Go Back to the Zoo - Benny Blisto (2010)

Label: Universal

1. Electric (3:10)
  2. I'm the Night (See You Later) (3:56)
  3. Beam Me Up (2:35)
  4. Hey DJ (3:09)
  5. Gotta Wake Up (3:54)
  6. Nicer (3:12)
  7. House on Fire (2:52)
  8. Fuck You (2:52)
  9. Oh No (We Stayed) (3:09)
  10. Sweet World (3:01)
  11. I Lov It (3:30)
  12. Smoking on the Balcony *
  13. Change *
avatar van Paulus_2
Aanstekelijke muziek.Vooral I'm The night vind ik erg goed en zou wellicht internationaal wat kunnen doen. Lekkere gitaarriffs met goeie zang.
De cd klinkt soepel en nergens geforceerd. Deze band houdt van muziekmaken. Op Pinkpop 2011 vielen ze op het hoofdpodium beslist niet door de mand. Integendeel! En dat kon niet van alle Nederlandse bijdragen worden gezegd.
De cd draait alweer een tijdje op mijn computer en in de auto reageert het gaspedaal ook op dit geluid.
Ben benieuwd naar hun volgende cd.
Van mij krijgt dit album alvast 4.5 sterren!

P.S.
Frappant was dat dit album voor €7,50 bij de ALDI naast andere Nederlandse producten lag (waar ik verder niks over opmerk - veel "hoge stem" gehalte...).
Nou kun je ook veel over de ALDI zelf zeggen, maar de spullen daar zijn van degelijke kwaliteit. Goeie zet van deze Duitse firma!

Goeie live band veel leuke, aanstekelijke muziek.

avatar van Lennylink
Joost. schreef:
Goeie live band veel leuke, aanstekelijke muziek.

Precies. Niet meer, niet minder.
Met als hoogtepunt 'I'm the night' en als dieptepunt 'fuck you'

avatar van bas2204
Een paar hele leuke deuntjes afgewisseld met een aantal nummers die gewoon zo ver onder niveau liggen dat het de rest bijna verpest

avatar van adri1982
Aardig albumpje, maar niet meer dan dat. 'Electric' en 'I'm the night' (See you later) zijn de twee beste tracks. Ik heb het album een paar keer als download geluisterd, maar het is niet goed genoeg voor mijn platenkast.

avatar van Funky Bookie
Geen onverdienstelijk debuut. Lekker uptempo en ze begrijpen de kunst van het kort houden.