Robbie Williams - Escapology (2002)

Label: EMI

1. How Peculiar (3:13)
  2. Feel (4:24)
  3. Something Beautiful (4:49)
  4. Monsoon (3:47)
  5. Sexed Up (4:22)
  6. Love Somebody (4:10)
  7. Revolution (5:45)

met Rose Stone

8. Handsome Man (3:57)
  9. Come Undone (4:38)
  10. Me and My Monkey (7:12)
  11. Song 3 (3:51)
  12. Hot Fudge (4:08)
  13. Cursed (4:02)
  14. Nan's Song / How Peculiar [Reprise] / I Tried Love (15:42)
Woehoe! Robbie rulezz! _o_

Wat een vreemde tracklist trouwens. Mijn versie van Escapology, daar staat het nummer Get A Little High niet op. En ook geen reprise van How Peculiar, maar 2 andere hidden tracks na Nan's Song.

Heel erg gaaf album trouwens, vooral Me and My Monkey en Love Somebody.

Deze is toch uit 2002?

Staat er toch ook.

Is gecorrigeer

avatar van Daan
Tom_Tom- schreef:

Heel erg gaaf album trouwens, vooral Me and My Monkey en Love Somebody.
Waarschijnlijk heeft Tommeh een tracklist van een buitenlandse site gehaald. De tracklists willen per regio nog weleens verschillen van elkaar.

Volgens Free Record Shop:

13. Cursed (Chambers/Deevoy/Williams) - 4:01
14. Nan's Song (Williams) - 15:42

avatar van Tommeh
Daan schreef:

Klopt, ik heb de tracklist van allmusic.com gehaald, in de veronderstelling dat die goed was.

Nou ja, ik heb mijn Escapology ook in Frankrijk gekocht, maar toch. .

avatar van Safri
Ik kan 'Feel' nooit meer horen. Sjongejongejongejonge wat is die plaat vaak gedraaid zeg. De cd-spelers zouden eens in opstand moet komen bij dat kliekje daar (Sky, RTL, Noordzee, Yorin, 538, Rebecca) Bah!

avatar van Safri
Oh, dat klonk wel zuur he? Nou ja

Ach, je hebt wel gelijk, veel te veel platen worden kapot gedraaid door de radio...

Inderdaad, zappen helpt ook al niet want 5 minuten later hoor je hetzelfde nummer weer.

avatar van Daan
Ik werk bij de BCC (elektro-zaak). Daar staat op al de tv's TMF aan, daar wordt je dus helemaal gestoord van. Om het half uur komt hetzelfde nummer terug.

Ook heel leuk, ben je een tv aan het verkopen aan wat oudere mensen. Gaat die Eamon de hele tid zitten fucken...

Waar moet dit heen?

's amerikaanse tracklist. Cd was aangepast voor amerikaanse luisteraars. Net zo goed als de cd The Ego Has Landed, was voor de amerikaanse markt.

Ik vind Robbie geweldig. De nieuwe George Michael. Die kwam ook uit een boy band en niemand dacht dat daarin een goede tekstschrijver zou schuilen. Zo ook met Robbie. Zijn jazz werk klinkt zelfs nog beter. Bij dit album hoor je echt dat hij "volwassen"aan het worden is.

avatar van avdj
Guy Chambers schrijft alle nummer hoor
Williams zelf heeft wel teksten geschreven maar de muziek komt allemaal van Chambers

avatar van Eddie
Niemand kan ontkennen dat hij veelzijdig is en een geweldig entertainer. Zijn muziek doet me niet zo veel maar slecht is het alleminst

avatar van avdj
Het is inderdaad een goede entertainer en ik vind z'n muziek ook zeker niet slecht.

Maar wat bedoel je met veelzijdig?

avatar van Eddie
Dat hij zowel lekkere rock nummers )let me entertain you) als Blues (swing when your winning) als mooie ballads (feel) of singer/songwriter nummers kan maken. Ook heefd hij een groot berijk met zijn stem van hoog tot redelijk laag. Er zullen best voorbeelden zijn van artiesten die veelzijdiger zijn, maar in de metal (=mijn ding) is dit niet zo veel voorkomend, daar zul je voor verschillende stijlen naar verschillende band moeten luisteren.

avatar van avdj
Ik geef toe, zijn platen zijn erg afwisseld. Maar de man die de credits zou moeten krijgen is niemand minder dan Guy Chambers.

tondeman
...he was in Take That! He's a fat dancer from Take That. Somebody who danced for a living! Stick to what you're good at, that's what I always say

Noel Gallagher

avdj schreef:

Bij deze dan ook nog mijn lof voor Guy Chambers _o_ , maar vegeet niet dat ook GS het niet zonder Robbie kan, want Robbie Schrijft wel degelijk mee aan de nummers.

avatar van avdj
Jazeker, waaronder veel teksten. En tuurlijk, zijn goede stem helpt natuurlijk ook mee aan zijn platenverkoop

Het beste album van RW, met enkel en alleen erg goede nummers. 5*

avatar van Snappy
elsterno schreef:
Het beste album van RW, met enkel en alleen erg goede nummers. 5*

Helemaal eens!!

Op "How Peculiar" na, stuk voor stuk pareltjes.

avatar van avdj
Revolution vindt ik zo'n zeiknummer. Ik dit album ooit in de aanbieding gekocht omdat m'n broertje wilde dat ik dit net zo goed zal vinden als die paar Stones CD's die ik toen had. Het heeft niet echt wat opgeleverd...het stof ligt erop.

Frisbee_Rebel schreef:
Op "How Peculiar" na, stuk voor stuk pareltjes.

mee eens!!
en daarbij vind ik dit de beste cd die ik heb!!