Primus - Pork Soda (1993)

Label: Interscope

1. Pork Chop's Little Ditty (0:22)
  2. My Name Is Mud (4:47)
  3. Welcome to This World (3:40)
  4. Bob (4:39)
  5. DMV (4:58)
  6. The Ol' Diamondback Sturgeon (Fisherman's Chronicles, Part 3) (4:39)
  7. Nature Boy (5:33)
  8. Wounded Knee (2:25)
  9. Pork Soda (2:20)
  10. The Pressman (5:11)
  11. Mr. Krinkle (5:27)
  12. The Air Is Getting Slippery (2:30)
  13. Hamburger Train (8:11)
  14. Pork Chop's Little Ditty (1:03)
  15. Hail Santa (1:48)
Mijn favoriete Primus album, vooral My nam is Mud, Bob en Hamburger Train.

avatar van andré
Ik kan me de videoclip van My Name Is Mud nog wel herinneren. Deze werd regelmatig vertoond in het (voor mij) legendarische MTV-programma 120 Minutes. Zanger/bassist Les Claypool die al (pruimtabak?) kauwend en spugend het nummer vertolkt. Echt hilarisch! Voor de rest kon dit album me weinig bekoren. De definitieve Primus-plaat is voor mij Frizzlefry, de rest vind ik niet zo interessant.

avatar van orbit
My Name Is Mud Coolste bas ooit

avatar van doornappel
Bob is een erg sterk nummer en My name is mud spreekt voor zich!

avatar van Pantalone
Prachtig ! Pork Soda.
Wat een ontdekking. Frizzle Fry vind ik
minder, minder origineel.
Wie kent nog een goeie band in dezelfde lijn...?

avatar van Pantalone
Bedankt voor je tip, zeker niet slecht.

Mr.Bungle
Mijn favo Primus album,hangt een bepaald sfeertje omheen,duistere lyrics die niet doorzien worden door de absurditeit,daarom heb ik Primus altijd al geniaal gevonden,beste nummer van Primus ooit: Mr.Krinkle,het einde van dat nummer als het tempo ineens omhooggaat is briljant,het schijnbaar(tering lastig om te coveren) simpel ritme van My Name Is Mud,ook weer zo'n geniaal stukje muziek,ook wat ruimte voor aparte(lees:Geniale!!) improvisaties met als hoogtepunt de enorme jam van Hamburger Train,en uiteraard 3 muzikanten die op hun instrument tot de absolute top v/d wereld behoren,voor mij tipt niemand aan basvirtuoos Les,PRIMUS SUCKS!

avatar van kaztor
Welllcome to-DISSSS woooooorld!!!!

Ik weet nog wel dat OOR deze cd negatief beoordeelde, maar ik heb 'm voor €1,50 op de muziekbeurs in Concordia in Purmerend mee kunnen nemen en het is money well spent!! Primus kent altijd zo'n heerlijke, natuurlijke groove en het absurdisme voelt ook heel naturel aan. Je hoort aan alles dat deze band louter profs bevat. Ik moet bij Primus altijd denken aan een oude Chili Peppers die naar een hoger plan getild zijn. Hamburger Train lijkt het meest funky nummer aller tijden te zijn.

deric raven
De nummers op dit album gaan nog niet ten onder aan de gekte.
Het is nog allemaal in evenwicht.
Toch wel minder sterk dan de eerste 2 albums.

sugartummy
my name is mud, inderdaad . zelf heb ik pork soda en tales from the punchbowl gemixed tot een tales from pork soda: 1professor nutbutter's 2mrs. baileen 3wynona's 4southbound 5de anza jig 6on the tweek 7over the electric 8my name is mud 9welcome to 10the ol' daimond 11nature boy 12pressman 13krinkle 14air is getting 15hamburger train. zo'n 80 minuten, dus precies goed voor 1 cd. wellicht een idee om uit te brengen prawnsong?

avatar van spinout
My name is Mud is één van de beste Primus songs. Het is toch weer genieten geblazen op dit Primus album waar Alexander nog in volle glorie op te horen is. Hij is toch de ultieme Primus drummer.

avatar van frolunda
Een wat donkerder en experimenteler (al blijven ze de controle behouden) album dan zijn twee voorgangers en daarom misschien wat ontoegankelijker.Dat doet niets af aan het feit dat Pork soda opnieuw een erg sterke plaat is,al heeft ie gewoon wat meer draaibeurten nodig om zijn klasse bloot te leggen.