Korn - Korn III: Remember Who You Are (2010)

Label: Roadrunner

1. Uber-time (1:28)
  2. Oildale (Leave Me Alone) (4:43)
  3. Pop a Pill (3:59)
  4. Fear Is a Place to Live (3:09)
  5. Move On (3:48)
  6. Lead the Parade (4:24)
  7. Let the Guilt Go (3:56)
  8. The Past (5:05)
  9. Never Around (5:29)
  10. Are You Ready to Live? (3:58)
  11. Holding All These Lies (4:38)
  12. Trapped Under the Stairs * (4:20)
  13. People Pleaser * (7:05)
  14. Blind [Live] * (5:28)
  15. Oildale (Leave Me Alone) [Live] * (4:32)
  16. Freak on a Leash [Live] * (5:41)
doornappel schreef:
Ik vond de eerste 4 albums van Korn prima te pruimen...

De pedo award 2010 gaat overigens ook naar Korn voor het vervaardigen van deze "super coverart".

En je vind het eerste album goed?

Vind dit nu al t beste koRn album ooiit...
Gaat redelijk richting roots..

avatar van Slowgaze
Zal ik dan maar een inkoppertje maken?
De band herinner ik me liever niet meer...

avatar van masterdude
Stalin schreef:
Dat deze band van beroeps-depressievelingen nog bestaansrecht heeft, of durft niemand ze in te fluisteren dat ze al 10 jaar achter de feiten aan lopen ?

Jonathan Davis en consorten, die ondanks hun rijkelijk gevulde rekeningen, nog immer gefrustreerd en zielig zijn, storten maar weer eens een tsunami aan muzikale en lyrische rampspoed uit over mensen die toch echt beter zouden moeten weten...

Positief stukje hoor, ook goed van jou perspectief is, het lijkt ook echt een dat het jou mening is..... not!
ik snap dan ook niet dat mensen die domme, niet onderbouwde 'feiten' poneren op een muziek site een bestaansrecht hebben.. maar goed, wie ben ik..

Ik denk dat door het donkere karakter van deze band juist een hele grote doelgroep wordt aangesproken. Ook vind ik dat, zeker na die mtv unplugged sessie, ze steeds interessantere muziek zijn gaan maken zonder verlies van het korn gevoel .. Cd snel kopen en luisteren, ben benieuwd

als je hem nog niet geluisterd hebt, waarom geef jij hem dan nu al een 5?
Over bestaanrechten gesproken op een muzieksite?

Ik weet nog niet wat ik moet denken van de nieuwe cd.
Het is een goede terug keer naar hun oude sound, waar ik erg blij mee ben. Alleen het komt allemaal niet zo gemeend meer over voor mijn gevoel.
Vooral als op het laatste nummertje Jonathan weer begint te snikken is het voor mij een beetje over.
Maar de cd klinkt stukken beter als de laatste 2 en dat is al een hele verbetering.
De nieuwe drummer past goed in het geheel en gelukkig is Jonathan zijn stem ook weer meer zoals hij vroeger was en is het zware er een beetje uit in zijn stem.

Ik ga denk ik voor 3.5 sterren. Kan nog meer worden.

avatar van Don Cappuccino
Conspiracy, misschien heeft Masterdude gisteren het album wel gekocht en al paar keer geluisterd, dan mag je toch wel een beoordeling geven? En over dat huilen van Jonathan Davis, ik heb de versie met DVD waarop je kan zien dat hij ineens gaat huilen en dat ziet er toch behoorlijk echt uit en tijdens Korn: The Encounter (concert waarin ze in een graancirkel hebben gespeeld) begon hij ook te huilen.

avatar van masterdude
Conspiracy, Gewoon gekocht die cd, tsja, beoordelen gaat gewoon sneller dan een stuk schrijven.

Als ik de "oude Korn" opzette dan ging mijn hoofd altijd een beetje mee headbangen.. Dat had ik nu weer, dat is een goed teken denk ik.. de vorige cd's waren vernieuwender, dit is echt back 2 basic. Dat is dan ook wel weer vernieuwend
Na 1 volledige luisterbeurt ben ik echt enthousiast!

Dan heb ik niets gezegd, mijn excuses Masterdude

Ik heb de dvd nog niet gezien die er bij zit van de dvd, maar ik denk dat hij me nog wel eens onder ogen komt.
Maar ik kreeg toen ik het nummer hoorde echt weer het Daddy gevoel, maar dan gewoon een herhaling. Om het wat meer "korn" te laten lijken.
Maar goed blij dat Korn weer hun oude richting is opgegaan in ieder geval. Er zit weer goed materiaal tussen wat zijn weg wel weer vind bij de concerten.
Korn heeft me live trouwens nog nooit teleurgesteld, ze zijn echt goed live.

avatar van Don Cappuccino
Conspiracy, als je het nieuwe materiaal live wil zien dan kun je Korn Live: The Encounter kijken, daar is heel veel nieuw materiaal gespeeld. Dit was een speciaal concert, ze speelden in een graancirkel.

avatar van metalforever78
je moet eens life is peachy en KoRn 3 remember who you are door elkaar luisteren dan hoor je verrassend veel overeenkomsten.
vooral in de stem van heertje davis

avatar van Don Cappuccino
Metalforever78, door elkaar? Dat lijkt me nou niet echt geweldig... Ik denk dat je na elkaar bedoelt.

avatar van coldwarkids
Ik denk dat hij bedoelt: nummertje voor nummertje afwisselen.. eentje van het nieuwe album en daarna eentje van het eerste album

Dat kan ook.

PriestMaiden
Na twee tegenvallende releases (See You on the Other Side en MTV Unplugged) was Untitled toch een beter album. Maar toch ontbrak er iets op dat album vond ik, het kon me niet overtuigen zoals hun ouder werk. Dit album is terug beter als Untitled, dus voor mij het beste sinds Take A Look in the Mirror.
De ronkende bas is terug, het geluid klinkt terug wat meer zoals vroeger. Tot nu toe ben ik tevreden met deze plaat.
Voorlopig 4*

The Deftone
Hoor net het nummer 'Oildale' gehoord en de rest van het album
hoef ik al niet meer te horen. Ik vraag me af waarom deze mannen nog steeds niet gestopt zijn.

De eerste 2 albums waren best leuk, Follow the Leader kon er ook nog mee door, maar daarna ging het al snel fout.

Als je Davis alleen al ziet in de clip; nog steeds in z'n adidaspakkie e.d. waarmee hij alleen al duidelijk maakt dat hij en consorten proberen terug te gaan naar hun 'roots', wat zoiezo meestal nou net is wat een band niet moet doen en dat blijkt ook weer in dit geval.

En zo is het maar net!

Sinds 2002 hebben deze -kraaltjes in hun haar dragende MTV rockertjes- geen fatsoenlijk optreden meer gegeven.

Ik heb het lang volgehouden en geprobeerd maar ik betaal geen stuiver meer voor deze volgevreten merknaampjes.

Nou dat ben ik niet met je eens.
Hun optredens zijn altijd sterk, tenminste de drie waar ik bij ben geweest wel.
En ook take a look in the mirror was was nog een goed album.
Ik ben het wel met je eens dat de albums daarna niets waren, en ik ben ze ook een beetje uit het oog verloren.
Maar ik moet zeggen dat dit nieuwe album zeker wel weer potentie heeft ondanks dat het een back to the roots album is.
En als je daar eenmaal doorheen prikt heb je best een leuk album.

Je hebt het lang geprobeerd, probeer het nog even. Het is het wel waard. Het is niet zo als vroeger, maar het kan er zeker mee door.

avatar van Don Cappuccino
Lexicon Devil, geen goed optreden meer sinds 2002? Je moet Korn: The Encounter maar eens kijken, dat is een heel goed live-concert geinspireerd door Live at Pompeii van Pink Floyd (met filmen en zonder publiek)

En met dit album proberen ze juist de commercie te vermijden, maar het album is toch op 20 in de top 40 van meest verkochte albums van deze week gekomen. Het album is compleet niet commercieel, ze gaan juist meer richting het debuutalbum, toen ze nog minder bekend waren. De echte doorbraak kwam pas bij Follow the Leader.

avatar van Lexicon Devil
Misschien ligt het eraan dat ik ze op festivals heb gezien.
Dat, en de combinatie met het hopeloze niveau op de platen sinds 2002 heeft mij de hoop opgegeven.

Dit ziet er inderdaad goed uit hoor, maar ja dit is in mijn ogen geen optreden.
Daar hoort publiek bij namelijk.
Dan zou een studio-opname ook een optreden kunnen zijn als iemand zijn handycam aanzet.

avatar van Don Cappuccino
Live at Pompeii is ook een optreden en daar is geen publiek bij, daar is het door geinspireerd.

avatar van Nicholas123
Het valt me na het zien van dat graancirkelconcert op die Luzier eigenlijk een hele goede drummer is. Gooit er om de haverklap heerlijke fills doorheen. Ik dacht dat Korn vooral behoefte had aan simpliciteit op drumvlak maar dat valt best mee.

Nicholas123 schreef:

David Silveria was ook een hele aardige drummer, hoor.

avatar van henk_loos
Ik ben wel echt blij met deze plaat. Een stuk minder experiment en gewoon lekkere zware songs.. Ik heb Korn eigenlijk vanaf het begin gevolgd, maar de laatste paar deden me niet zoveel. SYOTOS vond ik dan nog wel aardig te pruimen, maar Untitled was niet mijn ding.. Dit is voor mij toch wel weer een plaat in de goeie richting en sluit wel goed aan bij de eerste 3. Voor nu 4****, maar de tijd zal het leren..

avatar van Nicholas123
kaztor schreef:

David Silveria was ook een hele aardige drummer, hoor.

Ik luisterde net Life is Peachy nog eens en dat klopt inderdaad ja. Sowieso is de bas en drum sectie bij Korn prima in orde. Het gitaarwerk is wel wat simplistisch maar in zijn totaliteit werkt dat prima.

Stalin schreef:

niet echt grote fan van korn?
want ik vind ze zeker nog wel goed, hun laatste 2 albums klonken inderdaad wat afwijkend en inspiratieloos, maar over de nieuwe korn ben ik erg tevreden, ze klinken misschien niet meer zo fris als vroeger, maar het klinkt als korn

tog luister ik iets liever naar hun oudere werk, dit album bied niets nieuws

avatar van Slick
Stalin schreef:

Dit vind ik zo'n onzin. Verwacht je dan dat een band als Korn blije liefdesliedjes gaat maken? Hoor je Jonathan Davis al zingen over bloemetjes? Of over zijn geld? Kom op man. Korn is hard, rauw, donker, depressief en duister. Net als K3 in hun genre zingt over kussen en 50 Cent over pistolen die hij al in geen jaren aangeraakt heeft.

Ik wil Korn zoals op deze plaat. Dit is waarom ik ze ooit dope ben gaan vinden en dit is wat ik van ze verwacht sinds "Issues". En vooral dat laatste is belangrijk; "wat ik van ze verwacht".

avatar van Don Cappuccino
Nee, Jonathan Davis zingt over zijn hele zware jeugd, het gaat niet over bloemetjes en dat zal ook nooit gebeuren.

avatar van kaztor
Ja, maar na een plaat of 2 is dat beekje toch inmiddels opgedroogd?
Aanvankelijk is het tot op zekere hoogte best geloofwaardig, maar daarna kreeg het voor mij bij deze band iets Frans Bauer-achtigs en geloofde ik er geen zak meer van. Als je vaak genoeg iets herhaalt verdwijnt de zeggingskracht en wordt je een karikatuur.
De muziek ging daar helaas net zo snel in mee.

Een steeds herhalende band als AC/DC? Die kennen hun pluspunten en relativeringsvermogen en weten er iedere keer toch mee te imponeren.

avatar van MDV
MDV
Don Cappuccino schreef:

Welke nummers op dit album gaan dan over zijn zware jeugd? Volgens mij helemaal geen. Al kan ik het natuurlijk verkeerd gehoord hebben.

avatar van Lexicon Devil
Zijn zware jeugd.... . Ik kom niet verder dan dat ie asthma had toen ie jong was hehe.