Seventh Wonder - The Great Escape (2010)

Zweden
Label: Lion

1. Wiseman (5:42)
  2. Alley Cat (6:06)
  3. The Angelmaker (8:29)
  4. King of Whitewater (7:20)
  5. Long Way Home (4:26)
  6. Move on Through (5:04)
  7. The Great Escape (30:14)
  8. In the Blink of an Eye 2011 * (6:28)
totale tijdsduur: 1:07:21 (1:13:49)
avatar van Ricardo74
Mmm even op Youtube geluisterd maar vind de zang toch een afknapper. Erg eentonig. Lijkt erg op het Engelse 'Power Quest'. Klinkt allemaal niet verkeerd maar zeker geen topper.

Eigenlijk doet het me denken aan een band die je in een voorprogramma verwacht. Leuk, maar nu op naar de hoofdact

avatar van horned_reaper
De zanger eentonig? ...... ben je nu gewoon aan het trollen of heb je het verkeerde nummer aangeklikt?

Wat mij betreft is dit album niet geweldig, in ieder geval niet zo goed als MF. Ik vond dit album zelfs afstevenen op een onvoldoende, maar toen ineens doemde daar de titeltrack op.
Dit is werkelijk waar een fenomenale song, die geen moment verveeld, ondaks de duur van 30(!!!) minuten.
The Great Escape(het nummer), bestaat uit een aantal hoofdstukken, waarbij vooral de rustige delen eruit springen. Dit komt vooral door een telkens terugkerende melodie( "why my bruises stay, my child i know you never meant to")die me keer op keer weer kippenvel bezorgd.

Al met al geen super album, maar wel een geniale titelsong diemde rest van het album compleet doet verbleken.

Mede door het klapstuk van ditnalbum toch nog 4*

avatar van Bush Beast
Lekker album. Een aantal nummers blijven hangen, waaronder Alley Cat. En natuurlijk de heerlijke zang van Tommy Karevik.

avatar van buckingham
Dit is toch werkelijk een superplaat! Alles klopt. Net iets beter dan mercy falls. En titelnummer uiteraard als hoogtepunt.