The Sweet - Off the Record (1977)

Label: RCA

1. Fever of Love (4:02)
  2. Lost Angels (4:05)
  3. Midnight to Daylight (3:34)
  4. Windy City (7:30)
  5. Live for Today (3:19)
  6. She Gimme Lovin' (4:08)
  7. Laura Lee (4:17)
  8. Hard Times (4:01)
  9. Funk It Up (3:34)
  10. Distinct Lack of Ancient * (4:06)
  11. Stairway to the Stars * (3:04)
  12. Why Don't You Do It to Me * (3:11)
avatar van blunnie
Prima album van wat de nadagen van the Sweet genoemd mogen worden.Stevige songs geheel zonder het Chinn en Chapman juk gemaakt.Meerstemmige"hoge"vocalen van volgens mij alle Sweet leden.Favorieten Lost angels,live for today en windy city(het intro lijkt wel erg op Woman from Tokyo van Deep Purple,toch?
Al met al een goie plaat3.5 ster

Er is nog nooit zo schaamteloos gejat als hier: 'Windy City' is een complete blauwdruk van 'Woman From Tokyo'. En het leuke is: bassist Steve Priest heeft dit in een e-mail aan mij ruiterlijk toegegeven (waarna hij gitarist Andy Scott de schuld gaf).

avatar van Dukebox
Super goede CD van de heren die volledig ten onrechte het predikaat bubbelgum-pop opgestempeld kregen. Als je hun live concerten afging dat wist je wel beter. Met een echt outstanding drummer, Mick Tucker, gewoon behorend tot het rijtje John Bonham etc.
Tsja, die Andy Scott was een adept van Ritchie Blackmore, dat is te horen, helaas heeft de man niet dezelfde virtuositeit.
CD bevat prima rockmuziek, goede productie, en weer strakke koortjes, idd soms vierstemmig. Luister naar Lost Angels en Fever of Love. Als Fox on the run een hit was, hadden deze nummers dat ook moeten zijn. Zitten ook een paar mindere songs op, maar dat bederft niet dat hier een paar enorme knallers opstaan.

avatar van vielip
Prima plaat van de heren. Lekker stevig ook. Ja er wordt links en rechts het nodige gespiekt bij andere tijd- en genregenoten. Maar ze brengen alles met dat o zo herkenbare en lekkere Sweet sausje dat mij het niet stoort. Windy city is inderdaad gewoon een blauwdruk van Woman from Tokyo maar ik hoor Windy city toch echt liever. De meerstemmige koortjes en de heerlijke hooks die in elk nummer zitten maken dit tot één van hun betere albums.