Star One - Victims of the Modern Age (2010)

Label: Inside Out

1. Down the Rabbit Hole (1:20)
  2. Digital Rain (6:23)
  3. Earth That Was (6:08)
  4. Victim of the Modern Age (6:27)
  5. Human See, Human Do (5:14)
  6. 24 Hours (7:20)
  7. Cassandra Complex (5:24)
  8. It's Alive, She's Alive, We're Alive (5:07)
  9. It All Ends Here (9:46)
  10. As the Crow Dies * (4:42)
  11. Two Plus Two Equals Five * (5:04)
  12. Lastday * (4:46)
  13. Closer to the Stars * (5:11)
  14. Knife Edge * (4:25)
avatar van Alexepex
Uitstekende tweede release waar de voetjes van Dhr. Lucassen dit keer op Aarde blijven staan ipv te zweven in outer space.
Hij heeft er goed aangedaan om VotMA met dezelfde team op te nemen, met toevoeging van Pieter Vink op bas.
Vindt het wel een korte cd, van mij had er toch een paar nummers bij gemogen, en als klein minpuntje zou ik toch willen vermelden dat zowel As the Crow Dies (gezongen door Mike Anderson van de Zweedse prog-metal band Cloudscape) en Closer to the Stars (gezongen door Tony Martin, o.a. de vroegere zanger van Black Sabbath) op de bonus disc staan want beide nummers zijn zeer goed te noemen, en verdiende wel een plekje op het eigenlijke album.

avatar van Ayreonfreak
Alexepex schreef:

Voor mij ook wel een gemis, ik durf het zelfs een fout te noemen. De hele bonusdisk is beter dan een aantal nummers op de reguliere cd.

avatar van Harrymans
Harrymans schreef:
Een keer beluisterd met mijn tegelijkertijd geleverde nieuwe speakers maar valt mij ook nog niet tegen. Russel en Damian blijven toch heerlijke zangers en die inderdaad lekker vette gitaarsound blijft ook lekker. Voordat ik mijn stemmen geef eerst nog ff paar keertjes luisteren.

Nu na een paar luisterbeurten begint de plaat echt wel te groeien. Blijft wel staan dat 2 nummers van de bonus CD (As the Crow dies en Closer to the stars) mijns inziens de beste zijn. Op dit moment voor mij een dikke 4 sterren.

avatar van Metalhead99
De eerste releases van 2011 druppelen ook alweer binnen, maar ik ben ook nog steeds mijn luisterachterstand van 2010 aan het bijwerken. Zo kwam ik ook bij deze plaat. Het is weer een fraaie plaat geworden moet ik zeggen. Één van de betere releases van vorig jaar.

avatar van Dr.Pat

moment voor mij een dikke 4 sterren.

ik dacht al dat het aan mij lag

avatar van The_CrY
Uiteindelijk heb ik m dan toch een aantal keer goed geluisterd en eigenlijk vind ik het toch wel een vette plaat. Het is allemaal een stuk zwaarder en donkerder dan op Space Metal, maar dat mag de pret eigenlijk niet drukken. Eigenlijk klinkt alleen Cassandra Complex nog als vanouds.

De bonus cd heb ik nog niet zo vaak beluisterd. Bonus schijfjes vind ik altijd leuk voor de heb maar echt luisteren doe ik ze meestal niet. Lastday was me wel al opgevallen als een prachtig nummer.

Verder ben ik zeer te spreken over de productie. Want deze plaat klinkt me toch vet. Het gitaargeluid alleen al hakt er heerlijk in. Dan die hoge galmende synths erbij en de welbekende zanglijnen van Lucassen en het grootse geluid alleen al is iets waar ik graag naar luister.

avatar van jasper1991
Een wat hardere en directere Ayreon. De eerste drie nummers na het intro vind ik erg sterk, maar echt constant wil het album niet blijven. Misschien is het ook wat leuker als je van SciFi- films houdt. Net iets te veel eighties-geluiden uit de keyboards ook wat mij betreft. Wel goede zang van Allen, Floor Jansen en een paar voor mij onbekende namen, hoewel de heren af en toe moeten oppassen elkaar niet te overschreeuwen - beetje veel van hetzelfde soort aanwezig. Aardig werkje wat mij betreft.

avatar van The_CrY
Damian Wilson is toch zeker geen onbekende naam mag ik hopen? Anders wou ik je wat huiswerk meegeven