50 Cent - The Massacre (2005)

Label: Aftermath (II)

1. Intro (0:41)
  2. In My Hood (3:51)
  3. This Is 50 (3:04)
  4. I'm Supposed to Die Tonight (3:51)
  5. Piggy Bank (4:15)
  6. Gatman and Robbin' (3:46)

met Eminem

7. Candy Shop (3:29)

met Olivia

8. Outta Control (3:21)
  9. Get in My Car (4:05)
  10. Ski Mask Way (3:05)
  11. A Baltimore Love Thing (4:17)
  12. Ryder Music (3:51)
  13. Disco Inferno (3:34)
  14. Just a Lil' Bit (3:57)
  15. Gunz Come Out (4:24)
  16. My Toy Soldier (3:44)

met Tony Yayo

17. Position of Power (3:12)
  18. Build You Up (2:55)

met Jamie Foxx

19. God Gave Me Style (3:01)
  20. So Amazing (3:16)

met Olivia

21. I Don't Need 'Em (3:20)
  22. Hate It Or Love It [G-Unit Remix] * (4:23)

met Lloyd Banks, The Game, Tony Yayo en Young Buck

23. Outta Control [Remix] * (4:08)

met Mobb Deep

totale tijdsduur: 1:12:59 (1:21:30)
avatar van 'State Of Mind'
achja, tenminste is deze vele malen beter dan Curtis!

avatar van PJC
PJC
wat een aap is die 50 toch. heb dit album even geleend van m'n neefje en beluisterd, want ik ken 50 alleen van zijn singles. wat een trieste troep is dit toch, ik kan het echt niet leuk vinden. candy shop is nog wel een geestig nummertje voor feestjes, net zoals 2 unlimited, milk inc en 2 fabiola grappige feestnummertjes hebben.

avatar van Jacktherapper
ik schaam me er haast voor dat ik dit ding in mijn rekje heb !

avatar van The Scientist
wat bijgeknipt.. das dan 5 euro..

avatar van Lennon/Morrison
slimme zakenman, maar muziek maken kan hij niet. Gelukkig wordt hij hier ook niet gewardeerd

avatar van 5713Finest
Minder dan zijn 1e maar if i die tonight en outta control vindt ik toch wel lekkere nummers hoor! de laatste ik geproduceert door Dr.Dre uiteraard =D

avatar van Carolaah
1,5
bah, iedereen om me heen vindt 'Candy shop' altijd helemaal geweldig..

Oké, die beat is fijn, maar die lyrics, alleen daardoor al haak ik af..
Evenals de meerderheid van de lyrics van andere songs..

Bah.. verzin iets beters

avatar van No Surrender
Dit album kreeg in 05, bij Veronica Magazine een ster.=)

Het viel mij op toen ik dit album luisterde dat hij bijna elk nummer met hetzelfde woordje begint.
Ik dacht dat het "Yeah" was. Weet het niet meer zeker, vond het wel 'frappant'

Staan een aantal mooie/goede nummers op dit album, maar over het algemeen valt het me tegen. "Hate it or love it" vind ik wel echt een gouden nummer. Überchill muziek is dat.

avatar van J.M.
Gister dacht ik ,laat ik is gek doen en The Massacre gaan luisteren. Gek genoeg vond ik hem minder slecht dan dat ik hem vond. De productie is gewoon goed en zonder op de teksten te letten klinkt het allemaal best laidback.
Verhoog hem toch maar met een halfje.

Ik zie dat hier maar 2 clips zijn vermeld, waaronder er zelfs eentje verkeerd is.

Outta Control heeft geen clip, de remix versie ervan wel.

Verder hebben Piggy Bank, Gatman and Robin', Just A Lil' Bit en My Toy Soldier clips.

Verder vind ik het album niet echt te bijzonder, relaxte muziek voor in de achtergrond, zonder dat je op het treurige gerijm let. Hoewel Dr.Dre wel weer magnifiek de remix van "Outta Control" heeft verzorgt, de orginele versie vond ik niet veel bijzonders.

Enigste lichtpuntje op dit album.

Raekwon the chef
alle nummers hebben een clip, aangezien de hele cd met bonus DVD is uitgebracht waar er van alle nummers een clip opstaat.

Harco
@Xadyu: Eén lichtpuntje en toch een 2,5? Dat vind ik dan knap.

avatar van TheLegacy
Ik vind dit toch wel een heel erg laag gemiddelde, dat verdient het niet. Curtis daarintegen mag van mij een 1 krijgen als gemiddelde. Ik vind hier nog wel lekkere beats en nog wel goede flows van 50 tussen zitten.

zijn nieuwe single get up vind ik tog best aardig

avatar van Kill_illuminati
1,5
Ik heb deze ooit wels eens gedraait en vond maar een paar nummers echt leuk. Ik heb hem laatst weer geluisterd en vond het nog steeds niet leuk.
Toffe nummers:
*If I Die tonight
*Disco Inferno
*Just a lil bit
*Hate It Or Love It [G-Unit Remix]
De rest van de nummers zijn in mijn ogen allemaal van het filler niveau, veel nummers lijken op elkaar en 50cent kan met z'n flow me niet een gehele album boeien,toen niet en nu ook niet. Maar voor deze toffe nummers toch maar een lage 1,5* omdat het er maar 5/22 van de nummers die me weten te boeien.

Jammer want de producties zijn verre van slecht, het probleem zit em ook bij het feit dat het album veels te lang is (netals 50's andere materiaal)Dit is eerlijk gezegt het enigste 50 album dat ik ooit heb geluisterd in z'n geheel of zoiezo uberhaubt.

RedLightCityBoy
I'm Supposed to Die Tonight is wel goed vind ik.

grimy_jason
Disco Inferno is een geweldige clip

avatar van MJ_DA_MAN
Deze plaat na bijzonder lange tijd weer eens beluisterd in zijn geheel (laatste keer was volgens mij net nadat de plaat lekte), en ik verhoog hem met een hele ster. In mijn beginperiode van MuMe had ik nogal veel haat naar 50 Cent, maar gelukkig maak ik me nu niet meer zo druk om dit deel van de rapwereld. Zo'n beetje alle nummers zijn gewoon leuk (op een van de slechtste nummers ooit, Candy Shop, na) en het luistert prima weg. Maar meer dan leuk wordt het nooit, daar zijn de producties niet charismatisch genoeg voor. 50 Cent is natuurlijk nog steeds een matige rapper met schandalige teksten, maar zijn stijl heeft toch wel wat.

avatar van Stapler
RedLightCityBoy schreef:
I'm Supposed to Die Tonight is wel goed vind ik.

Omdat je vind dat 50 dood moet?

Harco
MJ_DA_MAN schreef:

Juist! En wat betreft Candy Shop, wat een misbaksel is dat, zeg.

Mezelf
Kill_illuminati schreef:

Een vreemde uitspraak dit. De albums zijn te lang terwijl je ze niet eens allemaal hebt uitgeluisterd...en dan ook nog een 1,5 claimen wat daardoor ook weer een twijfelachtig cijfer wordt. Rare argumentatie.

avatar van prodi9y9
deze beduidend minder dan zijn vorige album. jammer, productie is wel ok maar 50 vind ik egt stukken minder! tis allemaal wat povertjes, het overtuigd bijna nergens...! maar tis ook weer niet BARslecht.

avatar van Game
'State Of Mind' schreef:
achja, tenminste is deze vele malen beter dan Curtis!

Nou, dan wil ik niet weten hoeveel je voor Curtis hebt gegeven.

Hier begon 50 met inzakken, zijn flow is minder geworden en de beats lijken wat minder creatief. De teksten zijn minder sterk, 50 legt nu meer de nadruk op het geld en de macht, dan op de manier waarop hij doorbrak. Dat is jammer. Toch zitten er leuke tracks op zoals If I Die Tonight en A Baltimore Love Thing. Outta Control en Disco Inferno klinken ook goed, zeker op een hoog volume.

Beter dan Curtis? Naar mijn mening niet, maar het is ook niet slechter.

avatar van j.b.b.l
Verhoog dit album met een halfje.Nummers als In My Hood,This Is 50 en vooral Ski Mask Way vind ik dope.

dion_odinot
was me 2e cd ooit , allereerste hiphop cd.
me allereerste cd was spicegirls

hahaha, gelukkig gaat het me nu wat beter af

Frostyx
Halfje verlaagd, Get rich or die tryin' is toch stukken beter.
Gatman and Robin is wel erg vet

avatar van DrunKnJSD
Onjuiste tracklist want het orginele albumn heeft 22 tracks!!!

Frostyx
Nr 22 is een bonus track

avatar van Kill_illuminati
Frostyx schreef:
Nr 22 is een bonus track

En zeker geen slechte, mijn favoriete nummer van dit album zelfs. Ik vind dat nummer zelfs beter dan het origineel.