Jack Johnson - In Between Dreams (2005)

Label: Universal

1. Better Together (3:27)
  2. Never Know (3:32)
  3. Banana Pancakes (3:11)
  4. Good People (3:28)
  5. No Other Way (3:09)
  6. Sitting, Waiting, Wishing (3:03)
  7. Staple It Together (3:16)
  8. Situations (1:17)
  9. Crying Shame (3:06)
  10. If I Could (2:25)
  11. Break Down (3:32)
  12. Belle (1:42)
  13. Do You Remember (2:24)
  14. Constellations (3:21)
  15. Mudfootball [Live] * (4:24)

met G. Love en Donavon Frankenreiter

16. Constellations [Demo] * (3:32)
avatar van Ali Chemicali
Ik vind dit veruit Jack's beste solo album. Ik zelf zing deze liedjes zo mee als ik het gitaar riedeltje hoor:P Heerlijk warm. Ik vind Better Together het lekkerst. Dit album is heerlijk ten top, hij staat niet voor niets op 1 in me top 10

avatar van Reijersen
Dit was de eerste cd van Jack Johnson die ik hoorde, ben hierna alleen maar meer geinteresseerd in zijn muziek geraakt.

Geweeeeeeeeldig album, heerlijk rustige muziek voor in een onstapannen sfeertje,

J'aime Jack Johnson

rodneyVL
Veel te weinig variatie van deze man. Ik had gehoopt dat jack wat meer in zijn mars had dan de ondergaande zon-met gitaartje en hoedje- muziek die hij onafgebroken haalt. Maar nee hoor, werkelijk niets wijkt goed af van dat genre. Vreselijk, de verveling slaat enorm snel toe. gaap.

avatar van Ali Chemicali
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het album de laatste tijd even liever niet hoor, omdat ik bang ben dat het me zwaar gaat vervelen.

Het album ken ik niet maar hoorde laatst "Better Together' en die vind ik echt erg goed! Is de rest ook zo goed op dit album?

Wel, de rest is voornamelijk veel van hetzelfde. Niet echt minder, maar het gaat wel snel vervelen.

avatar van Ali Chemicali
Noujah echt snel niet bij mij, maar op den duur wordt het toch wel wat minder

1,0
Ben dit album spuugzat.
Ik vind het na een aantal keren luisteren best softy klinken allemaal.

Prachtig album, gevarieerder dan de reacties hierboven doen vermoeden. Paar ijzersterke nummers, die mij niet gaan vervelen. 4,5*

Dit is echt het beste album die ooit is gemaakt Echt chille muziek!! Een 4,5

shappy1010
Geluisterd in de auto onderweg naar Italië. Inspiratieloos. Er staat mij werkelijk niet 1 nummer bij. Eigenlijk bijzonder dat iemand nog bekend word met dit soort muziek. Of hier nog zoveel aandacht krijgt. Er zijn wel een miljoen van dit soort liedjes gespeeld door een miljoen verschillende muzikanten.

avatar van Coldplayer
shappy1010 schreef:

tijd om je pillen in te nemen....?

Een erg goede album als je 't aan mij vraagt,je moet er maar van houden.De een vind 't saai,de ander juist leuk.Niet iedereen kan constant luisteren naar chill,akoestisch gitaarmuziek.''Better Together'' ,''Banana Pancakes'' en ''Sitting,Waiting,Wishing'' zijn toch wel leukste liedjes.Maar ook de track ''Belle''heeft mij enigzins verbaasd...apart maar op een leuke manier.Een heuse 4,5.

Hele goede cd, vind ik..

avatar van Darkshines
Enkele goede nummers, ook meteen de bekendste, weten mijn aandacht te trekken, na een flink aantal luisterbeurten ebt de magie helaas weg en wordt het erg saai om dit album helemaal uit te luisteren. 3*

shappy1010 schreef:

noem er eens 10

Slechte cd. Jack was even DE hype, maar deze cd viel me toen vies tegen. Saai en kort. Direct weer geruild.

2,0 sterren.

avatar van AriTupari
Het blijft toch nostalgie. Misschien niet de meest gecompliceerde muziek, maar het werkt toch bij mij. Ik heb de Japanse versie van deze cd en daar staan de 3 reguliere albums op, handig.
Deze vergezelt mij al twee jaar op vakantie en zal ieder jaar blijven meegaan. Daarom een *4 voor alle drie.

Oke, slecht gaat mss ook weer wat ver.

2,5 - het klinkt fijn, idd ook nostalgie, maar het lijkt wel of Jack heeft stilgestaan. Ook is de cd te kort. Helaas

avatar van Petterson
Och geen hoogstaande muziek, maar op het strand te Curacao doet dit het best goed hoor..

3 sterren

0,5
Allemachtig, wat een ongeinspireerde rommel. De man heeft het voor elkaar gekregen om elk nummer hetzelfde te laten klinken. Ongeinspireerde pubermuziek is het.

Social_Mask
Zulke leuke nummers. Hij heeft een erg mooie stem. Banana Pancakes bijvoorbeeld. Geef hier 4,5*. Heerlijk vind ik dit. Gewoon ogen dicht en wegdromen. Prachtig.

avatar van Coldplayer
lelijkebenders schreef:

Tja bij elke artiest lijken de nummers redelijk veel op elkaar. En dat is maar goed ook want elke artiest heeft een eigen stijl. Bij Jack Johnson lijkt alles in het begin idd erg op elkaar, maar na een tijdje hoef je alleen maar een paar akkoorden of fingerpicks te horen en je kan het liedje noemen. Als je de gitaar tabs kent (daar ga ik maar even niet vanuit) dan zie je dat hij veel verschillende manieren gebruikt om zijn snaren aan te slaan.

Ik geef het toe dat deze muziek simpel klinkt en misschien ook simpel is. Maar dat is juist de kracht van deze muziek. Jackie moet relaxt en simpel klinken en dat kan hij nou eenmaal heel goed...

Social_Mask

Beetje hetzelfde verhaal als Norah Jones.

avatar van HaanHoen
Vind het toch weer heerlijk zomers geluid. Wordt bij veel luisteren inderdaad wat saai, en daarom zeker geen 5 sterren plaat, maar ik zet hem toch graag op. En een geweldig art-work trouwens.

avatar van Rinus
Heerlijk gerelaxete, zomers plaat. En Jack heeft ook een gerelaxete stem, die prima past bij zijn muziek. Nergers geforceerd. Mooi geproduceerd ook.

avatar van indana
Niet hoogstaand maar wel lekker. Niet alleen in de zomer trouwens. Bij vele, vele gelegenheden af te spelen (ik laat hier je eigen fantasie zijn /haar gang gaan). Overdosis dient echter vermeden te worden. Ik heb nu een aantal albums van de man en dat is wel genoeg denk ik.

avatar van canaQ
Echt een heerlijke cd, vol met lekkere, warme songs. Stuk voor stuk vrolijken ze me op, het geeft me een heerlijk rlx gevoel (veel beter dan wiet )

avatar van korenbloem
heerlijke muziek, maar het verbaast me dat ik hem nu in de top 250 zie staan. maar goed. Krijg altijd spontaan zin in de zomer en veel bier.