Robbie Williams - Escapology (2002)

Label: EMI

1. How Peculiar (3:13)
  2. Feel (4:24)
  3. Something Beautiful (4:49)
  4. Monsoon (3:47)
  5. Sexed Up (4:22)
  6. Love Somebody (4:10)
  7. Revolution (5:45)

met Rose Stone

8. Handsome Man (3:57)
  9. Come Undone (4:38)
  10. Me and My Monkey (7:12)
  11. Song 3 (3:51)
  12. Hot Fudge (4:08)
  13. Cursed (4:02)
  14. Nan's Song / How Peculiar [Reprise] / I Tried Love (15:42)
Dat Feel he, daar word ik helemaal knettergek van. Mijn vriendin vind dat geweldig, dus ik hoor het vaker dan me lief is. Rampzalig.

Come Undone, dat is en blijft een goed nummer, de rest is wel aan te horen.. Behalve Me And My Monkey.. Dat is bagger.

Topper! dikke 4,5

feel, sexed up and come undone rocken deze cd naar de top.

Enorm gevarieerd album, van popnummers (handsome man, hot fudge, something beautiful) tot rocknummer (song 3, cursed) en van soul (revolution) tot prachtige ballades (sexed up, love somebody). Bovendien staat Feel hierop en dankzij dit nummer is dit album alleen al de moeite waard. Geweldig album, voor iedereen een aanrader!

avatar van Hans Brouwer
rayman schreef:
Een goede vriendschap of een goed huwelijk is geven maar vooral heel veel nemen . Ook ik hoor Robbie vaker dan mij lief is .

avatar van bloempje24
4 jaar geleden gekregen voor mijn verjaardag van iemand die dus absoluut geen idee had van mijn muzieksmaak. Ik houd van vernieuwende, aparte, gelaagde, meer complexe muziek en dan is een album van Robbie Williams al snel een groot skip moment. Ik heb niets tegen Robbie, kon zijn cd Sing when you are winning nog wel enigzins waarderen, maar dit is echt pulp. 1*

avatar van Max Payne
Zoveel hits op 1 album, zeker robbie's beste werk tot nu toe!

Ik vind dit album wel oke, niet echt fantastisch maja

avatar van Wib0__
Lekker album om af een toe eens op te zetten..

Feel, Sexed Up, Co Undone en Something Beautiful zijn t beste !

avatar van Ben Post
Hier geen onvertogen woord over Robbie Williams. Alleen superlatieven en zo hoort het ook .

Robbie Williams overstijgt vele malen the King of Pop, Michael Jackson. Het is vreemd dat ze voor hem nog geen bijnaam hebben.

De platen die hij maakt zijn de pure pop die je eindeloos kunt horen, natuurlijk niet dagen achter elkaar, maar over tien jaar tik je natuurlijk vanzelf weer met je voet als je Feel hoort.

Ik heb Robbie twee keer live zien optreden, de eerste keer was het beste in Ahoy. Het was zo'n geweldige avond: ik zat met mijn vrouw thuis op de bank in Amsetrdam en we dachten ach we proberen het gewoon eens. Naar Rotterdam gereden en buiten Ahoy voor de helft van de prijs twee kaartjes gekocht. Hij blij dat ie eraf was, wij een geweldig feestje

Het was toen Beatiful Day van U2 net uit was, hij deed dat daar zo even achteloos tussen zijn setlist door prachtig. Dat plaatst U2 ook weer in perspectief.
En dat is precies waar RW de plank volledig raakslaat, hij heeft precies de relativering die nodig is. Hij maakt geen artistiek hoogtepunt maar wat hij doet is kwalitatief zoooo goed.

Van deze plaat is Hot Fudge mijn absolute favoriet, zo lekker vet met die blazers. Ik moet, als de eerste paar maten uit de speakers klinken, dan altijd even een dansje doen met mijn twee zoontjes (best zwaar met 40 kilo in je armen )

Top-plaat met sterke songs als Feel, Monsoon, Sexed Up, Hot Fudge en Love Somebody. Ook de rockers How Peculiar, Cursed en Song 3 worden na elke luisterbeurt beter. 4,5*. Net geen 5*, omdat I've Been Expecting You ietsje beter is.

avatar van RWdiehardfan
Louis2703 schreef:

Ik vind heel het album fantadtisch maar come undone is zijn beste lied over heel z'n carriere vind ik samen met strong

avatar van Rickepick
erg leuk album, met eigenlijk geen slecht nummer, naar mijn mening.
4.0 * * * *

EVANSHEWSON
Kan iemand van al die bewierokers me zeggen waar de leuke songs dan staan op deze plaat, want behalve Feel en mischien nog een beetje Hot Fudge hoor ik ze absoluut niet.
De meeste albums van Robbie voor dit hier waren stukken interessanter en er stond veel beter werk op.
Dit is een flauw plaatje.

avatar van Ben Post
EVANSHEWSON schreef:

Persoonlijk vind ik Sexed up, Monsoon, Come undone en Handsome man ook heerlijke popsongs. De rest is 'gewoon' goed. Ben het overigens wel met je eens dat eerdere RW platen interessanter waren.

avatar van Grafmat
Escapology was wat mij betreft weer beter dan Sing When you're winning, maar de eerste twee blijven toch mijn favorieten. Maar er staat genoeg te genieten op dit album:

Feel, Monsoon, Revolution, Handsome Man, Come Undone, Me and My Monkey, Hot Fudge, Cursed... Kon echt slechter hoor.

Dit is toch perfecte pop?

avatar van kaztor
EVANSHEWSON schreef:
Dit is een flauw plaatje.

Grappig om dit van je te lezen, Patrick. Ik merk dat de singles vanaf deze plaat inderdaad een veel hoger Sky Radio/huisvrouwenpop-gehalte hebben dan de singles hiervoor. Hiervoor sprak Robbie me gewoon veel meer aan.

avatar van Reijersen
Vind dit een erg geslaagd album van Mr. Robbie Williams. Louter sterke popsongs die heerlijk in het gehoor liggen. Kan me geen moment vervelen.

Echt een top album van Robbie! Zeer divers en daarom altijd lekker af te luisteren met genot. Wel moeilijk om te zeggen welk ik nu de top nummers vind van dit album. Maar toch is Cursed wel een favoriet

Vind deze niet super goed. De singles (behalve Feel, heb bijna een hekel aan dat liedje) zijn de sterkste liedjes van het album. De rest van de tracks vind ik vooral opvulling.

avatar van James Douglas
Nou, ik vind 'm vooral te lang en dat komt te meer dat de beste tracks vooraan op de plaat staan. 'Feel' is inderdaad kapot gemaakt door o.a station 538 maar ik doe het dan maar voor 'Monsoon', 'Sexed Up' en 'Come Undone'. Dat zijn bijna allemaal singles, ja. Zijn voorganger spreekt me dan ook meer aan.

avatar van NewYorkCityLight
Louis2703 schreef:

Me and My Monkey is juist een heel chill nummer! Die trompet solo... Dat is zó móói!

Come Undone is wat mij betreft het beste nummer (van degene die ik heb gehoord)

avatar van LucM
Robbie Williams is zeker geen vernieuwende artiest en een fan van hem zal ik nooit worden, maar maakt wel leuke en afwisselende popmuziek. De eerste 9 tracks vind ik wel sterk waaronder de hit "Feel", "Something Beautiful" en "Come Undone", daarna wordt het wat minder maar nooit slecht. Globaal vind ik het iets minder dan zijn vorige album.

avatar van Rickepick
Ik zou wel eens wat willen horen over het enige nummer dat Rob volledig heeft geschreven..

Iemand een zwak voor Nan's song?

avatar van NewYorkCityLight
Valt me toch wat tegen. 3* voor toppers als Come Undone, Feel en mijn favoriet : Me And My Monkey, waarom vindt niemand die leuk

avatar van rkdev
De topnummers zijn toch echt Monsoon en Hot Fudge !
Beste album na zijn goede debuut.

avatar van sherpa
NewYorkCityLight schreef:

Me & my monkey is heel leuk.
Vooral ook omdat het mij steeds weer doet denken aan liedjes van Mink Deville.
Die trompet is erg mooi.

avatar van rsoo
Door dit album heb ik Robbie Williams leren kennen en werd ik een fan. Nu is het fan-zijn minder geworden, maar blijf naar hem luisteren en dit blijft toch m'n favoriete album van hem. Revolution vind ik een heerlijk nummer!

Hier staan toch een aantal hele mooie nummers op. Dan doel ik met name op Come Undone, een extreem sterk popnummer is dat.