Linkin Park - A Thousand Suns (2010)

Rock / Electronic
Label: Warner Bros.

1. The Requiem (2:01)
  2. The Radiance (0:57)
  3. Burning in the Skies (4:13)
  4. Empty Spaces (0:18)
  5. When They Come for Me (4:53)
  6. Robot Boy (4:28)
  7. Jornada del Muerto (1:34)
  8. Waiting for the End (3:51)
  9. Blackout (4:39)
  10. Wretches and Kings (4:10)
  11. Wisdom, Justice, and Love (1:38)
  12. Iridescent (4:56)
  13. Fallout (1:23)
  14. The Catalyst (5:42)
  15. The Messenger (3:01)
  16. Blackbirds * (3:21)
  17. New Divide [Live at Terra Vibe Park, Athens, Greece, July 21, 2009] * (4:54)
  18. The Catalyst [NoBraiN Remix] * (4:22)
Waarschijnlijk plakken ze er weer auto-tune onder of zo, maar ik blijf hopen :3

MAS
Weer? Gebruikt LP voortaan ook auto-tune dan?

avatar van UmindC
Op The Catalyst wel in ieder geval.

Dat heeft Chester (en Mike) toch helemaal niet nodig

avatar van UmindC
Ik ben er ook geen fan van nee..

MAS
Belachelijk, ik wist niet dat Autotune ook in rock gebruikt werd.

0,5
Autotune heeft 2 kanten: Die voor zangers/zangeressen die helemaal niet kunnen zingen en dat maskeren met Autotune, of je bent er erg creatief mee, een voorbeeld is California English van Vampire Weekend, daar is de autotune goed gebruikt en hij kan echt wel zingen.

avatar van Phoebe318
The Catalyst valt in mijn oren tegen, het is niet wat ik hoopte/verwachte.
Maar goed, ik ben benieuwd naar de rest.

avatar van XeeGen
De clip van The catalyst word waarschijnlijk wel erg mooi weer. Ben toch altijd wel fan geweest van linkin park clips En ik begin het nummer steeds meer te waarderen, het lift me up stuk is toch wel erg mooi

0,5
De clip is erg mooi, maar het nummer is dus niks, maar je blijft wel kijken voor de mooie clip, maar niet voor het nummer.

avatar van Game
Lees hier een beschrijving van een aantal tracks. Het lijkt erop dat Mike Shinoda meer inbreng op deze plaat heeft dan op MTM. Hij rapt op wat nummers maar zingt ook vaak samen met Chester, die heeft maar één solonummer. Het blijkt dat hij ook maar rond de 2x schreeuwen zit.

avatar van Arrie
Ik vind die hoes echt ontzettend lelijk!

MAS
Ik ook. Ik vraag me af wat het moet voorstellen.

avatar van kaztor
MAS schreef:
Belachelijk, ik wist niet dat Autotune ook in rock gebruikt werd.

avatar van fabblwaps
Het blijkt dat hij ook maar rond de 2x schreeuwen zit.

Afgaande op het linkje dat Game postte kan dit ofwel gruwelijk misgaan of een erg leuk, vernieuwend album worden. Het nummer "The Catalyst" wijst helaas op dat eerste.

avatar van XeeGen
Ik ken niet veel van Simple plan maar The Catalyst lijkt toch in geen enkel opzicht op bv. Shut up Of begrijp ik je bericht verkeerd?

Hoes is inderdaad erg kaal en minder in alle opzichten vergeleken met andere LP albums

avatar van bram-f
ben erg benieuwd wat het wordt.
The Catalyst was heel erg wennen, maar wordt naar mate ik eht vaker luister wel mooier.
Kopen doe ik hem vast toch wel weer.

kaztor schreef:

Maar dit is toch gewoon ordinaire popmuziek a la A Simple Plan geworden?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen LP werk ken van na the Rising Tied van Mike Shinoda. Dus dat weet ik niet.

avatar van Game
Ik vind The Catalyst wel weer typisch Linkin Park, een beetje vernieuwing met de synths en heftige bass invloeden. Maar ook weer de gelukkig de scratches van Mr. Hahn, die op Minutes To Midnight veel afwezig was. Je kan geen dingen meer verwachten zoals Hybrid Theory of Meteora, daar zijn ze allang voorbij. Tekstueel is het allemaal ook veel volwassener.

avatar van Tony Dirt
Ik snap eerlijk gezegd niet waar veel mensen zo moeilijk over doen. Natuurlijk waren Meteora en Hybrid Theory geweldig, en Minutes to Midnight was dan ook erg wennen in het begin. Maar als je eens wat beter begint te luisteren hoe het muziekaal in elkaar zit dan blijkt het toch wel aardig briljant te zijn. Er zit wat minder geschreeuw in, maar er zitten toch nummers tussen waar Chester aardig uithaalt (Given Up bijv.)

Ze willen zichzelf gewoon niet in een hokje laten stoppen, en je moet echt wel goed zijn wil je het risico durven nemen om telkens een totaal nieuw soort muziek te willen produceren.

Ik denk dat het net zo gaat worden als bij MTM, of bijv. Humbug van Arctic Monkeys: in het begin even schrikken omdat je iets totaal anders verwacht, maar wanneer je er goed voor gaat zitten blijkt het toch wel heel vet!

avatar van XeeGen
Goed gezegd Tony Dirt, maar LP moet niet teveel van hun eigen stijl afgaan. Een synth solo (of wat is het) als climax komt gewoonweg niet goed uit de verf bij LP. Ik begrijp dat een band wil doorgroeien maar dat proces moet niet ten koste gaan van hun eigen stijl.

En hoewel Humbug en MTM erg goed waren wil je toch altijd meer van dat oude recept. Daarom draai ik Humbug bijna nooit meer, zelfde verhaal met The resistance en In this light.

Het eerste wat me opvalt is die enorm lelijke hoes, waar dit op moet slaan? Ben benieuwd hoe dit album van ze is, heb zo'n voorgevoel dat dit niet echt een topper wordt.

Ik heb zo'n voorgevoel dat dit 6 keer niks word

avatar van Traiannnn
kaztor schreef:

Weet je het heel zeker?
Zoek op YouTube;

Linkin Park meeting a thousand suns trailer.

Ga naar 0:33, ja dat is een nummer die op het album terecht zal komen genaamd ; Wretches And Kings. Het nummer kon met GEMAK op Meteora komen, het is zelfs beter. Waarschijnlijk ben je toch geen echte fan want anders had je wel veel reviews gelezen over hoe het album wordt.

avatar van Traiannnn
UmindC schreef:
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit 6 keer niks word

Dan zeg ik tegen jou; ga naar YouTube,
Search; Linkin Park meeting of a thousand suns trailer
Bekijk dat filmpje, ga naar 0:33 en vertel me dan nog eens dat het 6x niks wordt.

Knap dat je over zo een stukje kan oordelen hoe goed dat een album wordt

avatar van Game
Inderdaad. De album preview die ik postte zei dat de nummers niet opgebouwd waren met typische couplet/refrein stukken, maar gewoon met stukken muziek. Zoals bij The Catalyst ook niet echt een duidelijke lijn is te horen. Het kan in een keer van rustig naar hard gaan, zonder je het verwacht. Dat wordt denk ik wel erg tof.

Traiannnn schreef:

Dan zeg ik tegen jou; ga naar YouTube,
Search; Linkin Park meeting of a thousand suns trailer

Ik heb nog steeds zo'n voorgevoel dat dit 6 keer niks gaar worden.

0,5
Hoe kun je nou weten of het album niks of goed word door een preview?

avatar van fabblwaps
Door een helderziende te zijn.