Wavves - King of the Beach (2010)

Label: Fat Possum

1. King of the Beach (2:38)
  2. Super Soaker (2:28)
  3. Idiot (2:50)
  4. When Will You Come? (2:31)
  5. Post Acid (2:09)
  6. Take on the World (2:42)
  7. Baseball Cards (3:02)
  8. Convertible Balloon (2:22)
  9. Green Eyes (3:46)
  10. Mickey Mouse (3:53)
  11. Linus Spacehead (3:13)
  12. Baby Say Goodbye (5:11)
Marko
Die hoes

avatar van KampF
Doet me denken aan M.I.A. - Kala (2007)

avatar van flooriz
Hij is gelekt. De lek heeft echter een andere volgorde qua nummers.

Lekbericht verwijderd.

Nihilisme
Vond de eerste twee platen bar weinig aan, maar deze klinkt alleraardigst.

avatar van sydbarrett
Klinkt idd erg lekker, iets minder scherp en hard, meer (noisepop)liedjes geworden

avatar van Norbert
Hij is iets van zijn noise randje verloren wat deze plaat toch een stuk beter beluisterbaar maakt vergeleken met het voorgaande werk. Toch heb ik voorlopig de indruk dat de liedjes te weinig bevatten om voor lange tijd leuk te blijven, maar voorlopig klinkt het allemaal wel lekker fris.

avatar van sydbarrett
DIt zijn weer classics! skateboarden over de boulevards, tropische dagen in San Diego met een milkshake in 90skledij. Nathan Williams van Wavves heeft een nieuwe band gevormd en zijn concept nog beter uitgewerkt.
Een beginnende cultheld

avatar van OmeWillem
Ga deze even opsnorren. Het bericht van Sydbarrett maakt me wel nieuwsgierig. De andere Wavves albums vond ik niet meteen een groot succes, maar zal deze toch nog even beluisteren.

dvk
Ik vond zijn vorige album maar erg ver gaan in die lo-fi noise sound, terwijl de nummers meestal wel potentie hadden. Hier heeft hij die overdreven gitaren en drums gelukkig er uit gehaald en een fatsoenlijke band gevonden, waardoor je merkt dat hij inderdaad erg leuke nummers kan schrijven.

Beginnen maar eens met 4*, maar ik vrees dat dit wel eens 4,5* kan gaan worden. Lekkere feel good music!

avatar van Barend G
sydbarrett schreef:

Ja, hij heeft nu de voormalige ritmesectie van (wijlen) Jay Reatard. Goeie move! Een van de fijnste surfpunkpopplaatjes sinds de laatste, eh, Jay Reatard

avatar van ErikM
King of the Beach, wat een geweldig zomernummer! En de rest bevalt ook goed.

avatar van Marty McFly
Ik denk steeds dat ik een jonge Liam Gallagher hoor...

avatar van AOVV
Op het eerste gehoor vermakelijk punkrockpopplaatje, maar na enkele luisterbeurten stelt het (in mijn ogen en oren) niet zo veel meer voor..

2 sterren

Ravenous
Micky Mouse, wat een track is dat.

en natuurlijk effe losgaan op king of the beach met deze kerstsferen

avatar van Noere
Micky Mouse komt er stevig in ja. Beetje The Crystals meets Animal Collective, of zoiets. Vind hem iig heel anders dan de rest van het album, soms heel aardige noisepopliedjes. Soms ook gewoon niet.

avatar van WesleyX16
Misschien moet ik er nog aan wennen aan dat Gehoehoe Hahaha.
Maar bij Mickey Mouse denk ik, toch wel een aardige track.

avatar van bver
WesleyX16 schreef:
Misschien moet ik er nog aan wennen aan dat Gehoehoe Hahaha.
Maar bij Mickey Mouse denk ik, toch wel een aardige track.

Ik vind dat "gehoehoe Hahaha" geweldig!

avatar van bver
Ondertussen niet meer weg te branden uit mijn cd-speler. Enorm verslavend album. Catchy, maar met voldoende noise en ruimte voor experiment (Micky Mouse!!!). Fijne plaat!!!

avatar van Chronos85
Op de titeltrack, When Will You Come en Mickey Mouse na een 'gewoon' plaatje. Mickey Mouse is inderdaad een vreemde, oké, muis in de bijt. Animal Collective Light. Ook When Will You Come heeft die fijne Spector-achtige touch (be-my-baby-beat, voor de liefhebber).
In het algemeen niet slecht, ook niet geweldig, 3.5*

avatar van ArnoldusK
Lekkere catchy surfy garage light post punk plaat.