Foute CD van Q-music, Vol. 08 (2009)

Alternatieve titel: 40 Foute Hits

België
Pop / Dance
Label: ARS

1. ABBA - Mamma Mia (3:30)
  2. Boney M. - Hooray! Hooray! It's a Holi-Holiday (3:54)
  3. Dr. Alban - Sing Hallelujah! (4:00)
  4. Eddy Grant - Gimme Hope Jo'Anna (3:44)
  5. Karen Young - Hot Shot (4:16)
  6. Luv' - Ooh, Yes I Do (2:57)
  7. La Bionda - One for You, One for Me (3:32)
  8. The Three Degrees - The Runner (3:42)
  9. James Last - Biscaya (4:01)
  10. Cliff Richard - We Don't Talk Anymore (4:08)
  11. Roland Kaiser - Santa Maria (4:03)
  12. Middle of the Road - Chirpy Chirpy Cheep Cheep (2:57)
  13. Suzi Quatro - She's in Love with You (3:30)
  14. Lordi - Hard Rock Hallelujah (3:00)
  15. Get Ready! - Laat (3:37)
  16. Sam Gooris - Marijke (3:21)
  17. Los del Rio - Macarena (3:51)
  18. Kabouter Plop - Kabouterdans (3:32)
  19. Mega Mindy - Mega Mindy Tijd (3:10)
  20. Good Shape - Take My Love (3:40)
  21. Mel & Kim - Respectable (3:19)
  22. Rick James - Super Freak (3:22)
  23. Indeep - Last Night a D.J. Saved My Life (4:07)
  24. Def Dames Dope - It's OK It's All Right (3:43)
  25. Vader Abraham - 'T Smurfenlied (3:21)
  26. Vulcano - Een Beetje van Dit (2:37)
  27. Leif Garrett - I Was Made for Dancin' (3:12)
  28. Luisa Fernandez - Give Love a Second Chance (4:02)
  29. Owen Paul - My Favourite Waste of Time (3:24)
  30. Umberto Tozzi - Ti Amo (4:05)
  31. Audrey Landers - Manuel Goodbye (3:37)
  32. Lenny Kuhr & Les Poppys - Visite (2:53)
  33. Urbanus - Hittentit (2:01)
  34. Dennie Christian - Guust Flater en de Marsipulami (Wij Zijn Twee Vrienden) (3:45)
  35. Laura Lynn - Arrivederci Hans (2:59)
  36. Danny Fabry - Ça C'est La Vie (3:23)
  37. Will Tura - Mooi, 't Leven Is Mooi (3:04)
  38. Spider Murphy Gang - Skandal Im Sperrbezirk (3:36)
  39. De Kreuners - Ik Wil Je (3:23)
  40. Samantha - Eviva España (3:34)
avatar van musician
Ik zou liegen als ik álles van dramatisch tot ongehoord slecht zou bestempelen.

Maar het meeste komt toch bij lange na niet boven de twee sterren, laten we eerlijk zijn.

Ik heb dan nog waardering voor 1,4,5,8,10,22,29,30,38. Tot beste nummer van de cd zou ik dan uiteindelijk nog willen bestempelen Chirpy chirpy cheep cheep van de Middle of the road. Dat nummer hoort, ook qua tijd (1971) en 'fout' niet op deze cd thuis.

avatar van bikkel2
Spider Murphy Gang is nog het minste fout . Lekker nummer !

Een sneer naar Duitsers Q Music ??

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Kom nou heren... Q-Music is domweg een fout station, nog fouter dan Sky Radio. Het enige enigszins aanhoorbare programma dat ze hebben is het dagelijkse foute uur, dat inspeelt op vooroordelen over het per definitie fout zijn van muziek uit de jaren '80 of, inderdaad, uit Duitsland. Begrijpelijkerwijs werd dat programma een dusdanig succes dat ze er maar een cd-serie van begonnen zijn.

avatar van Youri
Het is wel lachen op een feestje zulke muziek. Soms wordt er ook maar wat opgezet.

Nian
Dr. Alban en Mega Mindy op dezelfde cd -----> Waarom ??

Slechte cd. Enkel op een feestje is het eens leuk om hier naar te luisteren. Dit geeft weer aan hoe zielig Q-music wel is.

avatar van LucM
De 8 favoriete nummers die ik heb geselecteerd: ABBA (teveel kwaliteit om als fout bestempeld te worden), James Last (vind ik een heel mooi nummer), Cliff Richard (heeft veel goede hitsingles achter zijn naam), Middle of the Road (anno 1971 fout maar goed te pruimen), Suzi Quatro (weinig fouts aan), Rick James (gewoon een prima funknummer), Spider Murphy Gang (Neue Deutsche Welle, grappig nummer) en De Kreuners (gewoon prima). Er staan verder nog wel goede nummers (Eddy Grant, Dr. Alban, Indeep ...) en guilty pleasures (waaronder Danny Fabry, het enige nummer van hem dat ik goed vind), andere (Sam Gooris, Get Ready!, Audrey Landers ...) hoeven dan weer niet voor mij.