Dinosaur Jr. - Where You Been (1993)

Label: Blanco Y Negro

1. Out There (5:52)
  2. Start Choppin (5:39)
  3. What Else Is New (5:09)
  4. On the Way (3:27)
  5. Not the Same (6:00)
  6. Get Me (5:50)
  7. Drawerings (4:49)
  8. Hide (4:11)
  9. Goin Home (4:14)
  10. I Ain't Sayin (2:27)
avatar van Chungking
Ja, ik geloof dat ie Murph bij tijden gek dreef met zijn perfectionistisch gevit op diens spel.

Mascis kan drummen, bassen, pianodrammen maar blijft bovenal een meesterlijke gitarist. Alleen zingen kan hij natuurlijk niet!

avatar van Schizophrenia
Piano drammen? Mike Watt was toch de gene die de pianostukken inspeelde voor dit album? Hij is niet een goede zanger nee, maar in samen met de muziek is het de gouden combinatie.

avatar van Ducoz
toch één van de beste Dino platen!

avatar van gd90
sebas schreef:

bwah hij heeft toch iets unieks

avatar van dj maus
Heerlijk, die stem van J.

De zanger van Blonde Redhead kan óók zo heerlijk zeuren!

avatar van cbokhove
1 van mijn eerste alternatieve CD's. En gelijk een eerdere poster in dezelfde tijd als Suede "ontdekt". Blijft nu nog steeds overeind. Die jankerige stem, solo's die ik normaal gesproken haat passen hier in de muziek (zoals Frusciante nu nog), en goede melodieën. Desolaat.

avatar van cbokhove
What Else Is New doet mij in het begin in de verte denken de Manic Street Preachers (of andersom) Motorcycle Emptiness

avatar van papat
Wat mij betreft de beste plaat van Dinosaur Jr!!

avatar van lazerus
Ben na aanleiding van Farm maar in Dinosaur Jr. aan het duiken,
maar ik moet er erg aan wennen, vooral aan de zang.. mijn eerste
reactie is eigenlijk ook iets van..

Pff moet die zanger kakken ofzo,
ik zie hem echt met zijn kont staan draaien
voor de mic.. en maar zingen..
Yur not gonna get me through this are yuuwwwhhhjjjjjoee

Hij heeft het in ieder geval moeilijk, aan zijn knauwende en
half jankende zang te horen, dat is me wel duidelijk..

Als je daar eenmaal aan gewend bent is er geen weg meer terug.

Denk dat het je wel gaat lukken, zeker met een zanger als Brian Molko op 1 in je top 10.

avatar van lazerus
Zal mijn best doen!
Qua muziek is het sowieso lekker.

avatar van Nicolage Rico
Het is inderdaad erg wennen, aan de stem van J Mascis. Ik had destijds niet verwacht dat ik het ooit goed zou gaan vinden, maar het is gelukt. Vooral "Out There", "Start Choppin"(!) en "What Else is New" zijn schitterend. Helaas kan dit niveau niet helemaal vastgehouden worden.

avatar van dj maus
cbokhove schreef:

riffje heeft er veel van weg, inderdaad

avatar van King Leon
Dit is zo mooi, heerlijk van de toon af, ellende druipt er vanaf... Dit heeft me jaren op de been en aan de drank gehouden... Prachtalbum!!! Vooral Not The Same, kippenvel.

Kwam hem laatst weer tegen op zolder, bij het uitmesten van mijn oude collectie. Voelde als een reunie met mijn tiener-ellende. Meteen weer in de platenkast gezet.

skyline
King Leon schreef:
Dit heeft me jaren op de been en aan de drank gehouden...

Kwam hem laatst weer tegen op zolder, Meteen weer in de platenkast gezet.

En? Gelijk weer aan de drank?

avatar van likeahurricane
J Mascis solo live in Amsterdam:

Get Me

avatar van frolunda
Unieke stem,uniek geluid,prima plaat.Vooral de eerste vier nummers zijn fantastisch.

avatar van Germ
Dinosaur Jr's beste wat mij betreft. Not the Same is schitterend dramatisch!

avatar van musician
Bij een 5* album mogen er geen minpuntjes zijn, ik heb lang geluisterd maar niets kunnen vinden.

Stevige melodieuze rock met eerlijke instrumententatie, zeer aanspreekbare composities en prima productie.
De door schmerz getroffen vocalen van zanger J Mascis zijn een genot om naar te luisteren en blijven ook geweldig als de band even gas terug neemt en een vreemde eend in de bijt lanceert, zoals Not the same.

Dinosaur jr, (1984 opgericht) kan wedijveren met het beste werk van het grunche genre uit die tijd maar heeft vreemd genoeg niet de naam en de reputatie van Pearl Jam of Nirvana gekregen.

avatar van Bill Evans
musician schreef:

Ze hebben dan ook geen 'Smells Like Teen Spirit' of 'Alive' gemaakt. Gelukkig maar.

avatar van musician
Bill Evans schreef:
Wellicht. Zou dat een band ook kunnen stigmatiseren? Ik kan mij voorstellen, dat het voordeel van een dergelijke hit is, dat je kostje in ieder geval is gekocht. Grote schare fans, uitverkochte live concerten en album verkopen (toen) in de miljoenen.

Ik had dat Dinosaur jr. op zich wel gegund. Maar blijkbaar is de groep aanhangers meer tevreden bij een constante stroom aan goede muziek, zonder dat de band zich aanpast aan een eventuele commerciële vraag. De leden van de band blijven in ieder geval met beide benen op de grond. Daar is inderdaad wel wat voor te zeggen.