M.I.A. - /\/\ /\ Y /\ (2010)

Alternatieve titel: MAYA

2. Steppin' Up (4:01)
  3. XXXO (2:54)
  4. Teqkilla (6:19)
  5. Lovalot (2:50)
  6. Story to Be Told (3:32)
  7. It Takes a Muscle (3:00)
  8. It Iz What It Iz (3:29)
  9. Born Free (4:07)

met Blaqstarr

16. Caps Lock *
avatar van swoon
1,5
Ik vind hier echt niks meer aan. Ze is echt gwn een andere artiest geworden.. Niks speels meer, belachelijke teksten(xxxo is écht maatschappijkritiek voor kleuters) én rotvervelende en telkens weerkerende beats and gimmicks.. Wat een aanfluiting!! Mooi luisteren naar arular en kala wordt de boodschap..

1.5* en weet zelfs niet waarom nog zo veel

avatar van NERD
M.I.A. is toch wel 1 van de artiesten waar ik de meeste love/hate relatie mee heb.

Van de tenenkrommende eigenschappen van het uitschrijven van de CD titel "/\/\ /\ Y /\", komop zeg, dat doen we al 6 jaar niet meer. Naar enorm irritante nummers zoals Steppin Up, XXXO, Teqkilla en Lovalot, opvallend genoeg allemaal aan het begin van het album.

Maar dan komen we bij het midden van de cd en komt de kracht van M.I.A. naar boven, een eigenschap die ze over haar vorige albums ook had. Soms komen al haar rare, artistieke, eigenzinnige eigenschappen die voor mij soms zo makkelijk te haten zijn samen in toch echt erg goede nummers. Dan heb ik het over nummers zoals It Takes A Muscle, Meds and Feds en Space.

Al met al slechts 3 nummers die het voor me doen, maar toch helpen ze dit album aan een krappe voldoende. Ik vergeet de rest van de nummers en luister alleen naar bovengenoemde 3, en heb toch weer 9 minuten erg lekkere muziek van M.I.A.