Frank Zappa - Strictly Commercial (1995)

Alternatieve titel: The Best Of

Label: Rykodisc

1. Peaches en Regalia (3:37)
  2. Don't Eat Yellow Snow [Single Version] (3:34)
  3. Dancin' Fool (3:43)
  4. San Ber'dino (5:57)
  5. Dirty Love (2:58)
  6. My Guitar Wants to Kill Your Mama (3:31)
  7. Cosmik Debris (4:14)
  8. Trouble Every Day (5:49)
  9. Disco Boy (5:08)
  10. Fine Girl (3:30)
  11. Sexual Harassment in the Workplace (3:43)
  12. Let's Make the Water Turn Black (2:01)
  13. I'm the Slime (3:35)
  14. Joe's Garage [Single Version] (4:09)
  15. Tell Me You Love Me (2:33)
  16. Montana [Single Version] (4:48)
  17. Valley Girl (4:50)
  18. Be in My Video (3:39)
  19. Muffin Man (5:33)
  20. Bobby Brown Goes Down * (2:49)
  21. Planet of the Baritone Woman * (2:48)
totale tijdsduur: 1:16:52 (1:22:29)
avatar van Fresch
hehe

en dan klagen over die dancehall mc's , maar da was inderdaad in de tijd nog wel een stukje erger

Empyrium
Valley Girl is met Steve Vai.

Joy
onder andere ja, maar vai heeft veel meer gedaan bij zappa

avatar van freddze
Berichten verplaatst naar Frank Zappa

avatar van Zombywoof
Dit is een top album en tevens een (eerste) goede introductie in de muziek van Frank Zappa.
Dit is het eerste album wat ik heb aangeschaft van deze man en sindsdien ben ik verslaafd geraakt aan zijn muziek!

Music is the best!

avatar van Killeraapje
Bobby Brown staat ook nog op dit album. Verder prima verzamelaar, zeer de moeite waard

avatar van ricardo
Zappa en verzamelaars dat word gewoon niets, als je met Zappa beginnen wilt koop dan gewoon een live album als Zappa New York of het prachtige album Lather. wil je dan toch een verzamelaar van Zappa, neem dan Have I Offened Someone, want daar zit nog enige continuiteit in, dat in tegenstelling tot deze. Ik geef een krappe voldoende op basis van de nummers die hier opstaan, en niet over de samenstelling ervan, dat krijg je ervan als je zo'n ruime collectie hebt als Zappa heeft. een goede verzamelaar is gewoon niet te doen.

avatar van Stijn_Slayer
Ik ben het wel met je eens ricardo. Ik ben begonnen met ''The Best of", maar Zappa klinkt op een verzamelaar veel minder. Het mooie geheel is weg, allerlei verschillende dingen worden maar bij elkaar gesmeten. De muziek erop is altijd prima, maar toch...

Voor de muziek toch die 4* maar geven, maar ideaal is het zeker niet.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een iets uitgebreidere collectie nummers dan The Best Of, maar natuurlijk verre van euvreomvattend. Heb dit cdeetje dan ook alleen maar aangeschaft a0 omdat ie goedkoop was en b) om de verzameling wat compleet te maken Ik onthoudt me verder maar van stemmen, zoals bij elke verzamelaar.

avatar van gd90
ben begonnen met deze verzamelaar, volgens de bovenstaande reacties ga ik toch ook eens de reguliere albums aanschaffen.
met welke zal ik beginnen?

avatar van Stijn_Slayer
Als je de instrumentale en jazzy Zappa goed vindt dan Hot Rats. Overnite Sensation en Apostrope zijn verder twee goede en toegankelijke albums.

Met een ontoegankelijk album kun je (misschien) beter niet beginnen denk ik.

avatar van Lee Malone
gd90 schreef:
met welke zal ik beginnen?

Hangt er een beetje vanaf wat jouw muzikale voorkeur is, ikzelf hou eerder van de rocker Zappa en iets minder van zijn experimentele kant. Aanraders in dat genre vind je tussen mijn 4.5 en 5 sterren albums hier op deze site!

Als ik je er eentje zou moeten aanraden om mee te beginnen, dan misschien wel deze:
Frank Zappa & The Mothers of Invention - One Size Fits All

Ook met zijn live werk (uit om het even welke periode in zijn carrière) kan je zelden een slechte zaak doen!

avatar van DjFrankie
Prima verzamelaar van Frank

avatar van Ataloona
De kennismaking met Frank Zappa voor mij, wie had kunnen weten dat dit toen nog ''verschrikkelijke'' album de introductie zou worden tot mijn favoriete artiest. Hoe smaken zich kunnen ontwikkelen

Ataloona schreef:

En weer een zieltje erbij...

Zowiezo goede smaak voor iemand van 16 Ataloona...

avatar van Ataloona
Dank je. Eigenlijk had hij er een jaar geleden al mijn zieltje bijgekregen

Al is mijn liefde voor de Mothers of Invention wel gegroeid de afgelopen maanden.

avatar van Don Cappuccino
Deze best of kon me paar jaar geleden niet boeien, nu draai ik vooral de studioalbums. Ik ben begonnen met Freak Out! en toen begon de verslaving....

Een best of van Frank Zappa maken is eigenlijk onmogelijk, hij heeft zoveel mooie nummers gemaakt. Ik mis bijvoorbeeld een Watermelon In Easter Hay. Een prachtig instrumentaal gitaarnummer.

avatar van Ataloona
Hoewel dit vooral de humor kant en de toegankelijke kant - Strictly Commercial - bekleed van Zappa vind ik het nu best een goede verzamelaar, maar of ik ooit een verzamelaar van Zappa nog zou luisteren? Nee, denk ik niet.

Don Cappuccino schreef:
....Ik mis bijvoorbeeld een Watermelon In Easter Hay. Een prachtig instrumentaal gitaarnummer.

Ik weet het, als ik ooit sterf wordt dat het nummer op de begrafenis.....

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Nou, nou, niet zo neerslachtig Freakey

In datzelfde rijtje pas overigens ook Black Napkins, Zoot Allures of The Torture Never Stops.

avatar van LucM
Dit is prima als instapplaat maar het oeuvre van Frank Zappa kan onmogelijk op één CD gecompileerd worden al is het materiaal hier uitstekend.

avatar van ricardo
Als er mensen zijn die 1 enkel album van Zappa zouden willen hebben en niet meer, dan is dit een mooi plaatje. Hij kost overal ook minder dan een tientje.

Kun je tegen iedereen tenminste zeggen dat je toch een echte Zappa in de kast hebt staan.

avatar van IntoMusic
Hahah thanx ricardo, want zat toevallig te zoeken naar iets van Zappa dat qua muziek wat toegankelijker is dan het meeste van zijn oevre. Ik heb zowat alles in huis (van Abba tot ZZ-Top), maar heb mij nooit gewaagd aan Zappa. Ik heb simpelweg de klik niet en misschien dat dit album een lans kan breken.
Ga 'm is beluisteren en kom dan wel met een 'oordeel' .

avatar van henk01
Deze maar eens mee beginnen.

Laat later wel weten of het eenmalig is of niet.

henk01 schreef:
Deze maar eens mee beginnen.

Laat later wel weten of het eenmalig is of niet.

Ben benieuwd, aan de rest van je smaak te zien komt dat wel goed... but.... you never know.....

avatar van henk01
ben wel meer dan 1 luisterbeurt nodig.

ik weet het niet.

Vandaag voor een eurootje gescoord op Koniginnedag en mijn eerste Zappa album. Dus wie weet een Zappa fan erbij