Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)

Label: Roc-a-Fella

1. Dark Fantasy (4:41)
  2. Gorgeous (5:58)

met Kid Cudi en Raekwon

3. Power (4:52)
  4. All of the Lights (Interlude) (1:02)
  5. All of the Lights (4:59)

met Rihanna, Alicia Keys, Alvin Fields, Charlie Wilson, Drake, Elly Jackson, Elton John, Fergie, John Legend, Ken Lewis, Kid Cudi, Ryan Leslie en Tony Williams

6. Monster (6:19)

met Jay-Z, Rick Ross, Nicki Minaj en Justin Vernon

7. So Appalled (6:38)

met Jay-Z, Pusha T, RZA, Swizz Beats en CyHi da Prynce

8. Devil in a New Dress (5:53)

met Rick Ross

9. Runaway (9:08)

met Pusha T

10. Hell of a Life (5:28)
  11. Blame Game / The Best Birthday (7:50)

met John Legend en Pusha T

12. Lost in the World (4:17)

met Bon Iver

13. Who Will Survive in America (1:38)
  14. See Me Now * (6:03)

met Big Sean, Beyoncé en Charlie Wilson

totale tijdsduur: 1:08:43 (1:14:46)
Rijnes
Op YouTube alvast nummers beluisterd, maar 't klinkt nu al goed! Kijk hier erg naar uit!

avatar van toris
ik vind de cover zo wel humoristisch, zou mooi zijn als hij het zo uitgeeft: dikke spot richting preuts amerika

avatar van JelleAkkermans
holy shit,
die beat van Hell of a Life is echt zalig

avatar van Arrie
Ik vind die Runaway film echt vet, en de muziek erin ook, dus ik ben nu echt ontzettend benieuwd!

avatar van MAS
MAS
Dus als ik het goed begrijp zitten alle nummers van het album (gedeeltelijk) in de film of wat?

avatar van Silky & Smooth
Ja inderdaad! Die film is echt wel cool in elkaar gezet! En ik vind de nummers die uitgebracht zijn een dikke vette voldoende waard (zelfs Monster begin ik meer te waarderen). Maar hij heeft laatst weer gezegd dat de tracklist weer anders zal zijn. En over Monster: een verse van Eminem had denk ik niet mistaan...

avatar van MAS
MAS
Silky & Smooth schreef:
Ja inderdaad! Die film is echt wel cool in elkaar gezet!

Oke ik zal hem van de week ook maar eens checken.

Maar hij heeft laatst weer gezegd dat de tracklist weer anders zal zijn.

avatar van Game
Er is nu ook een extended versie van Power uitgekomen waarin je eerst het stuk hoort wat in de film voorkomt. Ik hoop dat die versie op het album komt. Dat moment wanneer de strijkers erin komen is magisch

avatar van JelleAkkermans
Game schreef:
Dat moment wanneer de strijkers erin komen is magisch

nogal

avatar van -ZN-
Game schreef:

Heb je misschien een linkje?

Ik PM je wel.

FlO
ik ben echt benieuwd naar dit
het lijkt dat kanye de hip hop draad weer heeft opgenomen
zeker als je ziet naar het gastvolk: jay-z, kid cudi, john legend, swizz beatz, rick ross, raekwon, nicki minaj

power is allesinds lekker maar de clip mist een deel?
???
het wordt volgens mij een mix tussen zijn hip hop talenten en zijn 808's & heartbreak stijl

we zullen zien, ik ben zeker benieuwd

haveman
Yamato schreef:
Ik verwacht toch wel dat dit een mijlpaal in de geschiedenis van de Hip Hop zal worden.

Dat was de vorige.

Hoewel weinig meer met hiphop te maken, maar één van de grote hiphop artiesten die het (m.i.) succesvol over een andere boeg gooit. Zouden er meer moeten doen.

Uiteraard zullen er users zijn die zeggen dat ik er niks van af weet omdat ik geen hiphop in mijn top 10 heb staan, het zei zo. Maar voor mij is dit (tot nu toe) de enige artiest in dit genre (die ik ken) die (voor mij) succesvol iets totaal anders doet.

Daarmee doel ik vooral op zijn vorige album, maar wat ik hiervan heb gehoord mag er ook zijn.

avatar van toris
is de power op het album de clip versie, of de extended?

FlO
ik geloof de extended, keb ook de extended al kunnen downloaden

avatar van UmindC
Niet alleen de extended valt al te downloaden hoor, ook de andere versie.

avatar van Game
Ik neem aan dat de extended versie op het album komt, die is écht gruwelijk. De overgang is perfect.

avatar van UmindC
Laten we het hopen!

avatar van Rhythm & Poetry
Ik neem trouwens mijn woorden terug dat Dark Fantasy het sterkste nummer is van Kanye West. Runaway is namelijk nog beter.

Ik heb nu ook de bijbehorende film gezien, en daar heb ik me toch ook goed mee vermaakt. Alle nummers die langs kwamen vond ik minimaal de moeite waard - ik stoorde me zelfs niet aan de bijdrage van Rihanna. Ik kan me dan ook niet anders voorstellen dan dat dit een van de beste albums van dit jaar gaat worden. Gaat Kanye West dan eindelijk een album maken dat ook ik kan waarderen?

@haveman: wordt het niet eens tijd om ook wat hiphoppers te checken die niet mainstream zijn? En als je Kanye West sterk kunt waarderen moet je eens het album van Kid Cudi proberen - hij zorgt voor een vergelijkbare sfeer als Kanye West (is natuurlijk ook aan hem gerelateerd).

Rene1979
Die film geeft mij een goed beeld van hoe het album hopelijk gaat worden. En dan zou dit zomaar eens een verrassing kunnen zijn. Dit omdat ik er eerst niets van verwachtte

avatar van Silky & Smooth
Ik vind Runaway tot nu toe ook het vetste nummer!
Let's have a toast for the dushbag! Let's have a toast for the assholes! Let's have a toast for the scumbags!

Heerlijk weer van Kanye! Lost in the World en Dark Fantasy zijn kort daaropvolgende nummers 2 en 3 bij nog. Drie geniale nummers!

avatar van Ward
Ik heb ook wel vertrouwen in dit album, na het zien van de film. Ook hier zijn Runaway (ik hoop dat hij dat lange outro ook op het album zet) en Dark Fantasy favorieten. Ook Devil in a New Dress vind ik erg tof (heerlijke sample!). Ik vind Lost in the World het minste denk ik (terwijl er op zich wel potentie zit in de heerlijk Bon Iver-sample). Ik ben wel benieuwd naar dat nummer met Raekwon!

avatar van discipline
Dit album gaat echt vet worden!

FlO
de (lange) versie van runaway-clip is prachtig

je kan alle nummers horen van het hele album en de track runaway is gewoon perfect

goeie bal kanye!

avatar van No Surrender
Eerst vond ik de nummers niks, maar nadat ik Runaway had gezien en de nummers daarna luisterde pasten ze opeens bijelkaar. Ik wacht nog op de definitieve CD versie maar wat er op YouTube staat klinkt veel belovend.

avatar van Jurrien
Final Tracklist:

1. Dark Fantasy
2. Gorgeous
3. Power
4. All Of The Lights (Interlude)
5. All Of The Lights
10. Hell Of A Life
11. Blame Game / The Best Birthday
12. Lost In The World
13. Who Will Survive In America

Er is een kans dat Chain Heavy & Mommá's Boyfriend bonustracks zullen zijn op Itunes.

Kijk heel erg uit naar dit album, Vind So Appalled echt een geweldige track en van Power en Runaway heb ik alleen de korte versies gehoord. Hoop dat Kanye mij blij weet te maken.

avatar van Silky & Smooth
Vet! Zou Who Will Survive in America het einde van de huidige Lost in the World zijn of een soort vervolg hierop? Hier ben ik wel benieuwd naar. So Appelled was eerst ook mijn favoriete nummer, maar die valt een beetje weg naast Runaway, Lost in the World, Dark Fantasy en Devil in a New Dress.

avatar van InnerFreedomInt
Vroeger had ik echt een hekel aan kanye om dat ik alleen de commercieele kant van hem zag maar nu ik Runaway heb gehoord heb ik mij meer verdiept in zijn muziek en de resultaat is dat ik MBDTF zeker ga kopen en dat College drop out op dit moment door mijn briefen bus kan verschijnen:P