Triggerfinger - All This Dancin' Around (2010)

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. I Follow Rivers * (3:37)
  2. All This Dancin' Around (3:51)
  3. Let It Ride (3:24)
  4. Love Lost in Love (4:08)
  5. I'm Coming for You (3:39)
  6. All Night Long (4:26)
  7. Feed Me (5:50)
  8. Cherry (3:17)
  9. My Baby's Got a Gun (8:03)
  10. Without a Sound (4:32)
  11. Tuxedo (3:38)
  12. It Hasn't Gone Away (6:56)
  13. Soon [Acoustic Version] * (4:41)
  14. Love Lost in Love [Acoustic Version] * (3:58)
  15. I Follow Rivers [Greg Gordon Mix] * (3:38)
avatar van midnight boom
ben zeer benieuwd, ik ga ze live zien in december.

avatar van tim-r(-_-)
De eerste single All This Dancin' Around rockt en swingt al meteen na de eerste luisterbeurt. Veelbelovend voor de overige songs!

Erg benieuwd!
Niet echt enthousiast na het horen van het 1e nummer. Maar dat is al voorbij, ik kijk er al weer helemaal naar uit.
Benieuwd hoe My baby's got a gun er op de plaat gaat doorkomen.

tim-r(-_-) schreef:

te beluisteren op you tube, inderdaad erg gaaf!!

avatar van jeroenheinz
Vind het ook wel een sterk nummer, wel wat meer 'poppy'. Hoop alleen niet dat het hele album zo is, want dan gaat de kracht van Triggerfinger wat mij betreft verloren..

jeroenheinz schreef:

Inderdaad. Hopelijk wordt de afrekening halen niet hun enige doel. Want ik heb de indruk dat dat bij de meeste Belgische groepen wel het geval is.

PriestMaiden
Ben eens benieuwd. De twee voorgangers waren zeer genietbaar.

avatar van midnight boom
Hij is nu te luister op de luisterpaal.

hij klinkt wat meer geproduceerd en wat hitgevoeliger. Het is jammer dat hij minder rauw is en rockt, want dat vind ik juist de kracht van Triggerfinger.

Hij klinkt wat minder dan Triggerfinger en What Grabs Ya?.

avatar van muziekobsessie
Ik vind 'm op 't eerste gehoor echt fantastisch geweldig ongelofelijk goed!!! En jesus als dit geen rock is dan bestaat dat genre niet.
Een genre dat ik overigens wegens originaliteits-armoede een beetje zat begon te worden. En midnight boom bijvoorbeeld" i'm coming for you" even lekker hard zetten en je kan je bericht direct wissen, ha ha.

muziekobsessie schreef:

Okee, het rockt wel, maar ik vind het minder vlammend dan First taste, Short teme memory love of On my knees bijvoorbeeld.

avatar van jeroenheinz
Vanmorgen beluisterd via de luisterpaal. Na de eerste nummers had ik het gevoel dat mijn 'angst' realiteit was geworden. Nummers zitten uitstekend in elkaar, maar het klinkt wat ingehouden.
Gelukkig word het daarna anders, het ramt en schuurt zoals ik Triggerfinger ken. Alleen zitten voor mijn gevoel de nummers nu beter in elkaar. Tegen het einde word het weer wat rustiger, maar dit is gewoon een erg goed album.
Voorlopig 4* en zal deze de komende tijd nog regelmatig draaien.

midnight boom schreef:

Ok, nummers als Love Lost In Love vlammen wat minder, maar wat dacht je van Cherry? Man, wat is dat een nummer!

Milestones
Prima album hoor, alle songs steken goed in elkaar. Vakmanschap.
Maar het klinkt mij gewoon niet smerig genoeg.
Te braaf allemaal. Komen straks vast langs bij De Wereld Draait Door.

avatar van Erwin.c
Zijn ze al geweest!
Dan ben je niet smerig genoeg?

avatar van hansjuvefan
Inderdaad een beetje minder rauw dan de vorige albums. Spijtig, maar ik ben er toch wel zeker van dat de nummers live heel goed uit de verf gaan komen en een stuk vettiger zullen klinken. En dat blijft nog altijd het belangrijkste. Misschien moeten ze maar weer eens een live plaatje opnemen.
Ik geef momenteel een 3.5*, misschien kan het nog wat stijgen...

avatar van Suicidopolis
Dat gitaargeriedel op "Feed Me" doet mij steevast denken aan "17 Seconds" van The Cure. Geestig...

avatar van cornucopia
Ik vond ze wel gaaf in Dwdd. Gewoon vet rocken daar, ook al is het maar even... Ik vond het supervet klinken. Live beuken ze toch altijd veel harder dan op cd... Desalniettemin ben ik benieuwd naar deze...

avatar van laboomzaa
Ik heb dat triggerfinger nooit kunnen begrijpen?! Weer eens geprobeerd met deze plaat maar het rockt niet hard genoeg....

avatar van Ploppesteksel
Gewoon de eerste plaat opzetten. Die rockt wél.

avatar van muziekobsessie
snap de lauwe reacties echt voor geen (muziek)meter. Volg deze band al vanaf het begin, tuurlijk live winden ze 't publiek binnen no time om hun vingers en spelen ermee als een potje pingponnen. (zeker laatst in de Watt). Maar vind toch ook dat ze studio erg goed klinken. Kwa sound hoor ik geen verschil met vorige albums. kwa dynamiek wel, ze zijn daarin gegroeid en bij elke spanning opbouw zie ik gewoon 't publiek al helemaal gek worden. En die supercombinatie van killer riffs met mooi zangmelodieen maakt dit gewoon beter dan pakweg Them crooked vultures, sterker nog durft te zweren op moeders graf dat, mochten ze ooit samen spelen Josh homme helemaal weg wordt geblazen.....
En zalen zijn vooral in nederland binnen no time uitverkocht dankzij hun live-reputatie. zo zie je maar weer dat de volhouder wint want ze hebben jarenlang voor een handjevol publiek gestaan

avatar van jurado
laboomzaa schreef:

...vind ze ook niet bijzonder hoor. Live zijn ze best behoorlijk goed al zijn ze wel van de truukjes en herhalingen.
De shows zijn niet vrijblijvend maar een bedacht toneelstuk.
Op plaat kan ik er helemaal niets mee.Uitstekende muzikanten en dito muziek maar het gaat zo mijn ene oor en het andere weer heel snel uit.

avatar van scabiosa
kijk es, de jongens doen het weer!! ruig en sexy!
of het ook hun beste is zoals hier in België overal beweerd wordt weet ik nog niet.
In elk geval rock het lekker weg!
en de sound?
die is bij deze wél zeker en vast beter dan bij hun vorige platen!

en jeetje, wat is 'my baby's got a gun' een zwaar nummer

jaja, vetjes!

avatar van Don Cappuccino
Na Triggerfinger bij DWDD te hebben gezien werd ik erg benieuwd naar het nieuwe album. En dat valt toch vies tegen. De vurige energie die ze live hebben ontbreekt hier compleet, het is heel tam allemaal. Iets wat bij dit soort Rock wel moet, net als Queens of the Stone Age, dat ramt echt je boxen uit. Ik geef nog geen beoordeling, maar ik denk dat hij niet hoog word.

avatar van hansjuvefan
All Night Long is blijkbaar een cover? Iemand enig idee van wie het origineel is?
EDIT: Blijkbaar van Ray Charles:

YouTube - RAY CHARLES - ALL NIGHT LONG (Curtis - R.Lewis)

Dit album rockt wel maar rolt niet, erg jammer.

Sven Bersee
Als je aan deze band wilt beginnen, kun je veel beter de vorige twee albums luisteren. Die knalden veel harder.

avatar van twijn
Heel erg vermoeiend om naar te luisteren...

avatar van Lexicon Devil
TC03 schreef:
Dit album rockt wel maar rolt niet, erg jammer.

Hehe, inderdaad. Hun vorige plaat is ook niet te overtreffen. Voor mij was dat de beste rock-plaat van 2008.

Ik begin met 4 sterren na een luisterbeurt. Daar zit 50% pure sympathie bij voor deze rockende puntzakskes.

avatar van tim-r(-_-)
Het verschil tussen deze plaat en hun vorige twee zit gewoon in het feit dat je deze eerst enkele keer moet beluisteren voor je hem kan waarderen. Ik vind het een subtielere, maar minstens even goeie plaat als What Grabs Ya?

favorieten: Cherry, My Baby's Got A Gun, All This Dancin' Around en It Hasn't Gone Away

Te zot weeral! zag ze gisteren nog in ab! mario is met voorsprong beste rockdrummer van belgie en deze plaat is weeral zalig!
feed me is echt rillen!