Triggerfinger - All This Dancin' Around (2010)

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. I Follow Rivers * (3:37)
  2. All This Dancin' Around (3:51)
  3. Let It Ride (3:24)
  4. Love Lost in Love (4:08)
  5. I'm Coming for You (3:39)
  6. All Night Long (4:26)
  7. Feed Me (5:50)
  8. Cherry (3:17)
  9. My Baby's Got a Gun (8:03)
  10. Without a Sound (4:32)
  11. Tuxedo (3:38)
  12. It Hasn't Gone Away (6:56)
  13. Soon [Acoustic Version] * (4:41)
  14. Love Lost in Love [Acoustic Version] * (3:58)
  15. I Follow Rivers [Greg Gordon Mix] * (3:38)
avatar van Raspoetin
Hoe komt het dat Vlaanderen zulke briljante rock groepen produceert en dat Nederland mijlenver achter blijft?

avatar van cornucopia
Live was "I'm coming for you"' een soort van eyeopener... Vettig!

avatar van Lexicon Devil
Raspoetin schreef:

Raspoetin schreef:

Is ook niet waar hoor, luister maar eens naar Mother-Unit, Troy Torino, Suimasen of voor mijn part Peter Pan Speedrock.... om oudere bands als 7Zuma7 en 35007 nog maar even niet mee te rekenen....

avatar van Don Cappuccino
En vergeet DeWolff, Celestial Season en The Devil´s Blood natuurlijk niet!

Dit album klinkt lekker maar na paar nummers heb ik er weer genoeg van.

Don Cappuccino schreef:
En vergeet DeWolff, Celestial Season en The Devil´s Blood natuurlijk niet!

Dit album klinkt lekker maar na paar nummers heb ik er weer genoeg van.

Inderdaad Don, er zijn er teveel om op te noemen...
Beaver is er ook nog zo 1, nog split-EP met QOTSA gemaakt....

avatar van rien
My baby's got a gun mag er wel wezen hoor..

Lexicon Devil schreef:
Belgen proberen een eigen sound te creeren.

En Triggerfinger klinkt niet Amerikaans? Je zou ook eens het Belgische Willow moeten opzoeken. Klinkt nog meer als Bloc Party dan Bloc Party zelf.

Lexicon Devil schreef:
.....Omdat Nederlanders graag precies zo willen klinken als hun Amerikaanse en Britse collega's.
Belgen proberen een eigen sound te creeren.

Nederlandse bands proberen wel degelijk een eigen sound the creëren, Suimasen, Cheech Wizard, Firetime, Kong, Zea, Corrie van Binsbergen....noem maar op.... Nederlanders willen alleen niet proberen om hier naar te luisteren... of in ieder geval de meesten...

avatar van lennon
Elke keer als ik deze band op tv zie denk ik, ow ja, moet ik nog gaan luisteren!

Vind ze erg indrukwekkend overkomen. Maar op een of andere manier komt het er niet van,

Nu die weergaloze cover I follow rivers steeds op de radio is, heb ik dan eindelijk ook de albums eens geluisterd... helaas vallen die me wat tegen.
Het is niet slecht, en inderdaad stukken beter dan menig "rock" bandje uit Nederland, maar het maakt niet zo'n indruk zoals het live wel maakt. live blijft het me constant aandacht trekken, met alleen luisteren niet.

Ben benieuwd of er "kenners" zijn hier die ook vinden dat de band live een stuk beter overkomt dan op studio materiaal?

avatar van Jumpjet
lennon schreef:

Dat ga ik maar 'ns checken op het Dijkpop festival (Andijk, N-H) waar Triggerfinger in juli speelt. De plaat maakt op mij ook niet zo'n verpletterende indruk, maar ik heb hoge verwachtingen van hun verrichtingen op het podium.

avatar van Pinsnider
Tsja, bij dit soort bands is het toch een open deur dat het live allemaal nog intenser en beter uit de verf komt dan op plaat..?? En als dat niet zo is, dan vallen ze uiteindelijk vanzelf door de mand (Linkin Park).
Ik vind persoonlijk dat de plaat er ook best mag wezen!

avatar van Jean Renault
Inderdaad zijn ze live lekker. Het album zelf luister ik eigenlijk bijna niet, hoewel Love Lost In Love op het album weer beter klinkt. Trouwens ook meteen hun beste nummer.

avatar van Leander1991
0,5
Muziek zonder richting of wortels voor mij.

avatar van gukker
Deze muziek heeft toch duidelijk wortels? Ik hoor hier erg veel van bands als the Who en Led Zeppelin terug, gemixt met meer modernere hard rock zoals QOTSA, en uiteraard veel blues, of is dat niet wat je bedoelde met wortels?

Heb hem sinds kort eindelijk op vinyl en hij klinkt nu echt stukken beter! Dit vind ik verreweg het beste Triggerfinger album, vooral vanwege de wat meer ingetogere nummers die echt prachtig zijn. De mix tussen ingetogen nummers en harde rockers geeft de plaat lekker veel dynamiek. Alleen de titelsong vind ik een beetje een misstap.

avatar van Funky Bookie
Tsja, weer een aardig album, maar behalve het slotnummer is er geen nummer dat me echt pakt. De vervormde vocalen storen me ook. Omdat het live wel allemaal erg goed is, krijgen ze er een half * bij, maar meer kan ik er echt niet van maken.

avatar van Film Pegasus
Het heeft even geduurd voor ik van Triggerfinger kon genieten. Maar vooral live konden ze mij best wel overtuigen. Dat live optreden heeft ook wel wat geduurd, want de eerste keer dat ik ze gezien heb (Lokerse Feesten) hebben ze 1 nummer gespeeld om dan te schuilen voor een stormachtige regenbui. Datzelfde jaar nog gezien op Werchter gelukkig.

Triggerfinger kan op het album All this dancin' around die live sound nog best weergeven. Altijd een verschil natuurlijk, maar het klinkt toch heerlijk rauw en rechttoe rechtaan. Een sterk Belgisch album.

avatar van smoozycat
freakey schreef:

En wat dacht je van The Gathering?