Jack Johnson - In Between Dreams (2005)

Label: Universal

1. Better Together (3:27)
  2. Never Know (3:32)
  3. Banana Pancakes (3:11)
  4. Good People (3:28)
  5. No Other Way (3:09)
  6. Sitting, Waiting, Wishing (3:03)
  7. Staple It Together (3:16)
  8. Situations (1:17)
  9. Crying Shame (3:06)
  10. If I Could (2:25)
  11. Break Down (3:32)
  12. Belle (1:42)
  13. Do You Remember (2:24)
  14. Constellations (3:21)
  15. Mudfootball [Live] *

met G. Love en Donavon Frankenreiter

Erg goed album!

wederom zeer geslaagd album. blijft gewoon heerlijke zomermuziek. ik denk wel dat een volgend album een andere richting in moet slaan, anders gaat het misschien vervelen. maar goed, over dit album valt weinig te klagen. fijne liedjes over alledaagse zaken en soms wel wat maatschappijkritisch ('good people'). 4 sterren

avatar van peterb
Ik was een beetje huiverig wat het derde album van Jack Johnson zou brengen. Brushfire farytales vond ik geweldig, de ultieme muziek om tijdens de warme zomerdagen op te relaxen. On and On vond ik persoonlijk een stukje minder dan Brushfire farytales, omdat ik de zang van Jack Johnson te vaak week vond, in plaats van relaxed.
Gelukkig heeft Jack Johnson die (wat mij betrefd) dalende lijn op In between dreams niet doorgezet. Deze cd is weer uiterst zonnig en heeft niet al teveel om het lijf. De zang van Jack Johnson klinkt weer een stuk vaster en aangenamer. Hier en daar weet de cd mij te verrassen, zoals tijdens het nummer "Bella", maar verder weet je wel ongeveer wat je met Jack Johnson in huis haalt.

avatar van strandsmurf
Geen hoogstaand album, wel lekkere muziek. Ben benieuwd of ik hem volgend jaar ook nog zo zonnig vind. Heeft namelijk voor mij wel een grote kans een eendagsvliegje te worden. Op dit moment gewoon een lekker plaatje

Wederom een erg puik album van Jack Johnson! Inderdaad niets nieuws onder de zon, maar daar heb ik in dit geval niet zoveel problemen mee.
Laat de zomer maar snel beginnen.

Ik heb geen eerdere albums van deze man gehoord, dus wat dat betreft kan ik niet spreken van een verwachtingspatroon of een referentiekader, maar dit is inderdaad een leuk zonnig plaatje. Leuk voor op dit moment, maar ik heb niet het gevoel dat het een blijvertje is. Maar goed, je weet nooit, ik heb er wel vaker naast gezeten. De cover kan me trouwens ook wel bekoren. Die relatieve 'simpelheid' zouden ze misschien wel wat vaker mogen toepassen.

Lekkere muziek om op de achtergrond te hebben draaien, maar als album vind ik het wel érg eentonig en ongeïnspireerd.

Bij toeval ontdekte ik het album On and On van Jack Johnson. Hier in Nederland was de man totaal nog niet bekend, maar in de VS en Australie al een enorme popheld.
On and On was een verademing en werd voor mij dé zomerplaat van dat jaar. Gelijk na aanschaf van dat album moest ik ook het debuut hebben die ik eigenlijk nog beter vond.
Nu dus de derde, en wat blijkt ? Ook in Nederland nu ontdekt door het grote publiek. Echt iets nieuws horen we niet, maar het blijft heerlijke muziek. Lekker loom en zeker weer geschikt voor de zomer. Maar eerlijk is eerlijk: Jack was mijn soundtrack voor één zomer en dat is genoeg. Dit album kan opgezet worden als ik rustige achtergrondmuziek nodig heb en heel soms gaat de volumeknop harder als ik in een uitstekende bui ben: lekker rondschuifelen door de huiskamer

avatar van T.O.
Begint wel behoorlijk populair te worden dit album.

de single sitting, waiting, wishing, wordt regelmatig op tv gedraaid.... is dat dan een goed teken??

101
Een goed teken in welke zin?

avatar van Coldplayer
-renemeijer- schreef:

Dat liedje heeft mij gemotiveerd om wat nummers van Jack Johnson the downloaden. En ik moet zeggen, het klinkt erg lekker en zomers! Welk album raden jullie mij aan? Deze nieuwste of om te beginnen toch één van de vorige?

Leuke clip bij het nummer sitting, waiting , whishing. Niks nieuws (zie the scientist van coldplay) maar wel leuk gedaan.

Coldplayer schreef:

De goedkoopste

Er zit nauwelijks verschil tussen de 3 albums namelijk............

Zelf heeft het debuut mijn voorkeur.

Ja, allemaal de Hawaiiaanse altijd zonnige surfer sfeer.

avatar van vanh
Ik kan me vinden in alles wat jullie zeggen. Dat neemt niet weg dat het een lekkerrrrrr zomer album is. Ikheb nu 2cd'd van JJ, is ook wel genoeg, denk ik. Als het morgen het zonnetje schijnt, draai ik hem zeker nog een keer! Aardige cd, heerlijk in de zomer op het terras of in den tuin....cheers.

avatar van lebowski
Ook maar eens geluisterd na alle aanprijzingen above. Zeer goed te pruimen en ik denk eerlijk gezegd dat JJ wel iets te makkelijk afgedaan wordt als 'niets aan de hand', 'achtergrond' en 'niets nieuws onder de zon'. Iemand die een plaat vol melodietjes maakt die direct in je kop blijven hangen kom ik in ieder geval niet elke dag tegen. 4*

Jack johson levert de relaxte, lekker betere nummers

luister vooral naar Tomorrow Morning,(staat op andere album)

avatar van Nubis
Jee, ik heb 'm net opstaan en ik val er echt letterlijk van in slaap..

Nee, dit is niet mijn muziek. Veel te sloom/saai.
Steeds dat gitaartje met dat ritme.. *zucht*
Doet me heel af en toe een klein beetje aan Ben Harper denken. O.a. in 'Breakdown'. Alleen Harper is stukken en dan ook echt stukken beter, en gewoon anders natuurlijk.

Nou goed, lelijk is het ook weer niet, en z'n stem vind ik nog best aardig te pruimen. Hij mag alleen wat minder lucht laten stromen..
Af en toe een clipje van deze meneer zou ik niet erg vinden. Maar daar mag het dan bij blijven.
'Sitting, waiting, wishing' blijft als enige echt leuk.

-> 3,88 gemiddeld vind ik wel heel erg hoog. Maar ja, zal wel aan mij liggen..

Ik had ook niet eerder gehoord voor sitting, hoping, wishinh van deze zanger. Altijd spannend om dan een heel album van de zanger te kopen. Ik moet zeggen dat ik het een lekker album vind. Ik heb hem het hele weekend op gehad en meestal vervelen ze dan, maar deze klinkt nog steeds lekker. Geen enorme uitschieters erop maar voor mj is dit echt een ontdekking. Lekkere simpele relaxte liedjes.

precies, ik heb ook altijd het gevoel dat het lekkerder weer gaat worden om me heen als ik zijn album draai... is ook wel nodig in een land waar wij leven...

Inderdaad een echte Feel good plaat. Lekker zomers en vrolijk. Zitten niet echt uitschieters bij, alhoewel Belle wel een beetje braziliaans klinkt vergeleken de rest. Als je zijn hit mooi vond, kun je dit album rustig kopen. Een aanwinst voor de cd kast

Lekker luie plaat bij kaarslicht , des avonds op uw zitbank tussen uw prachtig geurende rozen. Niet prachtig, gewoon relax goed.

szynell. (merci marie )

Tresonyx
Deze plaat leent zich uitstekend als uitslaap-cd. Heerlijk wakker worden is dat, met of zonder kater, op beide manieren met succes getest !

Ik kijk 's avonds uit om de volgende ochtend weer wakker te worden met dit Jack Johnson album.

avatar van SiSsY bOY
Lekkere plaat, ik had nog nooit van Jack Johnson gehoord. Echt heel erg relaxed

Wat een zoutloze muziek vind ik dit.

Enige nadeel aan deze erg relekste zomerweer plaat is dat meneer Johnson enorm irritant en zeurderig wordt als het zonnetje verdwenen is....

Rustig , aangenaam gitaarmuziek - zomerplaatje.

avatar van Rayaccos
Ik denk bij veel nummers van "had dit en dat even anders gespeeld' Op deze manier raakt het me soms net niet. Als ik een relaxed zomerplaatje wil luisteren zet ik eerder een cd van Ben Harper op. Ik bedoel daar niet mee dat de twee heren precies dezelfde muziek maken alhoewel ze wel raakvlakken hebben.

never change an winning team moet JJ gedacht hebben na zijn vorige albums; toch blijft het leuke rstige muziek om naar te luisteren. 3,5*