Dead Kennedys - In God We Trust Inc. (1981)

Punk
Label: Alternative Tentacles

1. Religious Vomit (1:05)
  2. Moral Majority (1:54)
  3. Hyperactive Child (0:38)
  4. Kepone Factory (1:21)
  5. Dog Bite (1:15)
  6. Nazi Punks Fuck Off (1:03)
  7. We've Got a Bigger Problem Now (4:28)
  8. Rawhide (2:09)
avatar van aslan
aslan (crew)
you think swastikas look cool ! ! !
but the real nazis run your schools: they're coaches, business men and cops
in the real fourth reich you'll be the first to go !!
unless you think...

avatar van dudehere
amen

waanzinnig goed!

Mojo Pin
Hier moet ik ook dringend een keer naar gaan luisteren volgens mij.

Sietse
ik heb de cd in combi met plastic surgery disaster...maar dit is toch duidelijk het tofste deel van dat album.
Wat een ontzettend fijne muziek om mee te brullen en je eigen frustratie om alles er uit te blazen...en natuurlijk ook om nog ff Jello Biafra's teksten bij te staan.

Erg goed dit.

4.0

avatar van BlueVelvet
Rawhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiide!

avatar van gemaster
De lyrics zijn fantastisch. De muziek, tsja, het is vooral heel snel. Behalve de jazzy versie van California Über Alles, die is vooral heel jazzy. Oh en er staat ook nog een cover versie op van Rawhide, ongetwijfeld geïnspireerd door The Blues Brothers.

avatar van bennerd
gemaster schreef:
...Behalve de jazzy versie van California Über Alles, die is vooral heel jazzy...

WOW! dit is GOED!!

Ik had hiervoor wel van de Dead Kennedys gehoord, maar dit is de eerste keer dat ik echt aandachtig naar ze luister, en ze zijn echt gewoon goed. (op dit album iig). Ik moet er nog even over nadenken, dus ik begin met een 4,5. Maar dat kan na meer luisterbeurten denk ik wel een 5 worden.

godlydevil7
Ik heb ff nagedacht, het wordt geen 5 sterren. En dat komt door We've Got A Bigger Problem Now. Ik vind het opzich wel een mooi liedje, maar vooral het begin past helemaal niet bij de rest van het album (De muziek, de teksten passen perfect). Achja, 4,5* is ook goed natuurlijk.

avatar van HammerHead
Op naar Fresh Fruit zou ik zeggen. Kun je meteen horen hoe We've Got a Bigger Problem Now oorspronkelijk hoort te klinken.

Die ken ik al, heb ik 5 sterren voor gegeven

Nazi Punks Fuck Off schreven ze geloof ik omdat ze toendertijd in de VS gezien werden als een soort neo-nazi band, Jello Biafra moest dat even rechtzetten..:)

Puike plaat overigens.

avatar van aslan
aslan (crew)
Pkmink schreef:

Puike plaat overigens.

dat ze 'm specifiek om deze redenen schreven weet ik niet, maar dat men van songs als bv. 'kill the poor' en 'california über alles' (uit fresh fruit for rotting vegetables) in amerika destijds de ironie niet begreep is bekend, en uiteraard ook weer typisch iets voor deze overzeese regionen

Precies..de ironie werd niet gezien door vele mensen aldaar. Ik heb nog even gecheckt op de Engelstalige wikipedia er daarin staat over dit nummer dat er op gegeven moment aardig wat neo-nazi skinheads naar concerten van de DK kwamen in de veronderstelling dat de band met extreem-rechts sympathiseerde...lol

avatar van itchy
Gaaf dit! Mooie leipo's ook.
If you love god, burn a church staat er op z'n versterker

D-ark
itchy schreef:
Gaaf dit! Mooie leipo's ook.
If you love god, burn a church staat er op z'n versterker

Zeker gaaf. Maar ook jello met zijn redelijke new wave kapsel viel me op. Zagen er echt niet totaal punk uit(zeker Klaus niet maar de rest ook. Maar voor de (zwarte) drummer een diep buiging . Wat een tempo.)

Poppekontje
Heel gaaf dit!

avatar van Boenga
D-ark schreef:
Zagen er echt niet totaal punk uit(zeker Klaus niet maar de rest ook.

Zoals Biafra ergens op een live-LP zegt:
"no matter what you look like; it's what's in year head!"

avatar van Hendrix4live
Nazi Punks Fuck Off is echt een heerlijk nummer voor het slapen gaan

avatar van DjFrankie
Prima grijsgedraaide plaat, DK op hun best.

avatar van Saldek
???????????????????????? Whát the f... !?!?! Ik heb hier nog niets geplaatst en niet eens een stem uitgebracht? Shit! Misschien tóch iets teveel met softcore beziggehouden de laatste tijd.......zucht. Hoe dan ook:
Nazi Punks Fuck off.....dat was mijn muziekje op mijn wekker als tiener, om goed wakker te worden. Heb me dan ook nooit verslapen! ....hold it hold it.....too slow! - DOG BITE! Jummie wat is dat grappig! Maar dan kom ik toch bij de stukken die mij het echte luistergenot bieden, al draai ik het niet veel meer: Religious Vomit, Moral Majority, Kepone Factory en......één van mijn favoriete punksongs allertijden: We've got a bigger problem now. Dat jazzy intro (wekken iig de indruk alsof ze heus in staat zijn jazz te spelen) die erop los knalt met California über alles geeft een zo'n waanzinnig powerful contrast dat ik er kippevel van krijg.
Alleen Rawhide hadden ze van mij mogen laten.
Ik zeg 4*

avatar van Metalhead99
Enorm korte plaat, maar wel een enorm sterke plaat. Ik moet eens wat meer materiaal van ze gaan beluisteren.

avatar van Saldek
Metalhead99 schreef:

Dan raad ik je ten zeerste 'Plastic Surgery Disasters' aan van ze. Daar kán je geen spijt van krijgen!
Hier even een voorproefje: lekker nummer, al staat er nog veel meer moois en mooier op, op de cd. En dat toetertje in de song......hoe treffend!