Black Milk - Album of the Year (2010)

Label: Fat Beats

1. 365 (4:04)
  2. Welcome (Gotta Go) (3:58)
  3. Keep Going (4:35)
  4. Oh Girl (3:26)

met AB

5. Deadly Medley (3:42)

met eLZhi en Royce da 5'9"

6. Distortion (6:15)

met Melanie Rutherford

7. Over Again (3:36)

met Monica Blaire

8. Round of Applause (5:27)
  9. Black and Brown (5:22)

met Danny Brown

10. Warning (Keep Bouncing) (3:27)
  11. Gospel Psychedelic Rock (3:19)
  12. Closed Chapter (7:15)

met Mr. Porter

avatar van thgryda
Toch een halfje omlaag, de uitschieteres zijn supervet, maar de rest van de tracks zijn dan wel aardig maar niet meer dan dat. Gewoon een degelijk album met enkele top tracks

avatar van Joy4ever
Misterfool schreef:
een album met zo'n titel kan je natuurlijk niet negeren.
Dan moet je deze ook eens checken Faith No More - Album of the Year (1997)

avatar van Bedorvenkebab
Flipm0de schreef:
Ietwat off-topic, maar ik wil Black Milk producties zien op Royce zijn volgende album! Hij klinkt altijd heerlijk op BM zijn beats, en laat nou net de beatkeuze zijn achilleshiel zijn op zijn albums...

Zelfs Black Milk rapt Royce er toch wel uit op Deadly Medley. Een nieuw album met Elzhi zou ik wel zien zitten.

Over het album zelf: Black & Brown is natuurlijk de favoriet, de rest klinkt ook bovengemiddeld goed. Black Milk is als rapper weer een beetje gegroeid.

Improvision
Mijn favoriete tracks zijn momenteel 365, Oh Girl, Deadly Medley, Over Again en Round of Applause. Vooral laatstgenoemde is ziekjes.

avatar van Slowgaze
Joy4ever schreef:
Dan moet je deze ook eens checken Faith No More - Album of the Year (1997)

MuMe kent er wel vier met die titel. Gelukkig maar dat ze allemaal uit een ander jaar komen, anders wist ik niet meer wie ik moest geloven.

Toch geupped naar 4,5, kan deze CD blijven blazen

voor de Black & Brown fans, hier een mooie uitleg van Danny Brown over het onstaan van de track en een breakdown van zijn verse: Juggernaut, Wolverine, Rogue and Colossus: The Story Behind "Black & Brown" - dannythehybrid.tumblr.com

“SITTIN’ ON SOME KOBE’S
Smoking on a stogie
Bangin Noreaga
When I’m done I light the bogie (what, what)
Banana in her tailpipe
Will make her Axel Foley
Eatin’ on perogies
Goose mixed with Sobe
Smokin’ on an OZ
Pimpin’ like an O.G.
If it never knew me, then you probably never know me
Blade on me, homie, mask on like Shinobi
Ball so hard, gotta MVP trophy
Smoke so much kush i forget the hoes that blow me
Thick white bitch, slurp a nigga like a Kirby
Hoes on a nigga and they all look thirsty
Say they 19 and they all look 30
Everyday clean y’all always dirty
Chronic coming in same bag as a turkey
Dark color purple and its tasting like Hershey

avatar van Silky & Smooth
Vandaag de hele dag gedraaid. Erg sterke plaat. Black Milk is als rapper weinig bijzonder. Niet slecht en zeker niet op zijn eigen producties. Het is gewoon fijn om iemand daar overheen te horen. Ook vind ik hem erg gretig klinken. Zijn producties spreken mij ook erg aan. De drums waren even wennen, maar oh wat klinken ze nou lekker. Waar ik hem eerst toch, net al meerderen, met Dilla vergeleek is dat nu totaal verdwenen. In positieve zin. Vind 365 een erg dik nummer, maar ook Black & Brown en Deadly Meadly zijn erg goed.
(Die cover kan trouwens echt niet, straalt totaal niks uit! Doe dan iets in de richting van Popular Demand...)

avatar van Rhythm & Poetry
Het enige wat ik jammer vind aan Black & Brown is die vreselijk lange outro/soort van interlude. Zonder dat gedeelte was het nummer perfect geweest, nu zit er toch nog een vervelende nasmaak aan.

avatar van Silky & Smooth
Dat gedeelte is wel leuk, maar zoals je zegt: het duurt veel te lang. Een keer zeggen dat het Album of the Minute moet heten is leuk genoeg!

avatar van AOVV
Op de versie die ik binnengehaald heb, zijn 'Black And Brown' en 'Round Of Applause' van plaats verwisseld..

Rene1979
Je moet cd's ook kopen en niet downloaden. Staan je nummers ook zoals de artiest het bedoelt had.

avatar van AOVV
Gevatte reactie. Eigenlijk heb je gelijk, natuurlijk. Ik zou willen dat ik er het geld voor had, om al die albums te kunnen kopen. Dat heb ik jammer genoeg niet. Het leven is veel te duur..

avatar van He$$el_01
Swasko schreef:

Aaliyah holy moley

Hij zegt 'a leave ya holey moley'. staat ook nog in dat stukje tekst dat je bij je post stuurde.

(funny guys thought i said Aaliyah but RIP)

He$$el_01 schreef:

Aaliyah holy moley

Is zo, had de embedded tekst blind ge-copy/paste

AOVV schreef:

Begrijp ik wel... Maar een cdtje op zijn tijd is niet zo duur hoor. Weet wel wat goedkopere zaken..

avatar van AOVV
Ik koop ook wel cd's hoor
Meestal gaat het dan om ofwel plaatjes die ik al gehoord heb en erg goed vind, ofwel een album van een artiest die ik hoog in het vaandel draag.

Dit album (om toch nog iets daarover te zeggen) klinkt zeker niet slecht. Krijgt zeker nog de vereiste luisterbeurten om er een cijfer aan toe te kennen.

avatar van Bedorvenkebab
Black Milk laat hiermee zien nauwelijks vooruitgang te boeken. De beats zijn zoals gewoonlijk weer erg sterk, met Black & Brown als hoogtepunt. De gastheer is vermakelijk om te horen, en het is dan ook jammer dat hij qua lyrics niet veel te melden heeft. Een heel album borstklopperij met sterke beats en wisselende gastartiesten maken het album een kleine teleurstelling, en niet het album van het jaar. 3.5*

avatar van VanDeGriend
Berichten verwijderd

avatar van InnerFreedomInt
Goed album vooral black and brown is erg hard maar zo als de meeste hier vinden ben ik ook niet helemaal onder de indruk van zijn lyricale talent

avatar van hiphopmaster
Album van het jaar zal het zeker niet worden, daar heeft het iets teveel zwakke plekken voor. Maar ik ben toch weer positief verrast door Black Milk. Zijn stijl vind ik echt geweldig, van die lekkere potten en pannen-beuk-beats (Keep Going / Round of Applause). Maar ook als rapper staat hij echt wel ze mannetje, ook al zijn zijn teksten niet heel bijzonder.
Het album begint heel sterk met 365 en wordt opgevolgd door een catchy Welcome. Op de één of andere manier vind ik dat een heerlijk nummer, terwijl de beat met die handclap niet echt mijn ding is.
Favorieten zijn: Black and Brown, 365 en Deadly Medlley. 4*

avatar van AOVV
'Black And Brown' is natuurlijk wel een geweldig nummer, en er staan nog wel goeie nummers op, maar sommige nummers duren gewoon te lang voor mij. Geen album van het jaar dus, zoals de titel suggereert, maar gewoon een degelijke plaat.

3 sterren

avatar van Timo710
Ik mis toch een stukje rauwheid... Een banger á la "action" en een track in de geest van "RePPin 4 U". Als ik er niet veel naast zit komt Black Milk op 12 tracks met precies dezelfde flow, lyrisch vind ik hem het beste op de leak tracks als Don Cornelius en How Dare you, die staan dus niet op het album...

Ik hoop op een groeiertje.

Rene1979
Ik weet niet wie weer met ze klauwtjes aan deze hoes heeft gezeten, en hem bij een crewmember erdoor heeft gekregen? Maar de hoes die je nu ziet is gewoon de officiële hoes. Gewoon laten staan dus

avatar van WeztSide
Ik ken van Black Milk alleen Closed Chapter, heerlijk riffje op dat nummer. Ik vindt wel dat de drums teveel op de voorgrond worden geplaatst doir Black Milk.

baronpils
Black And Brown is gruwlijk!

avatar van kobe bryant fan
1,0
Snel iets anders opzetten, Black Milk was een nieuwe ontdekking voor mij maar geen goede, want hij flowt wel redelijk goed.Maar het verveelt wel na 54 minuten, ook de producties stellen niet veel voor buiten een paar slechte samples zijn er ook nog goedkoop klinkende drums.
De song: Deadly Medly is nog een glekkere song en dan vooral door Royce, dus naar mijn mening is dit een zwak album met goedkoop klinkende beats en een rapper dei je na een uur verveelt.2.0*

avatar van Timo710
Don Cornelius, How Dare You (de pre-leak bonus tracks), Black & Brown, Welcome, 365, Round of Applause, Gospel Psychadelic Rock en Deadly Medley zijn de echte Black Milk bangers waar we op gewacht hebben. De rest van de nummers heeft het allemaal net niet. Tronic blijft zijn beste werk, als album valt dit een beetje tegen.

avatar van Delars
Weer verhoogd, eigenlijk een heerlijk album.
Al zo vaak beluisterd nu.

avatar van InnerFreedomInt
Er komt ook een album met dannybrown en blackmilk genoemd naar deze track Black and Brown

avatar van Nr.4
kobe bryant fan schreef:

slechte samples en goedkoop klinkende drums? Damn, als er nou iets niet van toepassing is op Black Milk...beste 'nieuwe' producer imo. Dit album kent een paar wat minder denderende tracks, dus geen album van het (vorig) jaar, maar het overgrote deel van de plaat klinkt weer erg hard. Black & Brown, Deadly Medley en Welcome zijn m'n favorieten.