet meer maar vind dat ie heel lekker zingt hier, geen gladde soul a la de laatste 15 jaar van J. Cocker of R. Stewart (die ik een beetje in dezelfde hoek van oude engelse rocksterren plaats).

Voor mij zijn veel van deze nummers jeugdsentiment (ik was nog niet in de sixties geboren, maar heb daar in mijn jeugd veel naar geluisterd)

Heeft hij 'Papa was a R Stone' echt zelf opgenomen?! Klinkt zo als het orgineel (tot zijn stem). En is Phil Spector bij andere nummers niet stiekum even erbij gehaald?
Met liefde gemaakt!