The Pretty Reckless - Light Me Up (2010)

Label: Interscope

1. My Medicine (3:14)
  2. Since You're Gone (2:42)
  3. Make Me Wanna Die (3:56)
  4. Light Me Up (3:28)
  5. Just Tonight (2:48)
  6. Miss Nothing (3:14)
  7. Goin' Down (3:36)
  8. Nothing Left to Lose (4:12)
  9. Factory Girl (3:31)
  10. You (3:32)
  11. Zombie * (3:10)
  12. Make Me Wanna Die (Accoustic) * (3:34)
  13. Far from Never * (3:37)
Een klein beetje fout, maar PRETTY FUCKING COOL.

En respect voor zo'n jong meisje dat ze al zulke catchy en goede nummers kan schrijven. Melodieus gezien snapt ze het gewoon. Teksten is weer een ander verhaal, maar ik kraamde ook allerlei onzin uit toen ik 16 was en dat is goed bijgetrokken dus bij haar komt dat ook helemaal goed.

She's one to watch out for!

avatar van AOVV
Catchy, indeed. Dat redt deze plaat uiteindelijk, want het stelt allemaal nog niet zo veel voor. Maar geef deze juffrouw wat tijd, een paar jaar, en er zit een echt goeie plaat in!

Zelf geeft ze aan te zijn beïnvloed door o.a. Joan Jett en Kurt Cobain. Ik voeg daar ook nog (op basis van de eerste tracks) The White Stripes aan toe.

Om muziekfreakjuh te citeren: "She's one to watch out for!"

2,5 sterren

avatar van AOVV
'Factory Girl' doet me trouwens denken aan P!nk..

dat is nou het enige nummer wat ik echt totaal niet kan hebben

Sterk debuutalbum, zeker iemand om in de gaten te houden. 3,5*

avatar van MusicFreak
Ik weet niet hoe oud de zangeres is maar gezien de berichten hiervoor dus heeeel jong. Klinkt niet slecht hoor

Ik vind dit een heerlijk album. De teksten zijn hier en daar wel wat minder inderdaad maar wat een geweldige stem. Lekkere muziek ook. Helemaal mijn smaak dit.
Vooral gek op het nummer Just tonight.

avatar van Mjoesik
Wanneer komt dit album uit in België? Ze komt naar Werchter, dus het begint tijd te worden..

avatar van FRNKY
Klonk nog best aardig op Werchter. Misschien dat dit best wel wat wordt zodra ze iets ouder is.

avatar van The_CrY
Zozo, ik dacht, laat ik eens een lekkere plaat opzetten. Deze stond ergens tussen, en nietsvermoedend blijkt het nog goed te klinken ook! Een beetje foute tienerrock misschien, maar de nummers zijn erg pakkend en de plaat blijft het volhouden naar het eind toe.

avatar van Killeraapje
Ik heb ze vanavond in het voorprogramma van Evanescence in Dusseldorf gezien en was erg onder de indruk. Vooral songs als My medicine en Zombie deden het erg goed. Erg sterke zangeres ook.

avatar van Killeraapje
Heb de cd inmiddels meerdere malen beluisterd. Het is op zich een prima debuut maar het niveau wat Taylor Momson live heeft, haalt ze op de plaat niet. Daarvoor is het allemaal net wat te glad.

De nummers zijn stuk voor stuk echter prima. Vooral Going Down, Just Tonight, My Medicine, Since you're gone, Factory Girl, Miss Nothing en ook de ballads zijn uitstekend. Enig nadeel is dat de mooie Taylor zich wel erg aan een radiovriendelijk stramien wil houden. Als het live echt los gaat is het vele malen beter dan op de plaat maar de potentie voor de toekomst is er zeker!

Ben benieuwd waar dat heen gaat.

avatar van annasimoniaine
Een sterk album waar ik zeker van kan genieten, alleen bij Going Down schiet ik altijd in de lach, terwijl dat toch echt niet de bedoeling is, lijkt me. De teksten zijn inderdaad het zwakste punt, maar als je daar niet op let, klinkt het heel goed. En die stem van Taylor is natuurlijk geweldig.

avatar van annasimoniaine
Ik wilde nog even toevoegen dat "you" een prachtig nummer is. Echt zo'n nummer om bij te janken wanneer je je slecht voelt.

avatar van Queen Bitch
erg lekkere plaat ! het zijn allemaal goeie nummers en het rockt gewoon erg lekker van begin tot eind met af en toe even een rustpuntje.

avatar van Smallprint84
check hier hun nieuwe single:

Goin' to Hell

2e album wordt volgend jaar verwacht!!

avatar van Smallprint84
Ja, lekker rock debuut van de sexy Momsen met haar band, met ''Miss Nothing'', ''Make Me Wanna Die'', ''Just Tonight'' en met 't prachtige ingetogen ''You'' bewijst Taylor dat ze ook mooi rustig kan zingen.
Taylor all growed up!
before: YouTube - Where Are You Christmas by Taylor Momsen (with lyrics)
after: YouTube - The Pretty Reckless - Miss Nothing

avatar van AC-dW
Ik vond dit altijd een geweldig album, nogsteeds luister ik er graag naar, maar hun nieuwe album Going to hell vind ik nog zoooo veel leuker!! Geweldige band!

avatar van Pietro
Toen ik jaren geleden toevallig het nummer Just Tonight ergens voorbij hoorde komen, ben ik niet lang daarna ook de rest van dit album gaan beluisteren. Misschien is het wel een guilty pleasure van mij, maar ik vond (en vind nog steeds) dat het nummer een enorme vibe en dynamiek heeft en ik had direct al een zwak voor de zang van Taylor Momsen.

Toen ik de eerste song My Medicine had beluisterd, wist ik direct dat het wel goed zat. Een nummer met een hoog meezinggehalte, wat ook zal gelden voor een aantal andere songs op Light Me Up zoals het eveneens sterke Make Me Wanna Die. Het nummer deed me in eerste instantie een beetje aan P!nk denken, maar dit vind ik beduidend beter. Ook de titelsong is zo’n hoogtepunt en klinkt voor mij na een aantal luisterbeurten nog steeds verfrissend.

The Pretty Reckless klinkt dan misschien niet altijd even origineel, maar het enthousiasme waarmee de nummers worden gebracht maken dat de band bij mij wel een streepje voor heeft. Tekstueel stelt het misschien niet zo veel voor, maar bij The Pretty Reckless vind ik dat niet eens zo erg.

De opvolger Going to Hell vind ik zelfs nog een stuk beter dan deze, maar ook Light Me Up scoort een ruime voldoende: 3,5*

avatar van Style.Girl
Zes jaar geleden inmiddels had ik het nummer ''Make me wanna Die'' gehoord en dat beviel me erg goed. Een lekker nummer is dat. Ik weet niet meer of ik toen het album had geluisterd of niet. Dus gisteren een kans gewaagd. Helaas beviel het me niet echt. Het is niet slecht, maar ik vind ''Make me wanna Die'' er wel echt bovenuit springen. My Medicine is ook wel leuk. Maar de rest is allemaal meer van hetzelfde. Het lijkt wel alsof elk nummer echt precies hetzelfde is. En dat vind ik jammer. En dan ook nog op middelmatig niveau. Geen diepgang, geen nuance verschillen, geen andere instrumenten of andere zangpartijen. Het is gewoon een achtbaan van begin tot het eind en dat was het dan. Nee, hier had veel meer in kunnen zitten. Taylor Momsen vind ik altijd wel een leuke verschijning. Zowel voor als na haar transformatie, maargoed dat kan het natuurlijk ook niet redden.