Nick & Simon - Fier (2010)

Label: Artist & Company

1. Een Nieuwe Dag (3:30)
  2. Vallen en Opstaan (3:24)
  3. Bij Je Zijn (2:55)
  4. Mag Ik Met Je Mee? (4:03)
  5. Wijzer (Dan Je Was) (3:30)
  6. Alles of Niets (2:45)
  7. Onvrijwillig Vrij (4:01)
  8. Een Zomer Lang (3:22)
  9. Blind voor Mijn Ogen (4:05)
  10. Zonder Liefde (3:12)
  11. Vaderdag (2:12)
  12. Vlinders (3:54)
  13. Kreeg Ik Maar Genoeg (4:02)
  14. Vanmorgen Vanmiddag Vanavond (3:26)
  15. Wat een Nacht (2:42)
  16. De Laatste Dans (3:51)
avatar van Carin96
Wat een gewelidig album. Ik ben er verliefd op !!!!

avatar van Eveningguard
1,0
De teksten zijn belachelijk clichématig en simpel. Die twee gasten kunnen ook nog eens niet zingen, dus daarom komt het al helemaal niet goed over. Enig pluspunt zijn de soms aardige gitaarmelodietjes. Voor de rest snel vergeten dit.

rodneyVL
Opmerkelijk. Nog een paar stemmetjes omhoog en het album heeft op een relatief kritische site als deze de 'redelijk' (3 hemellichamen) positie ingenomen. Neem deze uitkomst tot u zoals u wenst...

avatar van bikkel2
Eveningguard schreef:

Ik ken het album niet , dus zal ik er geen oordeel over vellen , evenals al hun vorige platen .
Ik vermoed , zo af en toe dat ik wat voorbij hoor komen op radio of tv , dat dit mijn ding niet is .

Maar het duo kan dus wel zingen . Het kan je smaak niet zijn , maar die stemmen zijn ok .
Is gewoon een sterk punt van deze Volendammers .

avatar van Eveningguard
1,0
Dan is het mijn smaak niet.

avatar van Dungeon
Ze zingen wel aardig. Al zingt die jongen links wel beter dan die jongen rechts. Maar de kracht van Nick en Simon zit hem vooral in de gitaar- en zanglijnen. Dat vind ik wel verrassend vooral in vergelijking met de rest dat uit Volendam komt.

Ik heb verder nog nooit een album van ze geluisterd. Dat heeft vooral met het (voor)oordeel van me te maken over die wanstaltige palingsound. Misschien moet ik het toch eens gaan proberen.

Die documentaire 'Nick en Simon in de VS' is trouwens ook erg vermakelijk. Daar zie je ook wel dat die gasten niet zomaar 2 palingboertjes uit Volendam met een gitaartje zijn.

avatar van chevy93
Als je een beetje de soaps van Jan Smit gevolgd heb (Gewoon Jan Smit, maar met name De Zomer Voorbij), zou je überhaupt weten dat de huidige Volendamse "top" (Jan, Nick & Simon, 3J's) zich absoluut niet beperken tot het schrijven van simpele nummers. Ik vind sommige nummers ook echt (heel) goed, met name van eerstgenoemde, maar ze kunnen ook wel meer. Zo vertolken ze zeer degelijke covers.

avatar van Madjack71
Ken alleen van horen de paar bekende hits van deze jongens. Maar op het eerste gehoor lijkt mij dit een wat volwassener geluid. 16 nummers is toch wel wat veel van het 'goede' en herhalingszetten zijn dan ook onvermijdelijk. Hoewel eerlijk gezegt hoor ik i.i.g. er wel meer variatie in als bij de laatste van Borsato die zij toch wel van de troon hebben gestoten...al waren er daar wel twee voor nodig dan. Zingen kunnen ze wel, dat mag gezegt, maar muzikaal gezien zijn het allerdings geen Simon & Garfunkel.

avatar van Dungeon
Maarruh Madjack je beoordeelt nu dus op een paar liedjes? En gaat er van uit dat de rest dan ook om en nabij zo klinkt? Of begrijp ik je nu verkeerd....

avatar van Madjack71
Ja. Ik ken alleen een paar hitjes van ze en heb dit album in zijn geheel beluisterd, in het kader van een nederlandstalig dagje.

avatar van Dungeon
Ik dacht ga je nu stemmen terwijl je dit album maar deels beluistert heb. Want dat is toch wel een grote MM-zonde. Maar dat had ik dus verkeerd begrepen.

avatar van Madjack71
Dungeon schreef...Want dat is toch wel een grote MM-zonde.

Ik meende ook al wat mannen in zwarte pakken in een verduisterde bestelwagen voor mijn deur te zien staan.