Joey Beltram - Energy Flash EP (1991)

Electronic
Label: R&S

1. Energy Flash (5:51)
  2. Psycho Bass (4:52)
  3. My Sound (4:16)
  4. Sub Bass Experience (5:02)
avatar van Yak
Yak
Energy Flash is echt zo.... fucking.... vet. Als dit opkwam ging bij mij echt het licht uit. Rest van de EP is iets minder, maar dat waanzinnige eerste nummer krikt het toch mooi op naar 4,5*.

avatar van andré
Inderdaad: zo simpel, zo basic, maar o zo briljant! Al jaren een van mijn favoriete House/Dance platen.

avatar van gemaster
Mijne ook. Briljante eenvoud, met die heerlijke fluister stem 'ecstacy, ecstacy.......'

avatar van brooklyn
Gemaakt onder de invloed van drugs die energy flash...

avatar van tovenaar
brooklyn schreef:

Gemaakt onder de invloed van drugs

80% van heel MusicMeter?

avatar van Onderhond
Toch niet helemaal mijn ding dit. Was er vroeger ook niet zo weg van, kan me wel indenken waarom.

"Energy Flash" blijft natuurlijk wel een klassieker, zeer cool voice sampletje en aardig melodietje, maar toch net te loom voor mij. "Psycho Bass", net hetzelfde, al kan ik hier het melodietje wel iets beter pruimen. Maar het mag allemaal wel wat geanimeerder.

Kant B is wat beter, "My Sound" neigt meer naar de typische Serious Beats sound. Zit net wat meer tempo in, en een collectie koddige samples. "Sub Bass Experience" vind ik persoonlijk het beste trackje. Leuk waveje, wat vollere ritmes en een aardig tempo voor die tijd.

Heel veel heb ik hier dus niet mee, hou het maar op 2*. Nogal flauw, en heeft de tand des tijds ook niet al te best overleefd vind ik.

avatar van RogerV
Man, wat is dit toch een klassieker!

Duister en kil begint het en dan die bassdrumms, beng beng. En daarna die pulsende geluiden die steeds heviger worden tot een vette climax. Als je dan murw gebeukt bent dan de spookachtige break met XTC!!! om weer door te gaan naar de tweede energy flash.

avatar van FunkStarr
Strakke Ep van house-koning Beltram, met als hoogtepunt Energy Flash maar de rest is ook goed te pruimen.

avatar van trebremmit
Ik vind eigenlijk de hele ep goed, er staat geen minder nummer op.
Beltram weet de perfecte duistere sfeer op te roepen met toffe samples en gave beats.

avatar van Jordipordie
Energy Flash.... All time classic! Draagt deze EP