Beth Hart - My California (2010)

Label: Mascot

1. My California (4:35)
  2. Life Is Calling (3:51)
  3. Happiness... Any Day Now (4:23)
  4. Love Is the Hardest (3:44)
  5. Bad Love Is Good Enough (4:27)
  6. Drive (3:35)
  7. Sister Heroine (4:30)
  8. Take It Easy on Me (4:14)
  9. Like You (And Everyone Else) (3:36)
  10. Everybody Is Sober (4:18)
  11. Weight of the World (4:51)
  12. Oh Me Oh My * (4:21)
Davez
Ik ken Beth Hart helemaal niet maar als ik op youtube nummers beluister snap ik niet waarom ze geen breed publiek aanspreekt. Het klinkt toch allemaal heel toegankelijk met genoeg pit om zich te onderscheiden van anderen in dit genre?

avatar van Madjack71
Na 37 days had ik goede hoop voor dit My California, maar helaas, Beth Hart heeft een krachtige stem en is een prachtige vrouw, maar dit California weet nergens te boeien. Weg is de power en de pit, daarvoor terug vlakke 13 in een dozijn nummers.

avatar van Torch
ik kan me wel wat voorstellen bij bovenstaande berichten, maar Beth's focus lag bij dit album ook op de wat rustigere nummers, en dat is imo prima gelukt!..... heerlijk album! .... en zeker geen 13 in een dozijn...............

Kwa variatie geef ik de voorkeur aan 37 days......... ik hoop dus dat de volgende cd weer (ook) wat ruigere rock bevat! .....

Sister Heroine is voor mij het onbetwiste hoogtepunt! kippenvel!

Best lekkere muziek. Ik was haar helemaal vergeten .Stevige rock afgewisselt met rustige nummers.

avatar van legian
dan vraag je je toch altijd af waarom je mensen zoals Beth niet eerder hebt leren kennen.
man wat heeft ze een prachtige stem, en in combinatie met rustige muziek creërd ze hier een pracht van een plaat.
3.5* met een aardige groei mogelijkheid.

TimZor
Als studiosongs blijf ik dit een van de minste albums vinden van Beth, maar live komt het geheel gelukkig veel meer tot leven. Alles komt een beetje over alsof ze het een beetje op de handrem had gezet. Ondanks dat evengoed een goed album.

avatar van evert-jan
Ik heb dit album gister gescoord, ik had over haar gehoord en gelezen, en ik ben helemaal om: wat een dik van een vrouw met een dito stem!
Niet alleen de stevigere nummers, ook de meer ingetogen songs (waar ze op de handrem zou staan) mogen er absoluut zijn!
"" Love is the hardest" bezorgd me keer op keer kippenvel!
Werkelijk briljant! Ze weet waar ze over zingt, een dijk van een vrouw met levenservaring die haar gebracht heeft waar ze nu is, en daar voor uit durft te komen, soms hard ,soms kwetsbaar, maar altijd raak!

Dit album is niet slecht, maar het is allemaal wat gewoontjes. Redelijk pop gerichte nummers. Nee geef mij dan maar Screamin' for My Supper of Better than Home . Daar laat Beth haar ware klasse horen.

Vandaag na lange tijd weer eens gedraaid.
Het album is beter dan in mijn geheugen was opgeslagen.
4 sterren!