50 Cent - The Massacre (2005)

Label: Aftermath (II)

1. Intro (0:41)
  2. In My Hood (3:51)
  3. This Is 50 (3:04)
  4. I'm Supposed to Die Tonight (3:51)
  5. Piggy Bank (4:15)
  6. Gatman and Robbin' (3:46)

met Eminem

7. Candy Shop (3:29)

met Olivia

8. Outta Control (3:21)
  9. Get in My Car (4:05)
  10. Ski Mask Way (3:05)
  11. A Baltimore Love Thing (4:17)
  12. Ryder Music (3:51)
  13. Disco Inferno (3:34)
  14. Just a Lil' Bit (3:57)
  15. Gunz Come Out (4:24)
  16. My Toy Soldier (3:44)

met Tony Yayo

17. Position of Power (3:12)
  18. Build You Up (2:55)

met Jamie Foxx

19. God Gave Me Style (3:01)
  20. So Amazing (3:16)

met Olivia

21. I Don't Need 'Em (3:20)
  22. Hate It Or Love It [G-Unit Remix] * (4:23)

met Lloyd Banks, The Game, Tony Yayo en Young Buck

23. Outta Control [Remix] * (4:08)

met Mobb Deep

totale tijdsduur: 1:12:59 (1:21:30)
avatar van Harco
Absolute topper hier is toch echt wel Position of Power; wat een beat.

avatar van Sjoerd_
Ditmerr schreef:
ieder zo zijn smaak dan maar
zelf vind ik Gatman and robbin echt storend

Natuurlijk, ieder z'n smaak, maar ik snap gewoon niet hoe je Just a lil bit beter kan vinden dan Gatman and Robbin.. die beat is nog redelijk te noemen en Eminem zet een dope flow neer.
Die beat van Just a lil bit is bijna de hele track door hetzelfde. Dat fluitje heeft continue dezelfde melodie en de enige variatie in de beat is af en toe een extra hihat of wat brass erbij. Wauw!

Harco schreef:
Absolute topper hier is toch echt wel Position of Power; wat een beat.

Jij weet het. Ik snap nog steeds niet hoe hij zo'n fantastisch nummer heeft kunnen maken.

Sjoerd_ schreef:

ik heb gatman and robbin toch nog een luisterbeurt gegeven,
word er niet warm of koud van.
de flow van 50 vind ik niet veel aan,
eminem zet zeker een een dope flow neer zoals we mogen verwachten van hem (ik blijf hem geweldig vinden )

over just a lil bit heb ik ook nooit gezegt dat de beat veel veranderd-gelukkig niet- hij spreekt me gewoon aan!

avatar van Booyo
1,5
Mijn hemel, dit is toch wel echt behoorlijke bagger.. Een track of 5 die nog prima te pruimen is, en waar mijn hoofd nog enigzins op en neer beweegt. Maar de rest schikt zich beter voor plaastvervangende schaamte, met Candy Shop als zielig hoogte(diepte dus)punt.

avatar van He$$el_01
I'm Supposed to Die Tonight en Position of Power blijven gewoon bangers

avatar van bennerd
Position of Power inderdaad! Gewoon een gruwelijk goed nummer.

avatar van Harderwiek
Je komt niet vaak tegen dat elk nummer op een album een clip heeft

avatar van MAS
MAS
Na Get Rich Or Die Trying vond ik dit een flinke tegenvaller. In tegenstelling tot zijn debuut staan hier geen nummers op waar ik vandaag de dag nog echt van kan genieten.

avatar van jemo3der
Is wel aardig maar veel minder dan Get Rich or Die Tryin

avatar van Illmaticly Ill
Paar leuke tracks maar voor de rest flinke tegenvaller en stukken minder dan zijn voorgaande albums.

busta_x
Vind hip hop verschrikkelijk (zou je niet zeggen met mijn username ), maar kan altijd naar DMX en 50 Cent luisteren, heel apart.
Denk dat het aan de beats en manier van rappen ligt, dit album is wel zijn rustigste.
God Gave Me Style is ook wel lekker rustig, maar Position of Power is echt geweldig goed met het instrumentale van Jonathan J. R. Rotem.
Vind Window Shopper ook nog steeds zo goed, maar staat niet op dit album.

avatar van Illmaticly Ill
Als je hiphop verschrikkelijk vind, zou 50 cent toch het laatste moeten zijn waar je wil naar luisteren... Maar ja als je het van de andere kant bekijkt, is 50 cent ook geen hiphop meer, het is meer hipPOP geworden naar mijn mening.

avatar van He$$el_01
Ach, zijn oude albums en zijn eerste album bij Aftermath zijn gewoon vet. Hier staan ook gewoon een paar goede nummers op.

Illmaticly Ill schreef:

Moet er wel bij zeggen dat mijn musicmeter account in het begin echt hip hop gefocussed was. (was in mijn pubertijd/tiener jaren waarbij het toen cool was )
Maar ben toch wel echt een redneck omdat mijn voorkeur ineens naar Country ging.
Nu is het alleen maar Score muziek, ja zo nu en dan wat pop of rock muziek.
Maar hip hop waarbij een beat en stem best relaxt aanvoelt, vind ik het nog steeds wel aardig om naar te luisteren.
Een artiest als Jay z bijvoorbeeld vind ik vershrikkelijk om naar te luisteren, zelfs in mijn hip hop tijd was het verschrikkelijk om naar te luisteren.
Denk puur omdat hij zo'n zeurderige piep stem heeft. Ja mijn smaak is heel apart, i know.
Vette beat en lekker rauwe stem is voor mij al een pluspunt.

avatar van Illmaticly Ill
Dus je vind dat 50 cent een rauwe stem heeft........

busta_x
Een beetje wel ja, maar geen DMX rauw wat ik nog beter vind.

avatar van Illmaticly Ill
DMX heeft inderdaag wel een erg rauwe stem, echt dope. Vinnie Paz ook heel erg trouwens.

avatar van Silky & Smooth
Voor alles een videoclip, behalve het nummer met Jamie Foxx... Jammer hoor!

avatar van Yestsida
Silky & Smooth schreef:
Voor alles een videoclip, behalve het nummer met Jamie Foxx... Jammer hoor!

Heb een nieuwe video gevonden op YouTube. Jamie Foxx komt jammer genoeg niet voor in de clip.

avatar van Silky & Smooth
Jammes, Jamie is een held!

avatar van Der Untergang
0,5
Er was destijds een re-release met een dvd erbij waar dus alle videoclips op stonden. Maar na ze allemaal gezien te hebben kun je wel stellen dat het puur was om maar voor elk nummer een videoclip te hebben. Piggy Bank de videoclip is wel grappig op zich.

Jordy schreef:

50 is idd vreemd bezig, hij probeert echt ruzie met IEDEREEN te maken, nu zelfs met Dre. Onverstandig, want er heeft nog nooit iemand Dre lopen dissen zonder 3 maanden later bij de McDonald's te staan.

Ik noem een 2Pac, een Eazy-E, een Dre'sta, een Jermaine Dupri, etc. etc.

Gucci-Mane
Dit album is gewoon heerlijk om naar te luisteren. Teksten zijn gewoon simpel en fijn , producties zijn goddelijk , beats zijn lekker , en meeste nummers zijn gewoon keiharde bangers en hits.

Ik vind het een leuke sfeertje hebben van 50.

avatar van Yestsida
Toch een stukje minder dan zijn geniale debuutalbum.

Het spreekt eigenlijk voor zich dat hij GRODT niet ging toppen, maar het grootste probleem met dit album is dat het een te omvangrijke tracklist heeft.

In My Hood, This Is 50, I'm Supposed to Die Tonight, Piggy Bank, Candy Shop, Outta Control (+ remix), Ski Mask Way, A Baltimore Love Thing, Just a Lil' Bit, Gunz Come Out en de Hate It or Love It Remix behoren tot de beste nummers van 50's uitgebreide catalogus.

De rest is zéker niet slecht te noemen, maar geven me soms toch het gevoel van fillers te zijn.

Het enige nummer dat echt tegenvalt is Gatman & Robbin. Niet te geloven dat beide heren met dit afkwamen nadat ze samen briljante nummers hebben gemaakt op onder andere GRODT. Vooral die beat trekt op niets! De overige Eminem beats op het album vallen gelukkig niet tegen. Dr. Dre levert weer puik werk af.

4* voor dit prima, maar iets te lang album.

avatar van Harderwiek
Pff, hier staan toch wel paar heerlijke anthems op, zeg.

avatar van MJ_DA_MAN
Eigenlijk is dit album, op een paar tracks na, een groot anthem. Ik kan eigenlijk zo'n beetje alle tracks nog steeds moeiteloos voor de geest halen ondanks dat ik ze al járen niet meer beluisterd heb.

avatar van bennerd
Een mega guilty pleasure die ik af en toe nog luid door de boxen wil laten schallen. Inderdaad één grote anthem.

lckay
MORE MONEY MORE MONEY