Actress - Splazsh (2010)

Label: Honest Jon's

1. Hubble (8:48)
  2. Lost (6:08)
  3. Futureproofing (1:15)
  4. Bubble Butts and Equations (5:33)
  5. Always Human (2:57)
  6. Get Ohn [Fairlight Mix] (6:44)
  7. Maze (5:21)
  8. Purrple Splazsh (3:28)
  9. Senorita (2:10)
  10. Let's Fly (6:10)
  11. Wrong Potion (3:12)
  12. Supreme Cunnilingus (2:36)
  13. The Kettle Men (5:01)
  14. Casanova (2:31)
tuktak
honest john's is een eigenaardig label, maar opzich altijd wel de moeite van het beluisteren waard. veel diverse artiesten en stijlen, bijna altijd wel verrassend, en met regelmaat vernieuwend.

deze plaat van actress is dat iig zeker. uiteindelijk te omschrijven als een electronicaplaat met veel verschillende invloeden, overgoten met een laag dub en abstractie. klinkt misschien vaag, is het een beetje.

splazsh is een zeer luisterwaardig geheel geworden, waarin techno, ambient en bass/dubstep de overhand voeren. echter geen koddige melodietjes over pompende basses, maar een sferische detroitachtige setting, die daarnaast ook wel weer heel londen underground klinkt. her en der komt er ook wat electro en house voorbij, je merkt wel, deze plaat laat zich lastig beschrijven.

diep, gevarieerd en niet voor de onervaren technoluisteraar. maar voor iedereen die het lef heeft eens verder te kijken, zeker een aanrader.

Improvision
Ik vind deze nog steeds beter en beter worden. Momenteel kom ik niet meer voorbij Lost, verdomme zeg, wat een geniale track is me dat.

avatar van Stapler
Lost . Idd dankjewel Impreau!

avatar van JLjuju
Wat is Lost een prachtig nummer.
Thanks Sander en daarmee automatisch Impro.

avatar van Noere
Die bassen in Bubble Butts zijn wel zwaar irritant zeg, kunnen mijn speakers niet meer aan.

Voor de rest hele fijne en varierende plaat. Get Ohn is redelijk ziek.

avatar van Stapler
Die beat in The Kettle Men is ook echt geniaal.

avatar van WEED DEMON
Blijft heerlijk, voel alleen die laatste 3 tracks niet echt. Beetje teveel gepiel.

avatar van Stapler
Nieuwe favoriet: Get Ohn , die vocals erin ook prachtig!