Arcade Fire - The Suburbs (2010)

Canada
Rock / Pop
Label: Merge

1. The Suburbs (5:15)
  2. Ready to Start (4:15)
  3. Modern Man (4:40)
  4. Rococo (3:57)
  5. Empty Room (2:52)
  6. City with No Children (3:11)
  7. Half Light I (4:14)
  8. Half Light II (No Celebration) (4:27)
  9. Suburban War (4:41)
  10. Month of May (3:50)
  11. Wasted Hours (3:21)
  12. Deep Blue (4:28)
  13. We Used to Wait (5:01)
  14. Sprawl I (Flatland) (2:51)
  15. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (5:18)
  16. The Suburbs (Continued) (1:27)
  17. Culture War * (5:23)
  18. Speaking in Tongues * (3:52)

met David Byrne

19. Wasted Hours [A Life That We Can Live] * (4:26)
totale tijdsduur: 1:03:48 (1:17:29)

Giraf de Piraat
Hebben we al wat meer vertrouwen...
Komop, dat kickte ass

Lennonlover schreef:
Naar het schijnt zijn de twee singles al goed en vooral Month of May.

Nah, Month of May is helaas zowat het slechtste dat Arcade Fire ooit opgenomen heeft, The Suburbs is niet slecht maar ontbeert een beetje progressie. Reacties zijn dan ook -terecht- overwegend negatief.

Ik kan wel volgen. The Suburbs is typisch Arcade Fire maar verrast niet Het is geen No Cars Go of Rebellion Lies eh en raakt me ook minder. Dat waren weliswaar 'klassieke' songs, maar goed:) Ik vrees dat ik het euforische gevoel van destijds hier niet meer ga terugvinden, maar toch heel benieuwd eh!

Lennonlover schreef:
Rock'n Roll! De nieuwe van Arcade staat op MuMe. Ik wacht sinds Januari op de releasedatum en hier is hij dan: 3 augustus (volgens Humo). Naar het schijnt zijn de twee singles al goed en vooral Month of May.

Waaaaaaanzinnig benieuwd!

Laat je vooral niet teveel beinvloeden door de negatieve berichten omtrent met name The Suburbs. Ik vind het een prachtig en sfeervol nummer waarbij ik ondanks het repetitieve melodietje, en de lange speelduur, teleurgesteld ben als het afgelopen is. Een beetje zoals bij My Bloody Valentine, waar ik ook eindeloos lang zou kunnen blijven luisteren naar de nummers.

avatar van Lennonlover
De magie van weleer zal je nooit meer terug voelen met Arcade Fire. Het verrassingseffect is eraf en dat is een groot deel van de magie. Laten we gewoon genieten van wat ze nu uitbrengen want op hun volgende plaat kunnen we waarschijnlijk weer 3 jaar wachten.

avatar van RensZ
Het tweede filmpje sprak mij tot nu toe het meeste aan, gezongen door de zangers en legde onbewust meteen de link met The Backseat. Natuurlijk kun je er niet veel uit opmaken, maar toch.

avatar van avdj
Hier kijk ik behoorlijk naar uit. Toch wel m'n favoriete groep van de 21e eeuw. De hoes vind ik in ieder geval lekker mysterieus.

avatar van Tha)Sven
3 jaar is niet lang hoor

Lennonlover schreef:
De magie van weleer zal je nooit meer terug voelen met Arcade Fire.

Ach, ook hier ben ik altijd van mening geweest dat ik Neon Bible iets sterker vind dan het debuut. De sfeer was nog net even wat donkerder. de thematiek meer alom aanwezig en de individuele nummers waren meer gevarieerd. Wat dat betreft heb ik gewoon goede hoop dat ze met suburbs weer iets van topkwaliteit gaan afleveren.

Giraf de Piraat

avatar van RensZ
Klinkt op zich veelbelovend.

avatar van Boris1
Wat een heerlijk verslavend nummer is The Suburbs toch. Die pianoriedel nestelt zich in je bovenkamer om daar de hele dag behoorlijk huis te houden. Month of May vind ik dan weer teleurstellend. Ben dus zeer benieuwd.

avatar van inquestos
Korte fragmenten druppelen binnen. Tot nu toe kan alleen The Suburbs me echt overtuigen, Suburban War en Modern Man klinken aardig. Maar dat is vooralsnog wel erg mager voor de band die (het/één van de) beste album van het vorig decennium heeft voortgebracht.

Suburban War
Suburban War ptII (0:32)
Modern man (fragment) / (volledig, mindere kwaliteit)
Rococo (0:32) / (volledig, mindere kwaliteit)

hier staat nog wat al eerder is gepost.

avatar van Indie-aan
even een andere kijk op Arcade Fire:
deze piano cover van ''No Cars Go'' door Maxence Cyrin
Klikkedieklik
verder kunnen de twee singles mij nog niet zo bekoren als de twee albums, maar dat zegt natuurlijk nog niet veel..

avatar van RensZ
Ready to Start en We Used to Wait in goede kwaliteit.

Pitchfork: Hear Two New Arcade Fire Singles

avatar van wvv89
Luister nu We Used To Wait... Duidelijk een hele andere richting dan Funeral en Neon Bible.
Vooralsnog ben ik positief.

avatar van RensZ
Ik vind het nog steeds lastig om een oordeel te geven over de nummers, het komt tot nu toe nog niet héél overtuigend over en ik zie ze ook nog niet samen op een album staan. Wellicht komt daar verandering als het album in z'n geheel lekt.

avatar van inquestos
Nummers van Pitchfork zijn offline, hier zijn ze (vooralsnog) nog wel te beluisteren.

avatar van Bart
Ik draai al de hele dag 'We Used to Wait'. Wat een nummer - schitterend. Mijn eerdere twijfels over 'The Suburbs', en vooral 'Month of May', verdwijnen door dit prachtige nummer. Zo wil ik Arcade Fire horen. Dit is de richting die ze op moeten gaan. Ik vermoed een kandidaat voor mijn eindejaarslijstje!

Zo, maar liefst 16 nummers! Ik ben hier erg benieuwd naar. Ready to Start en We Used to Wait klinken iig erg lekker.

Ik heb de berichten die in een eerder stadium bij het album waren geplaatst (het album stond al even op de site, maar werd weer verwijderd) weer teruggehaald.

avatar van RensZ
Is dit de officiële tracklist, 16 nummers?!

2 x 2 nummers met wellicht een klein concept, of iemand anders een verwoording voor het, ik kom er even niet op.

UnknownPleasure
hallo

16 nummers!

We used to wait + Ready to start + Suburbs zijn alvast 3 hele mooie nummers. MOM vind ik wat minder, maar zal live vast beter tot z'n recht komen.

hier kijk ik ergggggg naar uit!

Yes! Yes! Yes!

Arcade Fire, de enige band die vooralsnog alleen muziek heeft gemaakt die ik geniaal vind komt met een nieuwe. 16 nummers ook meteen, ik kan echt niet wachten en ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat dit geen tegenvaller wordt *kuchkuchthenationalkuch*.

Als ze de lijn doortrekken van de reeds bekende 4 nummers dan vrees ik dat *kuchkuchthenationalkuch* bijhalen er alvast niet meteen inzit.

avatar van Yamato
Beetje een vreemde opmerking voor iemand die The National 4,5* toekent, dan lijkt jouw mening me sowieso niet relevant na mijn opmerking want ik suggereerde dat ik het laatste album van The National een tegenvaller vond, daar ben jij het duidelijk niet mee eens.

Ik luister de vrijgegeven fragmenten overigens niet, uit ervaring weet ik dat dat mijn luisterplezier bij de release (of leak) eigenlijk minder maakt.

Waarom zou dat een vreemde opmerking zijn? Ik trek je vergelijking gewoon even door naar mijn eigen aanvoelen; Neon Bible kreeg enerzijds alvast een krek even hoge 4,5* score van mij en anderzijds was High Violet absoluut geen tegenvaller (je staat sowieso vrij geïsoleerd met die mening, wat voor alle duidelijkheid uiteraard je goed recht is), maar wanneer ik die 4 reeds op het net gegooide studio- versies hoor (dus geen clandestiene shoddy live-opnames, die laat ik ook links liggen) dan hoor ik niks wat het niveau van beide platen kan evenaren. Nu ja, misschien werkt het wel allemaal wonderwel in de context van de CD, Arcade Fire is sowieso niet echt een singles-band.

avatar van Bart
Vanaf 30 juli te koop, zie ik! Dat klinkt alweer anders dan 2 augustus!

Morinfen schreef:
... Arcade Fire is sowieso niet echt een singles-band.

Nee, dat vind ik dus ook. Hetzelfde gevoel had ik bij The National ook, toen heb ik Bloodbuzz Ohio al eerder beluisterd en na een paar luisterbeurten vond ik die toen wel lekker maar ik hoopte echt dat hij op het album als een soort puzzelstukje zijn plaats in zou nemen in een geheel. En ik dacht dat The National dat ook zou kunnen, aangezien ik inderdaad één van de weinigen ben die het album van The National tegen vond vallen zal ik niet zeggen dat dat niet is gebeurt maar het voelde voor mij in elk geval als een tegenvaller want als ik dat album nu beluister is Bloodbuzz Ohio eigenlijk nog het hoogtepunt van de plaat. Arcade Fire is voor mij net als The National ook absoluut een band waarvan je een heel album moet beluisteren en ik vertrouw er op dat ze het nog steeds kunnen. Toch houd ik mijn hart stiekem wel een beetje vast.