Robert Palmer - Double Fun (1978)

Label: Island

1. Every Kinda People (3:19)
  2. Best of Both Worlds (3:59)
  3. Come Over (4:10)
  4. Where Can It Go (3:21)
  5. Night People (4:17)
  6. Love Can Run Faster (4:07)
  7. You Overwhelm Me (3:11)
  8. You Really Got Me (4:27)
  9. You're Gonna Get What's Coming (4:31)
kistenkuif
musician schreef:
Mocht je cd's vinden in deze vinyl replica serie: kopen, daar val je je geen buil aan.

Vanmiddag heb ik het maanden geleden bestelde Some People Can Do What They Like in die replicaversie opgehaald. Inmiddels uitgebreid beluisterd en vergeleken met de oude Islandschijf. Op koptelefoon en over de speakers. Balen, eerlijk gezegd. Ik vind de warmte van het origineel verdwenen door de remasterklus. Wel gedetaillieerd maar blikkerig en uit elkaar getrokken, zonder veel diepte in bass en drums. Soms verschuift Palmer's geïsoleerde stem van links naar rechts in het middenregister, heel wonderlijk. Nou ja, je begrijpt het al. Ik heb Secrets ook besteld in deze serie, maar ik denk ernstig aan annuleren want goedkoop is anders. Klinkt die remaster ook zo?

avatar van JJ&Joan
"Best of Both worlds" is echt een wonderlijke song. Meebrullen en meehuppelen onvermijdelijk.
Onverslijtbaar en ik wordt er telkens weer happy van.

avatar van T8T
T8T
Het album houd mijn aandacht vast tot en met de derde track (cd).
Daarmee wil ik niet zeggen dat de rest niks is.

In princiepe is double fun een twee singles in één schijfje.

Over de artiest zelf vind ik het sneu dat hij zo jong overleden is. In ieder geval heeft hij een goed jetset leven gehad.

buizen
T8T schreef:
Het album houd mijn aandacht vast tot en met de derde track (cd).
Daarmee wil ik niet zeggen dat de rest niks is.

In princiepe is double fun een twee singles in één schijfje.

Goh, zo 'kijk' ik niet naar dit album. Wat een invalshoek. Gewoon een volledig album om integraal te luisteren.
De laatste groef eindigt in het rockende swingende You're Gonna Get What's Coming.
Een pluim voor de op het hele album zo fijn knorrende bass.
3,5 sterren.

avatar van T8T
T8T
buizen schreef:

Een pluim voor de op het hele album zo fijn knorrende bass.
3,5 sterren.

Met Clues heb ik dit overigens niet. Van nummer 1 tot 8 geweldig.

avatar van milesdavisjr
Een heerlijk Blue - Eyed Soul album met diverse invloeden vanuit de soul, blues, funk en rock. Palmer was een Engelse gentleman met een uitstekende stem voor dit soort nummers. In een periode waarin de punk en disco hoogtij vierde kwam Palmer met deze schijf, met de wereldhit; Every Kinda People, wat een tijdloos nummer is dat toch. Wat Robert onderscheidde van veel andere artiesten binnen het genre, was zijn gevoel voor een goed nummer, het succesvol implementeren van invloeden uit andere genres, een soulvolle stem en zijn sympathieke voorkomen. Daarnaast zorgde Palmer ervoor dat hij op het podium het beste tot zijn recht kwam. Dat hij veelzijdig uit de hoek kon komen blijkt ook wel uit de live uitvoering van; I Feel Good samen met James Brown. Wat een stem en wat een power. Dan deze schijf; niet alle nummers zijn even sterk, de laatste 2 songs maken niet veel indruk maar de eerste helft van de plaat bevat alleen maar toppers; Every Kinda People, Come Over, Where Can It Go en You Overwhelm Me zijn de prijsnummers.

avatar van WoNa
De plaat 42 jaar na dato tweede hands gescoord voor 3 euro. Hij bevalt prima moet ik zeggen. Toen kon ik er niet heel veel mee. 'Best Of Both Worlds' is wel mijn op twee na favoriete Robert Palmer nummer, na 'Bad Case Of Loving You' en 'Addicted To Love'. Wat mij altijd wel beviel is zijn stem. Die mag ik sowieso graag horen. De uitstapjes richting andere soorten muziek moest ik als tiener gewoon niet veel van hebben. Die uitstapjes bij de Stones en Bowie waren al heel moeilijk om te verstouwen. Als ze de standaard waren, was je bij mij aan het verkeerde adres. In 2020 niet meer, gewoon een heel degelijk album, dat wellicht nog gaat groeien ook. De volgende op het verlanglijstje is 'Secrets'. Die had mijn broer (vast al 35 jaar niet meer).