Korn - Follow the Leader (1998)

Label: Epic

1. It's On! (4:28)
  2. Freak on a Leash (4:15)
  3. Got the Life (3:45)
  4. Dead Bodies Everywhere (4:44)
  5. Children of the Korn (3:52)

met Ice Cube

6. B.B.K. (3:56)
  7. Pretty (4:12)
  8. All in the Family (4:48)

met Fred Durst

9. Reclaim My Place (4:32)
  10. Justin (4:17)
  11. Seed (5:54)
  12. Cameltosis (4:38)

met Tre Hardson

13. My Gift to You / Earache My Eye (15:40)
avatar van Suicidopolis
Deze doet me maar weinig... "Got the life" vind ik een geweldige single ( heeft zowat van alle genres wat, genoeg om iedereen te plezieren zonder anderen op hun honger te laten zitten ), "Freak..." en "Dead bodies everywhere" zijn ook dik in orde, "Pretty" is zeker de moeite waard, en dan hebben we het zowat gehad denk ik. De rest vind ik maar weinig memorabel, en op dat duet met Fred Durst vind ik eerlijk waar dat Durst's couplet dat van Jon de grond in boord ( jaja, lach me nu maar allemaal uit ). Bovendien beginnen ze hier ook met electro speeltjes te experimenteren, en dat gaat hen hier nog niet zo goed af. 3*, meer kan ik er niet aan kwijt.

avatar van Ronald5150
"Follow the Leader" verscheen in de hoogtijdagen van de zogenaamde nu-metal. Met deze plaat brak Korn door bij het grote publiek. De puristen zullen dit wellicht het begin van het einde vinden, maar ik vind "Follow the Leader" een intrigerende plaat, al is dit eigenlijk niet mijn genre. Korn combineert hier rock, metal, elektronica en invloeden uit de hip-hop. Dit levert een interessant geluid op. Dit is een energieke plaat waarbij de logzware riffs, elektronica beats en de door merg en been gaande stem van Davis je bij je strot grijpt. Soms gaat het zwaar over de top, maar dat past ook wel een beetje bij deze band. "Freak on a Leash" blijft een vet nummer (kun je dat nog steeds zeggen tegenwoordig, vet?). De bijbehorende videoclip is overigens echt een kunstwerkje! Na deze plaat ging het snel bergafwaarts met Korn, maar "Follow the Leader" vind ik een uiterst vermakelijke plaat.

avatar van james_cameron
Prima derde album, dat de defintieve doorbraak naar het grote publiek betekende. Er zijn weliswaar een aantal 'hits' aanwezig, zoals Freak On A Leash en Got The Life, maar de band houdt hier geen uitverkoop. Het geluid blijft op en top Korn. Iets teveel hiphop-invloeden naar mijn smaak, met gastoptredens van bijvoorbeeld Ice Cube en Fred Durst, maar daar tegenover staan een groot aantal sterke tracks.

avatar van Kondoro0614
Dit derde album van Korn en tevens hun doorbraak is redelijk weg te luisteren. Toch heeft deze Nu-metal band gelijk laten merken dat het niet mijn favoriete band kan worden, toch wel een paar riffs waarvan ik vertraagd werd en eigenlijk de liedjes soms eentonig begon te vinden. Er zitten zeker zijn super hits tussen als een ' Freak On A Leash ', voor de rest laat het album het soms iets te veel links liggen. Ik heb me prima vermaakt met het luisteren naar dit album al, zijn mijn verwachtingen voor Korn niet waargemaakt, helaas!