The Naked and Famous - Passive Me, Aggressive You (2010)

Alternatieve titel: Passive Me • Aggressive You

Nieuw-Zeeland
Electronic / Pop
Label: Somewhat Damaged

1. All of This (3:55)
  2. Punching in a Dream (3:58)
  3. Frayed (3:46)
  4. The Source (0:48)
  5. The Sun (3:56)
  6. Eyes (4:43)
  7. Young Blood (4:06)
  8. No Way (5:29)
  9. Spank (4:10)
  10. Jilted Lovers (3:15)
  11. A Wolf in Geek's Clothing (3:14)
  12. The Ends (1:49)
  13. Girls Like You (6:04)
Eerste Single Young Blood was al erg lekker nu het album nog..

Helemaal goed!!!

avatar van MusicFreak
Punching In A Dream vind ik erg goed, de rest ken ik nog niet maar misschien wel een luisterbeurt waard

avatar van Yamato
Ik hoorde net Young Blood bij mijn zusje en ik wist zeker dat ik dat nummer al eerder had gehoord in een filmpje, reclame of spelletje. Volgens mij in een spelletje op internet. Weet iemand heel toevallig welk spelletje dat kan zijn?

avatar van Yamato
Na Young Blood kapot te hebben gedraaid het hele album maar eens een paar keer via hun bandcamp gestreamd en dat viel niet tegen. Leuke plaat. Zit ook best wel wat hitpotentie in, zou mij niet verbazen als we dit volgend jaar op de radio terug gaan horen.

avatar van HaanHoen
Mijn beste vriend liet mij 'Young Blood' luisteren. Normaal heeft hij hopeloze smaak, maar dit was toch wel heel verassend. Wat een werelds nummer, kippenvel van begin tot eind. Mag van mij zo genomineerd worden voor het beste nummer van het afgelopen jaar.

De rest van het album haalt dat niveau helaas niet. Alleen in een idyllische wereld worden dat soort platen gemaakt. Dat neemt niet wacht dat het heerlijke muziek is. Het heeft ergens wel een redelijk hoog MGMT gehalte. Lekker fris in ieder geval.

avatar van Luky12
Ik heb het album al maanden voordat ze genomineerd werden voor Sound Of 2011 wat ik wel verwachte, want ze zijn echt een van de betere nieuwe bands! The Kiwi's strike back! En hoe The Naked And The Famous groeide uit samen met The Tamper Trap tot de grote band uit Nieuw Zeeland. Wat een heerlijke sound zit er in!

Eerste nummers klinken als hitjes.

Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) van Arcade Fire is vrijwel dezelfde melodie. Wie jat hier van wie?

Ik bedoel natuurlijk "Young Blood"

Overduidelijk ja

avatar van Yamato
Ik hoor de overeenkomst ook niet echt. Paar hele kleine overeenkomsten maar niets significants.

avatar van Shinobi
Toevallig Young Blood een keer voorbij zien komen op MTV en uit nieuwsgierigheid gelijk maar het gehele album binnengehaald en ik moet zeggen dat het me zeker niet tegenvalt. Klinkt lekker fris en ietwat dromerig. Heeft wel ongeveer dezelfde sound als MGMT, maar een kniesoor die daar op let.

4,0 Sterren voor nu.

avatar van Guinness1980
Best een leuk album al verzwakt de aandacht de laastte 3/4 nummers.
De muziek doet me af en toe denken aan Miike Snow.

Luky12 schreef:

The Temper Trap komt trouwens uit Australië

Ik vind vier nummers echt goed: All of This, Punching In A Dream, No Way en Girls Like You. Jammer genoeg balanceert de rest tussen redelijk en matig, zonde dat ze het hoge niveau niet weten vast te houden. Toch een welverdiende 3,5*, leuke band!

avatar van Yamato
Dat slaat toch nergens op. Young Blood is duidelijk hét nummer van dit album. Als je die niet bij je favorieten noemt ben je gewoon pretentieus bezig.

Ik vind Eyes ook best aardig.
Beetje Lost in Translation vibe.

avatar van Guinness1980
Yamato schreef:

Het is de hit van het album maar dat betekent toch niet meteen dat iedereen dat hét nummer van Passive Me, Aggressive You moet vinden?

Oeii... pas vandaag ontdekt.
Young Blood kende ik wel al maar wist niet dat dat deze band was.
Eerste keer geluisterd en veelbelovend.
Lekkere sound....een punt volgt!

Guinness1980 schreef:

Nee, niet altijd. Maar in dit geval is het gewoon overduidelijk één van de beste nummers van het album. Dat je een ander nummer iets beter vind kan ik nog wel geloven maar dat hij niet bij je favorieten hoort geloof ik gewoon niet.

avatar van cornelius
Jij vindt het overduidelijk één van de beste nummers van het album. En dat is prima. Voor mij is Young Blood middenmoot. Mijn favoriet is Punching in a Dream (heerlijk groovend, ik krijg er geen genoeg van) en Girls Like You, Eyes en No Way vind ik ook waanzinnig goed.

De vergelijking met MGMT wordt vaak gemaakt, en begrijpelijk ook. Toch vind ik TNAF toffer, mede door de zanger én zangeres. En MGMT's 2e album vond ik ruk, en dat is bij TNAF niet het geval

Hell, als iemand The Source het beste nummer van het album vindt, so be it. Ik vind het een nietszeggend tussendoortje.

Op dit moment spelen ze in Tivoli de Helling, ben benieuwd naar hoe ze live zijn. Ach, ze zijn vast de hele zomer op festivals te bewonderen.

avatar van Sammy
anoukane schreef:
Ik vind Eyes ook best aardig.
Beetje Lost in Translation vibe.

Heeft erg veel weg van M83 als je het mij vraagt. Maar slecht doen ze het niet: fijne plaat dit.

avatar van likeahurricane
cornelius schreef:

Hierbij Punching in a dream live in Utrecht:
Punching in a dream

In een bijna uitverkocht Tivoli Oudegracht, het eerste concert in Nederland.

Sammy schreef:

Klopt! M83 vind ik ook prettig.

avatar van Kos
Kos
Young Blood is zeker wel een erg sterke track, ben benieuwd naar de rest.

baronpils
Tof album, maar gaat snel vervelen. Heb hem enorm vaak geluisterd. Ik wacht weer ff een maandje voordat ik weer begin te luisteren. ik geef hem nu een 3.5*

Vind dit kut. Platte versie van MGMT. En MGMT staat ondertussen verder dan de elektropop van het debuut.

avatar van Outlaw104
WimvanNugteren schreef:
WimvanNugteren schreef:
Ik bedoel natuurlijk "Young Blood"

Bij het horen van Young Blood dacht ik ook meteen; dit heb ik eerder gehoord.
Beide nummers eens naast mekaar gelegd en ik moet zeggen dat Wim hier een duidelijk punt heeft.

avatar van stoepkrijt
Lekker album hoor! De 4 singles zijn duidelijk de 'dragers' van dit album. Dat zijn wat mij betreft de beste nummers. Nummers als Spank en a Wolf in Geek's Clothing barsten van de energie en zijn daarmee zeker van toegevoegde waarde voor dit album.

Ook The Source/The Sun vind ik erg mooi. Al vind ik het wel jammer dat er aan het begin van The Sun eerst een stilte valt. Van mij hadden ze de The Source meteen door mogen trekken in de intro van The Sun.

Jilted Lovers en The Ends zijn eigenlijk de enige twee nummers die me niet kunnen boeien. Maar gelukkig komt er nog een heerlijke afsluiter achteraan. Zo wordt het album toch nog goed afgesloten!

avatar van Raconteur
single Young Blood klinkt als een zwak doorslagje van MGMT & vooral M83, ben niet onmiddellijk geneigd om naar de hele cd te luisteren.

avatar van Madjack71
Een album dat voor mij wel een paar leuke momenten herbergt, maar het als geheel teveel als een geluidsbrei brengt. Ik vind het prettiger als ik ook wat instrumenten kan onderscheiden en/of deze wat meer naar voren worden gebracht..nu leek alles op een grote hoop gegooid te zijn...dat komt de onderscheiding van de nummers niet ten goede. Derhalve sprankelt het i.i.g. wel van de energie....intens bruisend zouden ze bij Spa zeggen.