Bonobo - Animal Magic (2000)

Electronic

8. Gypsy (3:38)
  9. Sugar Rhyme (4:47)
  10. Silver (6:35)
Music
Fantastische atmosfreer muziek is dit ..

Heerlijk zomers downtempo-album van begin tot eind

Music
Ik vraag me af of julie er meer artiesten kennen zoals deze..ik begin sind skort naar Electronica muziek te luisteren (massive attack enz)
en ik ben wel erg onder de indruk..ik wil wel meer horen van deze fantastische muziek genre

Beste downtempo die er is..

@ Music:
probeer Blockhead, Pelican City, DJ Shadow, Coldcut, The cinematic orchestra, Up bustle & out etc.

avatar van MacManus
Bonobo rules zonder twijfel keihard.

Hij maakt heerlijke beats en stopt er zo nu en dan eens een vrouwtje in die wat zingt maar niet om de tekst maar puur om de sfeer te verhogen, luister Terrapin bijvoorbeeld. Geen mislukte rappers op dit album te bespeuren die een lekkere beat lopen te verneuken met onverstaanbaar getetter.
En Dinosaurs dan, wat een lekker begin. Een man verteld iets en je voelt die beat komen en hij komt zo lekker binnen.
Verder heerlijk wegluister album, perfect afgemixt.

5 dikke sterren.

avatar van MacManus
Nieuwe album is trouwens op komst.
Ziehier
Op de ninja tune site zijn al twee nummers te horen.

avatar van Osiris Apis
Music schreef:

Het nieuwe album van Anomaly - the long road vind ik erg goed.

Het label Ninja Tune heeft vooral electronische muziek:
Amon Tobin, Daedelus (= experimenteler), Blockhead (meer hiphopbeats).

Diplo, Boom Bip, Maker, Nujabes (jazz achtig), Sixtoo vind ik verder goede producers.

avatar van Onderhond
Klinkt al aardig ouderwets dit. Jazzy-loungy trip-hop achtig geluid dat wat op de achtergrond erg z'n best doet om sfeervol en zwoel te wezen maar nooit op de voorgrond wil treden.

Waarschijnlijk erg geschikt binnen de context van een film als Any Way The Wind Blows maar op zichzelf mist het een smoelwerk. Aardig gejengel wat weinig mensen zal storen en daarom gepast in grote groep, maar erg intiem vind ik de muziek niet.

3.0*

glimlicht
Hartstikke fijne muziek om een goed gevoel van te krijgen, even weg van de loodzware gitaardrones. Heerlijk wegdromen met Sleepy Seven, de samplers blijven zich filteren door het al zo heerlijke ritme! Niet al te spannend, maar doet zijn werk prima als opener.

Dan Dinosaurs, het begint met een coole sampler "This could happen to you" waarna er een toffe beat begint. Lekker jazzy gemaakt door veel gebruik van (gesampelde) instrumenten. Niet echt mijn favoriet verder, zoveel gebeurt er niet.

"Kotaa Kotaa" klinkt het bij het volgende stuk, Kota genaamd (duh). Ik kan die juichende mensen wel begrijpen, dit is namelijk verdomd lekker! Vooral de bas is aanstekelijk en het gezang erdoorheen ook echt heel cool! Het nummer bouwt prachtig op en maakt er een memorabele luisterbeurt van. Een hoogtepunt!

Daarna gaan we aan de yoga in Terrapin. Vind dit toch wel een van de beste chill-nummers die ik ken. Krijg er ook een heerlijk warm gevoel van, vooral van de eerste paar gitaarklanken. Misschien toch iets te vol in het midden. Desalniettemin een prima nummer, die ik vaak terug wil luisteren.

The plug vind ik iets aan de saaie kant, typisch zo'n nummer wat je op de achtergrond zet, terwijl je even iets gaat opruimen ofzo. Misschien dat je de achtergrondzang even meeneuriët maar verder blijft dit niet echt hangen.

Bij een titel als Shadowtricks moet ik gelijk aan ninja's denken. Die verwacht ik dan ook wel een beetje terug te horen, helaas moet ik daar dan wel heel veel fantasie voor gebruiken bij dit nummer. De sample (van een hypnotiseur gok ik) vind ik dan wel weer heel leuk. Maar één gesampelde stem kan geen heel nummer redden... Het album begint al wat af te zwakken..

Met Gypsy kan ik qua klank al wat meer... Het is alleen jammer dat het nummer niet echt ergens heen gaat. Het blijft maar doorgaan en de 3 minuten lijken maar niet om te gaan.

Sugar Rhyme heeft een ietwat duister geluid. Fijne afwisseling na het jazzy gedeelte van een paar minuten geleden. De erg aanwezige stem is ook erg tof, het geheel zorgt ervoor dat mijn hoofd op en neer gaat. Ja dit is goed

De afsluiter doet me aan Air denken, het had zo van hun kunnen zijn. Al zijn de drums daar misschien iets te druk voor. De melodie is echt heel mooi, fijn om af te sluiten met dit hoogtepunt. Als ik ooit een nummer nodig heb voor een Parkour video... weet ik Silver te vinden.

Typisch ik-ruim-mijn-kamer-vandaag-maar-eens-op plaatje!

*3,5

avatar van wibro
In het genre electronic staat 'Bonobo' voor mij met stip bovenaan. Animal Magic is nu het derde album dat ik van Bonobo aka Simon Green heb beluisterd en klinkt bijna net zo voortreffelijk als zijn 3e en 4e album. Heerlijke sfeervolle muziek die ik het liefst beluister in de late avonduurtjes. Beste nummers van dit uitstekend debuut zijn voor mij 'Kota' en 'The Plug'.

avatar van principal2000
Ik vind dit allemaal wel fijn klinken, maar na 4 of 5 nummers heb ik er toch genoeg van. Het is prettige achtergrondmuziek, maar daar blijft het voor mij bij.

avatar van AOVV
Omdat 'Black Sands' mijn nummer 1 van 2010 werd, heb ik besloten om maar eens wat te gaan graven in het oeuvre van Bonobo. Zo kwam ik uit bij deze plaat, uiterst genietbaar! Hij haalt het op het eerste gehoor niet van 'Black Sands', maar bevestigt het talent van Bonobo.

CannabisFristi
De remix van Amon Tobin van het nummer Scuba (uitgebracht als EP, ook in 2000) had hier op moeten staan, zou prima aansluiten op de rest.

avatar van jasper1991
Na lange tijd weereens opgezet. Mijn god, wat hoorde ik hierin: onwaarschijnlijke muzak.

avatar van Booyo
Terrapin , bijzonder mooi nummer.

avatar van EttaJamesBrown
Vandaag helpt Bonobo mij bij het thuiswerken. Thanx! Ik ruik de lente al.

avatar van Yield
Mijn interesse in Electronic is de afgelopen jaren steeds verder gegroeid, vooral ten koste van veel zich oeverloos herhalende gitaarbands. Deze Bonobo staat al jaren in mijn kast, maar eigenlijk ontdek ik nu pas de schoonheid van dit album. Prima album voor de zomermaanden.

avatar van PiedzieT
Niet zo uitmuntend als andere albums van hem naar mijn menining maar zeker geslaagd als debuut.
Toch minder uitschieters op dit album.
Het eerste nummer vind ik het beste.
The plug wordt beter bij herhaaldelijk luisteren.
Laatste nummer is ook nog het vermelden waard.