Judas Priest - Unleashed in the East (1979)

Alternatieve titel: Live in Japan

4,20

Label: CBS

1. Exciter (5:38)
  2. Running Wild (2:53)
  3. Sinner (7:32)
  4. Ripper (2:42)
  5. The Green Manalishi (With the Two-Pronged Crown) (3:18)
  6. Diamonds and Rust (3:33)
  7. Victim of Changes (7:11)
  8. Genocide (7:21)
  9. Tyrant (4:41)
  10. Rock Forever * (3:27)
  11. Delivering the Goods * (4:14)
  12. Hell Bent for Leather * (2:40)
  13. Starbreaker * (5:59)
161 BERICHTEN 2 MENINGEN

buizen
Broem schreef:
Opvallend veel live albums uit die tijd stammen van optredens in THE East. Dat vond ik toen ik een jong broemetje was altijd bijzonder. Zou niet meer weten waarom. Was destijds erg mysterieus voor mij.

Vond ze toen ook altijd intrigerend, die Japanse import.
Meen dat het iets te maken had met auteursrechten en belastingen dat het voor bands (niet voor de fans) 'beter' was iets in Azie op te nemen/ uit te brengen.
Maar het zal deels ook te maken hebben met het geschikte publiek daar, elke band/artiest kon rekenen op een onthaal alsof zij de Beatles in hun hoogtijdagen zelve waren. Maar precies duidelijk is het me ook nog steeds niet.
De volgende keer dat ik m'n vaste platenzaak frequenteer zal ik de eigenaar er eens naar vragen, die weet dat vast. De man koopt en verkoopt al een halve eeuw zijn handelswaar. Kom er op terug.

avatar van Johnny Marr
Bij zo'n soort albums wou ik toch wel dat ik lang haar had...wat een POWERHOUSE, wat een ENERGIE, wat een KOPSTOOT, wat een PLETWALS!!!!
Eén van de beste livealbums en metalalbums ooit in mijn ogen.

Ik word bijna gek van genot bij nummers als 'Exciter', 'Sinner', 'The Green Manalishi' en 'Victim of Changes'...

Puur genot een heel album lang

avatar van Metal-D78
Prima album, maar ik stoor mij toch wel aan het feit dat de zang er gewoon op is geplakt (galm, galm... die laatste uithaal in Exciter bijvoorbeeld). Toch pak ik deze liever dan de studioplaten voorafgaand aan dit album. Prima overzicht van Priest in de jaren '70. Voor de jaren '80 staat Priest ... Live ... voor mij op hetzelfde niveau.

Metal-D78 schreef:

EXACT die doe ik dus ook

avatar van AstroRocker
@Metal-D78, mag ik jou een adviesje geven? Jij wilt geen opgeplakte zang of geknutsel achteraf album?Luister dan eens naar de 30th anniversary edition van Defenders of the faith. Puur live, inclusief wat foutjes van de gitaristen of Halford die een enkele keer ernaast zit. Maar echt een heerlijk live album, absolute aanrader!

Dat kan wel zijn Astrorocker, maar dat LIVE werrk haalt het niet bij dit album....is althans mijn mening

avatar van vielip
Jemig, moet je dat echt na elke post van iemand die iets anders noemt dan de albums die jij het beste vind melden?

avatar van Metal-D78
@AstroRocker: die ken ik. Is zeker prima te doen.

Daarnaast is dat optreden in Texas van Priest tijdens de Screamin' for Vengeance-tour (heb ik nog op een dvd-tje) is ook prima.

avatar van AstroRocker
Metal-D78: ja, dat is ook een erg gaaf optreden, kocht het ergens in de 80er jaren op VHS. En inmiddels heb ik deze ook op DVD! Laat maar komen die oude concerten!

avatar van gigage
Toch verschiet ik iedere keer als het veel te snelle Exciter wordt ingezet, alsof de platenspeler buiten zijn calibratiegrenzen is gelopen (maar dat kan natuurlijk niet op CD). De bonusnummers , hoewel leuk, doen toch wel afbreuk aan het originele gevoel bij het album