Art Pepper Quartet - Modern Art (1957)

Alternatieve titel: The Complete Art Pepper Aladdin Recordings – Volume Two

Jazz
Label: Intro

1. Blues In (6:06)
  2. Bewitched (4:31)
  3. When You're Smiling (4:56)
  4. Cool Bunny (4:18)
  5. Dianne's Dilemma (3:53)
  6. Stompin' at the Savoy (5:09)
  7. What Is This Thing Called Love (6:09)
  8. Blues Out (4:48)
  9. Diane's Dilemma [Alternate Take] * (4:54)
  10. Summertime * (7:26)
  11. Fascinating Rhythm [Alternate Take] * (4:02)
  12. Begin the Beguine [Alternate Take] * (6:17)
  13. Webb City [Alternate Take] * (4:35)
avatar van spoon
Dit album is in 1988 op Blue Note uitgebracht onder de titel Modern Art: The Complete Art Pepper Aladdin Recordings Volume 2 Daarop staan dan ook de hierboven aangegeven bonustracks, waaronder een prachtige versie van Summertime...wat zeg ik, de allermooiste versie van Summertime en tevens de reden dat ik dit album 5* ga geven..

De rest is ook geweldig.

Dardan
spoon schreef:
, waaronder een prachtige versie van Summertime...wat zeg ik, de allermooiste versie van Summertime en...
Na het lezen van die krachtige stelling moest ik de proef op de som nemen; de vaststelling is dat ik ze enkel beamen - al komt deze uitvoering door MJQ wel aardig in de buurt - prachtige standard die door dat emotievolle spel van Pepper naar een onvoorstelbare hoogte wordt gespeeld! Toch wel een nummer dat de laatste tijd vaker de afspeellijst passeerde en me bijzonder nieuwsgierig maakte naar de overige stukken.

En die rest is eveneens fantastisch (om het zacht uit te drukken) - Pepper speelt er heerlijk en vol plezier op los en levert zo keer op keer zeer overtuigende solo's af: of het nou het diepe 'Blues Out' of het opgewekte 'Stompin' at the Savoy' is - in al de facetten van zijn spel is deze man een waar genot om naar te luisteren. Meestal onthoud ik me van dit soort commentaar, maar het lijkt me hier erg op zijn plaats: enkel vier stemmen op MusicMeter, serieus?

Ook de andere bonusnummers zijn een groot altsaxfeest!

avatar van spoon

Ik zal dat album ook eens gaan horen. Bedankt voor de tip