The Sonics - Here Are the Sonics! (1965)

Label: Norton

1. The Witch (2:41)
  2. Do You Love Me (2:19)
  3. Roll over Beethoven (2:49)
  4. Boss Hoss (2:24)
  5. Dirty Robber (2:02)
  6. Have Love, Will Travel (2:40)
  7. Psycho (2:18)
  8. Money (2:01)
  9. Walkin' the Dog (2:45)
  10. Night Time Is the Right Time (2:58)
  11. Strychnine (2:13)
  12. Good Golly Miss Molly (2:09)
  13. Keep a Knockin' * (1:56)
  14. Don't Believe in Christmas * (1:47)
  15. Santa Claus * (2:52)
  16. The Village Idiot * (2:38)
avatar van Near
Strychnine is niets minder dan briljant. Psycho en The Witch volgen op de voet. De rest is iets te afwisselend naar mijn mening.

haveman
Zeker lekkere, rauwe rock. Inderdaad veel covers. Ben me de laatste weken meer in de jaren 60 aan het verdiepen en het valt me op hoeveel er in die tijd gecovered werd. Veel meer dan nu denk ik zo(in verhouding).

avatar van Oldfart
alive and kicking..leuk, het madrileense publiek wat uit volle borst meeblert

avatar van LucM
Deze garagerockband kan je gerust protopunk noemen. Erg rauw en energiek (zoals ik verwachte) en erg vrolijk. Dat de geluidskwaliteit minder is neem ik maar bij. Het merendeel bestaat uit covers maar de eigen songs zoals The Witch, Psycho en Strychnine zijn eveneens sterk en heb ik ook aangevinkt. Een minpunt: het album duurt zo kort.

avatar van laxus11
Psycho en Strychine wat een energie straalt dat uit

Nihilisme
Psycho moet ik minstens één keer in de week horen.

avatar van Vinokourov
Ik weet niet hoe bij jullie de geluidskwaliteit is en of het aan de opname zelf ligt, maar bij mij klonk het nogal schel en het lijkt gewoon te hard opgenomen. Niet echt mooi dus. Verder vond ik deze plaat nogal doorsnee met veel covers. Echt iets nieuws lijkt er dan niet te ontdekken. Eén nummer sprong er desondanks bovenuit: Strychnine. Dit klinkt een beetje Madness-achtig en dat is wel cool .

avatar van mr-mucho
Ik kan het niet helpen. De composities klinken allemaal niet bijster origineel (veelal covers). Maar de manier waarop. Energie, rauw, solo's, trompetten, schreeuwen, dansen en zo kan ik wel even doorgaan. Geen enkele hedendaagse band die hierdoor is geïnspireerd kan in de buurt komen van dit geluid. Dat de geluidskwaliteit wat tegenvalt volgens sommige vind ik eigenlijk wel meevallen. De plaat heeft precies genoeg geluidskwaliteit voor een rauwe rock 'n roll band. Dit is garagerock in de puurste vorm. Kan deze plaat blijven luisteren. Hatseflats, in de top 10 ermee.

avatar van niels94
Als je Chuck Berry zou combineren met The Ramones zou je volgens mij precies hierop uitkomen.