Zabriskie Point (1970)

Rock / Score
Label: MGM

1. Pink Floyd - Heart Beat, Pig Meat (3:12)
  2. The Kaleidoscope - Brother Mary (2:42)
  3. Grateful Dead - Dark Star (Excerpt) (2:32)
  4. Pink Floyd - Crumbling Land (4:16)
  5. Patti Page - Tennessee Waltz (3:03)
  6. The Youngbloods - Sugar Babe (2:13)
  7. Jerry Garcia - Love Scene (7:02)
  8. Roscoe Holcomb - I Wish I Was a Single Girl Again (1:56)
  9. The Kaleidoscope - Mickey's Tune (1:42)
  10. John Fahey - Dance of Death (2:43)
  11. Pink Floyd - Come in Number 51, Your Time Is Up (5:01)
  12. Jerry Garcia - Love Scene Improvisation Version 1 * (6:22)
  13. Jerry Garcia - Love Scene Improvisation Version 2 * (8:02)
  14. Jerry Garcia - Love Scene Improvisation Version 3 * (7:55)
  15. Jerry Garcia - Love Scene Improvisation Version 4 * (8:10)
  16. Pink Floyd - Country Song * (4:40)
  17. Pink Floyd - Unknown Song * (6:03)
  18. Pink Floyd - Love Scene Improvisation Version 6 * (7:28)
  19. Pink Floyd - Love Scene Improvisation Version 4 * (6:46)
Father McKenzie
Ja, Stijn, hoe vaker je deze filmmuziek draait, hoe leuker hij wordt. Niet enkel Floyd, maar ook de andere nummers zijn goed verteerbaar.
Bijzonder sfeervol, als je het mij vraagt!

Stijn_Slayer
Jammer dat Roy Orbison's 'So Young' niet op de soundtrack staat. Schitterend nummer.

Stijn_Slayer
Inmiddels al een aantal maanden de 2cd versie in bezit. Laat ik dit bericht daarom maar meteen aangrijpen om te vermelden dat deze schitterende soundtrack eindelijk weer goed verkrijgbaar is (ik kwam hem onlangs zelfs tegen bij de mediamarkt voor €9,95).

De film is misschien wel mijn favoriete film ooit. Heerlijke sfeerbeelden, een boeiend verhaal en een glimps van inzicht in een roerige tijd, maar natuurlijk moet je wel van het trage karakter van de film houden.

Garcia's nummers kan ik inmiddels ook heel erg waarderen, al zijn vier improvisaties iets te veel van het goede (ik wissel ze af per luisterbeurt).

avatar van IntoMusic
Ik heb destijds voor veel geld de 19-track versie gekocht met "Love Scene Improvisation Version 4" er extra op. Heb deze al een tijdje (wat zeg ik: jaren) niet meer gedraaid, maar weet nog wel dat ik cd 2 mooier vond klinken als cd1. Dit weekend maar weer is uit de kast trekken.

Stijn_Slayer schreef:

Valt me nu pas op dat dit nummer wel op Roy Orbison - The Soul of Rock and Roll (2008) staat.

avatar van IntoMusic
Stijn, bedankt voor de info rondom de Pink Floyd Zabriski-sessions , want wat een geweldige nummers staan daar op. Met de originele soundtrack is het pakketje helemaal compleet.

Graag gedaan.

avatar van woutorrmusic
Prachtige film, zeker de liefdesscène Muzikaal: Sugar Baby De improvisaties en trage muziek passen perfect bij de film.