Triggerfinger - All This Dancin' Around (2010)

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. I Follow Rivers * (3:37)
  2. All This Dancin' Around (3:51)
  3. Let It Ride (3:24)
  4. Love Lost in Love (4:08)
  5. I'm Coming for You (3:39)
  6. All Night Long (4:26)
  7. Feed Me (5:50)
  8. Cherry (3:17)
  9. My Baby's Got a Gun (8:03)
  10. Without a Sound (4:32)
  11. Tuxedo (3:38)
  12. It Hasn't Gone Away (6:56)
  13. Soon [Acoustic Version] * (4:41)
  14. Love Lost in Love [Acoustic Version] * (3:58)
  15. I Follow Rivers [Greg Gordon Mix] * (3:38)
avatar van My Addiction
Heb tickets voor live in trix antwerpen ! hopelijk is het in orde ga deze cd kopen voor dat concert dan heb ik er al 3 van triggerfinger. Ik kijk er al naar uit !

avatar van jrn
jrn
Afgelopen nacht It Hasn't Gone Away gehoord by Giel op 3 (Live wel te verstaan). Allejezus wat een fyne muziektrip was dat! Ik ben heel benieuwd hoe de rest van dit album me bevalt..

Na de eerste luisterbeurt(en) misschien niet meteen weggeblazen. Wat ook wel aan de ultra-hoge verwachtingen kan liggen. En ook misschien omdat deze plaat wat van de lijn van die verwachtingen afweek. Net wat subtieler, wat doordachter.
Maar x aantal luisterbeurten later + live in ab kunnen gaan beluisteren, ben ik weer helemaal mee hoor. De plaat is ook wat verscheidener, je hebt prachtige intieme momenten bij All night long, My baby's got a gun. Maar eveneens de typische zware Triggerfinger sound in Let It Ride, Cherry of Tuxedo. En ondanks die verscheidenheid raak je toch van begin tot eind volledig in de plaat gezogen. Dat komt ook omdat de nummers, zoals ik al eerder zei, wat doordachter voorkomen, ze klinken volwassener, als ik het zo mag uitdrukken.

Ik ben al verschillende keren van lievelingsnummers veranderd, want ze zijn gewoon allemaal geweldig, maar na hun optreden in de AB is Cherry een van mijn lievelingsnummers op de plaat. Wat knalt en jaagt dat nummer! Verder nog Tuxedo en Love Lost in Love. Maar dat kan weer snel omslaan

avatar van AOVV
Ik vind het een beetje een makke plaat. Ik heb ze eens live mogen meemaken op Pukkelpop enkele jaren geleden, en dat was veel intenser en energieker dan deze plaat klinkt. Beetje jammer, maar kwalitatief is het zeker niet slecht. Een erg hoog cijfer zal deze wel niet krijgen van mij, maar ook geen erg laag cijfer.

avatar van aerogp1
Ik ben er klaar mee. Dit album heb ik 3x geprobeerd, maar daar blijft het bij. De vorige albums van deze heren kon ik best waarderen en heb ik vrij veel gedraaid. Vorig jaar nog heb ik Triggerfinger in Tivoli gezien.

Toch haak ik hier af, het klinkt me allemaal nogal moeizaam in de oren zonder al te veel variatie. En nu gaat nu al 3 albums lang. Zeg nooit nooit, maar ik dit gaat voorlopig onderop de stapel.

avatar van My Addiction
Mijn eerste gedacht is dat het allemaal wat zwaarder en volwassener is als de vorige platen. Wat een zware basslijnen niet te geloven Ik hoor ook dat het wat langer zal duren eer ik de plaat kan waarderen en inschatten naar zijn waarde, hopelijk bevalt hij me.

avatar van Booyo
Na een luisterbeurt bevalt deze nieuwe Triggerfinger toch vrij aardig. Lekkere beuk nummers weer, met af en toe een rustigere track als tussendoortje. All Night Long is er zo eentje, vind ik een pareltje. Toch vind ik het nog moeilijk om in haar geheel te beoordelen, maar slecht is het zeker niet! Mogen qua muziek toch best jaloers zijn op onze zuiderburen.

avatar van AOVV
Ik blijf er bij dat deze band, afgaande op deze plaat, live beter tot z'n recht komt. Ik heb gelezen dat ze naar Amerika zijn getrokken om deze plaat in te blikken, wat zo nu en dan wel te horen is in de sfeer, maar dat zorgt nog niet noodzakelijk voor een sterke plaat. 'All This Dancin' Around' is de eerste plaat van Triggerfinger die ik in z'n geheel beluister. Er staan goeie dingen op, zoals 'Let It Ride', en 'All Night Long', maar ook enkele minder goeie nummers, die me gaan vervelen. Zoals gezegd, heb ik deze heren enkele jaren geleden zien spelen op Pukkelpop, en had ik dus hoge verwachtingen wat deze plaat betreft. Jammer genoeg worden die niet helemaal ingelost, maar een voldoende verdient het zeker wel.

3 sterren

Verhoogd naar 3,5*. Je moet het niet luisteren als een Triggerfinger-album, dan liggen je verwachtingen te hoog. Zet het gewoon op zonder verwachtingen en de nummers zullen je bij tijd en wijlen doen verbazen...

Klepper
3 Sterren en meer gaat het niet worden.

avatar van R-Know
Wel een lekker moppie muziek. Bij DWDD gezien en ik heb het idee dat het door wat harder moest lijken dan dat het op cd is.
Evengoed, lekker.

avatar van My Addiction
Ik vind deze een stuk slechter dan hun vorige plaat. Sommige nummers zijn wel leuk zoals nummer 1, 2, 4 en 7. En van Without A Sound kan ik echt genieten. De rest vind ik echt, brol gewoon. Heel spijtig, want hun vorige cd rockte echt neig. Deze is ook veel zwaarder en dat bevalt me gewoon niet zo goed. 2.5

avatar van rien
Jaaa ik vind het een heerlijk album! Lekker loom en zwaar op sommige momenten, andere weer lekker rocken.. Goed werk. 4*

Nog beter dan hun vorige!
Wat mij betreft is dit de beste Belgische band.
Geniale muzikanten om nog maar te zwijgen over de s tem van Ruben Block.

PriestMaiden
Love Lost in Love is nu erg veel te horen op Studio Brussel, meesterlijke track.
Weeral een goed album, toch vind ik hem ietsje minder dan de twee voorgangers.

avatar van rafke pafke
Wat een dik nummer is Love Lost In Love!!!

avatar van jetje
Triggerfinger - it hasn't gone away is een van de allerbeste nummers die ik de laatste jaren gehoord heb....! Dit is een heerlijke plaat. En alleen al door het laatste nummer 5* waard.

En zoals iemand eerder zei: de live uitvoering bij Giel was een grote trip!

avatar van Nadineee
De eerste luisterbeurt verraste me erg, ik vond het album wat mak, ik kon in de eerste instantie de echte "harde triggefingersound" niet helemaal meer terugvinden... Misschien had ik wat andere verwachtingen van hun nieuwe album, vandaar. Wat mij betreft niet hun beste album, maar hoe vaker ik ernaar luister hoe meer ik sommige nummers kan waarderen.

avatar van Jumpjet
De plaat begint met drie ijzersterke songs, onmiskenbaar 'made in Vlaanderen' waar zo vele fijne bandjes rondlopen.
Maar helaas daarna zakt het peil naar beneden en wordt er te veel geleund op de gruizige sound. De vervormde zang (speaker simulator) gaat tegenstaan en soms hevig irriteren.

avatar van gukker
Echt een heerlijk album, de sound is allemaal net een stukje makker dan zijn voorgangers, maar nog steeds lekker zwaar. Dat kan ik wel waarderen. Vind dat het album in het midden een klein beetje inkakt (vooral omdat ze daar meerdere rustige nummers achter elkaar hebben gezet - een beetje een ongelukkige volgorde) Wel vind ik dat alle nummers erg goed zijn, ik luister het album dan ook liever shuffle dan in de normale volgorde.

Mijn favorieten van dit album zijn:
All this dancin' around
All night long
Tuxedo

avatar van NielsAp
Jammer dat er een stukjes van het rauwe randje zijn verdwenen. Let it Ride begint bijvoorbeeld weer met dat garagerock-achtige simpele riffje dat op een te oude en te kleine versterker wordt gespeeld, waardoor er meer resonantie dan geluid ontstaat, maar na de de drumfill is het weg. Dan lijkt het toch productie te zijn. De verschillende vocaleffecten zijn weer van de partij en dat doet me goed. Vanaf het begin is dat iets wat ik erg waardeer en waarin ik vind dat Triggerfinger zich onderscheidt. All This Dancing Around is leuk en klinkt vet, maar is echt geschreven voor StuBru, als singletje. Niks mis mee, maar ik houd toch meer van de alternatieve, rare dingen als My Baby's Got a Gun.

Ik vind vooral Feed me een erg goed nummer. Er zit een goede opbouw in lekker met je ogen dicht genieten en die vent heeft gewoon een ongelooflijke geile (kan er echt niks anders van maken) stem.

Hem
Degelijk album. Snap wel niet dat Love lost in love als tweede single gebruikt wordt. Heb het meer voor de stevige(r) nummers als Let it ride (hoewel ze nog meer gerockt mochten hebben op dit nummer) en vooral Cherry.

avatar van ebenzer
Triggerfinger is goed opweg om een van de beste Belgische rockgroepen ooit te worden.(ze worden dan ook al vergeleken met de nu al onsterfelijke groep QOTSA)
Met een sterke live-reputatie en geweldige nummers staat dit trio nog een mooie toekomst te wachten.En ook op dit album staan een paar instant klassiekers zoals:All Night Long,Love Lost In Love en Let I Ride. DOE ZO VOORT HEREN

lekker album dit. Zitten echt een aantal pareltjes op zoals My Baby's Got A Gun(bouwt zich echt heel erg goed op), Feed Me, Cherry en Let It Ride (wat een vet basgeluid trouwens, heel erg rauw). Andere nummers als Love Lost In Love en Tuxedo missen wat. Dit is wat te popachtig voor de rest van de nummers. Verder hebben ze weer een lekker album gemaakt. Kom dan toch uit op een 3,5. Live waren ze ook echt te gek op Paaspop. Dat beloofd wat voor de volgende concerten.

avatar van Madjack71
Wederom een band met ballen uit Belgie...althans wat er van dat land over is. Ben toch van mening dat in verhouding tot ons landje ze daar er toch beter weg mee weten..alsook met de friet, chocolade en bier. Stevig geluid, die misschien dan niet over de gehele linie even spannend is, zeker waar ze heel minimaal spelen met een distortion op de microfoon klinkt het vlak, maar daar waar ze er tegen aan beuken, doet het m.i. niet onder voor de andere stonerrock soortgenoten. Het mooie van DeWolff uit de lage landen is dan weer dat ze nog wat extra's toevoegen met het aloude orgeltje. Maar Triggerfinger weet dan vocaal meer te overtuigen.
Heb de andere ook op de pc staan, ben benieuwd of ze bij elk album een vooruitgang maakten, of dat dit een stilstand is.

avatar van Beeswax
My Baby's Got a Gun is werkelijk fénomenaal. Wow. Die slepende drums en die heerlijk zware bas...

Edit: Even terzijde; Ruben Block zou echt moeten solliciteren voor een rol in Deadwood als de nieuwe Swearengen.

avatar van freakey
Deze alvast met een halfje verhoogd, het kwartje is gevallen!!

My Baby's Got a Gun

avatar van SebastiaanQuekel
Het probleem met deze plaat is dat de nummers live super strak klinken, maar dat het zogeheten 'studio-geluid' kwalitatief minder uit de verf komt. Met in het speciaal de eerste twee nummers, die op Werchter imponeerden, maar in de auto de kracht, de energie en de finesse missen. Desalniettemin blijft het gewoon een fijne plaat, een echte Triggerfinger-plaat. Favoriet is zonder twijfel My Baby's Got a Gun, een lijdensweg die minutenlang duurt. Zo wonderschoon opgebouwd. Totdat het losbarst, explodeert. En het herhaalt zich. De opbouw, de climax. Fenomenaal lied.

Teleurstellend zijn de laatste drie nummers. Voortkabbelend. Saai. Spijtig. Gelukkig maken knallers als I'm Coming for You, Let it Ride en in het speciaal Cherry dat ruimschoots goed. Waren ze alleen maar wat beter geproduceerd. Dan was dit een uitstekende rockplaat geweest.

3 sterren.

Machtig energiek album van triggerfinger, dat voor mij zeker een 5 krijgt. Dit album heeft mij echter niet van het begin weg geblazen. Het betert naarmate je het meerdere luisterbeurten toeeigend. Mijn absolute topfavoriet van het album is my baby got a gun: geniaal hoe die spanning van bij het begin te voelen is. Een spanning die exponentieel toeneemt tot de boel onploft in een gedonder van groot gitaargeweld.