Arcade Fire - The Suburbs (2010)

Canada
Rock / Pop
Label: Merge

1. The Suburbs (5:15)
  2. Ready to Start (4:15)
  3. Modern Man (4:40)
  4. Rococo (3:57)
  5. Empty Room (2:52)
  6. City with No Children (3:11)
  7. Half Light I (4:14)
  8. Half Light II (No Celebration) (4:27)
  9. Suburban War (4:41)
  10. Month of May (3:50)
  11. Wasted Hours (3:21)
  12. Deep Blue (4:28)
  13. We Used to Wait (5:01)
  14. Sprawl I (Flatland) (2:51)
  15. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (5:18)
  16. The Suburbs (Continued) (1:27)
  17. Culture War * (5:23)
  18. Speaking in Tongues * (3:52)

met David Byrne

19. Wasted Hours [A Life That We Can Live] * (4:26)
totale tijdsduur: 1:03:48 (1:17:29)
Niet eens met de 3 stemmers.
De plaat zit vol lading en is in muzikale zin meer gegroeid.
Funeral is een prachtplaat, maar is in muzikale zin wel minder.
Deze blijft je bij de les houden.
Eigenlijk hun klassieker.

avatar van Johnny Marr
Zo is dat, bikkel2. Exact mijn mening.

ElPatron
Moeilijk om 4 beste tracks te benoemen - bij dit album kan ik er wel 12 aanvinken. Maw een heel goed album van AF! Vind deze beter dan hun debuut Funeral.

ElPatron
Geweldig up-tempo nummer is Empty Room. Het schudt mij wakker.

ElPatron
Dit album van AF neigt bij mij uit te groeien naar een 4.5 waardering. En dat wil wat zeggen!

Is hun beste plaat so far. Echt hoor!
Al kwam ik er wat later achter.

avatar van Alicia
De rode dansschoentjes staan eindelijk weer eens te glimmen in de kast!

Hoewel dit niet het enige album van Arcade Fire is, is The Suburbs voorlopig wél het eerste album dat ik echt prettig vind om naar te luisteren. Deze plaat bevat namelijk een heerlijke verzameling sterke liedjes en het swingt zo af en toe ook nog eens heel lekker!

Nu Neon Bible nog... en wie weet krijgt bikkel2 nog wel gelijk ook!

avatar van jasper1991
Een uitstekende, diverse en geïnspireerde plaat. Deze smaakt me een stuk beter dan Funeral. Na het prettige openingsnummer volgen drie voltreffers, waarvan ik Rococo de spannendste vind. Ook veer ik op bij City With No Children en Half Light II.

avatar van pmac
Nooit gestemd op dit album. Kennelijk vergeten. Door menig opgehemeld als hun beste album. Ik vind het album goed maar het duurt iets te lang en omdat er ook wat mindere nummers opstaan kan het me niet de volle lengte boeien. The Suburbs zelf is wel een nummer van de buitencatogorie. Sprawl (flatland) mag ook wel enige vermelding krijgen. Prachtig!

avatar van devel-hunt
Arcade Fire is typisch zo'n voorbeeld waarin commerciële aantrekkelijkheid prima hand in hand gaan met een hoge mate van creativiteit en een eigen smoel. Bowie was al fan van ze, dus dan kan het niet mis zijn. Fantastische plaat deze suburbs. Zit heel muzikaal en geraffineerd in elkaar, met melodieën die op een McCartneyriaanse wijze onder de hersenpan kruipen.

Heerlijk album! Na het geweldige "Funeral" valt dit me zeker niet tegen. Op de een of andere manier weet Arcade altijd nummers te maken die heel simpel klinken maar zo pakkend zijn en dat ook echt blijven, dat gebeurt niet vaak. Zeer goed gedaan.

avatar van HansVon
huh.... had ik op dit album nog niet gestemd ?
Een van de beste optredens ooit wmb.......Pinkpop 2014 in de stromende regen !!!! Publiek helemaal door dolle heen....een heftige regendans ! Superoptreden !

avatar van mr-mucho
HansVon schreef:
huh.... had ik op dit album nog niet gestemd ?

Overdonderend was dat ja. Voor pinkpop inmiddels ook een historische dag. Er wordt tot op de dag van vandaag alleen nog in de media gerapt over de hurkende mensen voor de mainstage, al wachtende op Metallica. Een paar meter verderop gebeurde iets magistralerers . Lak aan het weer.

avatar van HansVon
Top 20 festivaloptredens 2014 :

1. Arcade Fire (o.a. Pinkpop)
2. The Rolling Stones (o.a. Pinkpop, TW Classic, Roskilde)
3. Pearl Jam (o.a. Rock Werchter)
4. Metallica (o.a. Pinkpop, Rock Werchter, Glastonbury, Rock Am Ring)
5. Foals (o.a. Rock Werchter, Down The Rabbit Hole)
.........................