Stromae - Cheese (2010)

Belgiƫ
Electronic / Hip-Hop
Label: Vertigo

1. Bienvenue Chez Moi (2:56)
  2. Te Quiero (3:25)
  3. Peace Or Violence (3:09)
  4. Rail de Musique (4:08)
  5. Alors on Danse (3:26)
  6. Summertime (3:05)
  7. Dodo (3:59)
  8. Silence (4:41)
  9. Je Cours (3:15)
  10. House'llelujah (4:00)
  11. Cheese (3:03)
  12. Alors on Danse [90's Remix] * (2:52)
avatar van FlyLo
Het duurde even maar ondertussen kent zowat heel Europa Alors on Danse. Leuk nummer ook. Benieuwd of de hele plaat dat niveau kan aanhouden (ik betwijfel het).

avatar van Joy4ever
Prijs voor lelijkste albumcover heeft ie alvast gewonnen

avatar van NewYorkCityLight
Inderdaad zeg, wat een afzichtelijke albumcover. Waarschijnlijk zit dit album ook vol met alleen maar aftreksels van Alors on Danse.

Rijnes
Hahaha wat een cover, rare Belgen.

avatar van aad r
Orginele cover is het wel hopelijk het album ook en niet een aftreksel van een succesnummer.

avatar van musicfriek
Cheese... nou inderdaad, wat een ruknummer, dat Alors on Danse.

Na 'Alors on danse' had ik toch wel het een en het ander van deze meneer verwacht. Helaas valt het album wat tegen... Alle nummers lijken op elkaar en zelfs Alors on danse viel me niet meer op. Het werd gewoon een uit de hoop. (waarschijnlijk omdat het ook vrij achteraan op het album staat).

Toch nog een 2,5 omdat de liedjes niet rotslecht zijn...gewoon wat saai en eentonig!

avatar van kaztor
Is dit niet toevallig de nieuwe van Jannes?

avatar van coldwarkids
nee de nieuwe van Maestro

avatar van Niek
1,5
Vreselijk. Alleen maar slechte variaties op Alors On Dance en dat nummer zelf heeft ook zijn houdbaarheidsdatum. Waar die /hiphop op slaat is mij ook onduidelijk. Hup, de prullenbak in...

avatar van Motivation
1,0

Ik heb hem net geluisterd, en ik ben het volkomen met je eens, dit album verveelt.

avatar van 'State Of Mind'
Electronic / Hip-Hop

Hip-Hop xD

avatar van Yamato
Ik ken alleen Alors on Danse maar dat bevat toch wel duidelijk Hip-Hop-invloeden hoor. Heerlijk nummer overigens, ben benieuwd of de rest wat voorstelt.

0,5
Te Quiero wordt de nieuwe single. Goede keus?

avatar van Stapler
Lijkt mij wel een nummer dat het goed gaat doen in de disco's. Dus vind van wel .

0,5
Oké! Ik vind het persoonlijk (weer) niet zo'n geweldig nummer!

avatar van Slowgaze
Joy4ever schreef:
Prijs voor lelijkste albumcover heeft ie alvast gewonnen

Ik vind zijn vlinderdasje ontzettend dandy.

avatar van lowieke
Ik ben benieuwd. Alors on danse vind ik gewoon heerlijk.

Ok volledige cijferlijst met beschrijving.

1.Bienvenue Chez Moi 3,5*
Beetje minimale album opener. Eerste keer vond ik hem niet echt leuk. Later groeide hij en vind ik hem zeker een 7 waard.
2.Te Quiero 4,0*
Goede opvolger voor Alors On Danse. Hoewel ik zeker weet dat deze minder aanslaat. Maar het is zeker een lekker nummertje en behoort bij de toppers van het album.
3.Peace Or Violence 4,5*
Erg lekker nummer, met een lekker sample. De beat die later in het liedje ontstaat is erg lekker en heerlijk dansbaar.
4.Rail de Musique 2,5*
Ja, dit nummer mag zich een van de slechtste noemen. Nog steeds niet heel slecht maar valt nogal uit de boot tegen de andere heerlijke tracks. Net niet voor mij
5.Alors on Danse 5,0*
Dit blijft zeker de topper, heerlijk nummer die het ook weer dankzij een lekkere sample heerlijk doet.
6.Summertime 4,5*
Voor mij mag dit nog wel snel een zomerhitje worden. Heerlijk nummer met een lekkere beat. Sumertime, su su summertime!
7.Dodo 4,0*
Iets langzamer als de rest, maar dat mag zeker niet betekenen automatisch slechter. Viel in het begin tegen, later gegroeid.
8.Silence 4,5*
Wordt weinig in gezongen, maar dat past dan ook erg bij de titel. Hier doet ook de sample het weer. Heerlijk.
9.Je Cours 4,5*
Dit wordt eentonig om te zeggen, maar die heerlijke samples weer. Die doen het hem gewoon.
10.House'llelujah 4,5*
Beetje jaren 90 stijl en dat zorgt ook weer een beetje voor afwisseling. Ook weer een erg lekker nummer
11.Cheese 3,5*
Ja, dit nummer heeft vrijwel geen beat, maar toch is hij erg lekker om naar te luisteren. Goede afsluiter, het voelt een beetje als een cooling down.

Ik kan me vinden in de menigen dat het allemaal minder is dan Alors On Danse, maar dat kon ook niet anders. Ik heb geluisterd naar het algemeen, zonder eigenlijk een beetje aan Alors On Danse te denken.

Bij elkaar wordt dit voor mij een 4,09, oftewel 4*

Favo's (zonder Alors on Danse): Silence, Summertime, Je Cours

88Fabian
Ik vind dit niet slecht,wat een laag cijfer hier:(.

avatar van kaztor
Het heeft best wat, die cover. Je album Cheese noemen en er dan bijstaan met de charisma van een aangevreten asperge. Hiphop-invloeden in Alors On Danse... ik weet het niet. Ik moet vooral denken aan uit-de-hand-gelopen Breezah-bijeenkomsten.

Zeer degelijke plaat. Er staan enkele zeer sterke nummers op (Te Quiero, Je Cours, House'lellujah, ...) maar af en toe vervalt Paul Van Haver in te platte dance-beats, die gemakkelijk en ongeïnspireerd overkomen. Een Original Pirate Material is het zeker niet, maar Stromae heeft, denk ik, wel het potentieel om de (bescheiden) Mike Skinner van België te worden. Ik wil hem het voordeel van de twijfel geven.

*** 1/2

Goed album, beats klinken lekker en Franse vocals zijn altijd een plus bij mij.

Alors on Dance (90's remix), Te Quiero en House Llelujah zijn voor mij de betere nummers van dit album. Ook Summertime klinkt erg lekker maar het chorus (constant "summertime") verpest het nummer wel redelijk.

Met Alors on Danse werd ik mijn vakantie in Italië doodgegooid: het is daar een nogal populair deuntje zullen we maar zeggen.
Helaas begint het daardoor bij mij een beetje te irriteren. Te vaak gehoord nu. En te, eh, cheesy

Nian
Niet echt een top album naar mijn mening. Alors on danse en te quiero zijn wel te smaken maar dat is het dan ook wel.

Redelijk belachelijke en lelijke albumcover.

Ik ben naar Italië (Gardameer) geweest en Alors on Danse is het enige nummer dat ze daar kennen, denk ik. Dit nummer hoor je daar echt de hele dag. Gewoon om zot van te worden.

Heb Stromae, net als de rest van Europa, leren kennen door zijn "Alors on danse". Een orginele sound waarmee hij zich toch onderscheid binnen de Belgische dance artiesten( genre Milk Inc, Lasgo, ...).

Niet al z'n nummers zijn geweldig en soms wordt het wat teveel van hetzelfde. Waarom ik een 4 heb gegeven. Omdat ik Alors on Danse, Te Quiero en House'llelujah geweldige nummers vind.

En dan Silence... Voor mij het beste nummer van het album en, ik weet niet wat ik er mee heb, maar ik vind het een van de beste nummers van het jaar. Fenomenale sound!

avatar van KILLERBEE99
1,0
Geen geslaagde album, Alors on Danse is eigenlijk het enige track dat me echt kan boeien, Silence vind ik ook nog best oke

DE rest vind ik gewoon niet mooi.

Zakkende uit de Top 10.
De 15 minutes naderen hun einde.

0,5
Ik blijf Alors on danse een vreselijk nummer vinden. Ik ben echt niet van plan om de rest te gaan luisteren! Te Quiero vind ik ook al een afgrijselijk nummer! Sorry!

ives schreef:

Als je alleen artisten die Trance maken gaat vergelijken met iemand die house muziek maakt is het nogal logisch dat ze wat verschillen. Vergelijk stromae eens met belgische house artisten zoals DJ Rebel.

Yamato schreef:

Er is een verschil tussen de invloeden en het genre van het nummer. Als je naar de invloeden kijkt zouden Disco en Funk er ook zeker moeten tussen staan. Het Genre is gewoon Electronic en de Stijl is House.