Apoptygma Berzerk - 7 (1996)

Noorwegen
Electronic
Label: Metropolis

1. Love Never Dies, Pt. 1 (5:28)
  2. Mourn [Edit] (5:34)
  3. Non-Stop Violence (6:52)
  4. 25 Cromwell St. (4:24)
  5. Rebel (5:51)
  6. Deep Red (4:01)
  7. Nearer (6:36)
  8. Half Asleep (4:56)
  9. Mourn [Remix] (6:17)
  10. Love Never Dies, Pt. 2 (14:28)
  11. Ghost (3:26)
Love Never Dies is wel een klassieker (een vette industrialtrack gebaseerd op de Carmina Burana), maar verder vind ik een heel album van Apoptygma altijd een beetje teveel van het goede.

avatar van orbit
Ach, erg origineel is het niet.. alhoewel deze apoptygma best goed te verteren is. Deep Red en Mourn vind ik ook nog wel sterke tracks, maar het is natuurlijk wel een beetje poppy dansvloer ebm met weinig inhoud verder (wat ook prima is natuurlijk!) Je zou apoptygma (zeker de latere platen) volgens mij ook zo op sensation black kunnen draaien.

avatar van voskat
herman schreef:

Industrial? Het is gewoon lekkere synthpop met wat electro-invloeden.