Agent Fresco - A Long Time Listening (2010)

IJsland
Label: Record

1. Anemoi (3:27)
  2. He Is Listening (1:05)
  3. Eyes of a Cloud Catcher (4:50)
  4. Silhouette Palette (2:59)
  5. Of Keen Gaze (3:55)
  6. Translations (4:15)
  7. A Long Time Listening (7:15)
  8. In the Dirtiest Deep of Hope (3:23)
  9. Yellow Nights (2:57)
  10. Paused (4:14)
  11. Implosions (4:50)
  12. Almost at a Whisper (1:21)
  13. Pianissimo (4:46)
  14. One Winter Sailing (3:36)
  15. Tiger Veil (5:13)
  16. Above These City Lights (4:16)
  17. Tempo (3:51)
  18. Anemoi [Acoustic Version] * (3:56)
  19. Implosions [Acoustic Version] * (4:05)
  20. Tempo [Acoustic Version] * (3:35)
totale tijdsduur: 1:06:13 (1:17:49)
avatar van Papartis
Prima album, erg afwisselend ook.
Met een zanger die je kan vergelijken met een kruising van Matt Bellamy van Muse en Mika met een snufje Freddy Mercury.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Getipt door Ger die hierboven staat.

Prima album inderdaad alleen vind ik de zang niet zo goed. Stem vind ik niet mooi, muzikaal daarebtegen zit dit soms geniaal in elkaar.
Luister het titelnummer A Long Time Listening dat begint als een punknummer van Fucked up en tussen door popinvloeden en rockinvloeden.

Ook Implosios is zo'n nummer dat allerlei kanten op gaat.
Weer wat moois uit IJsland.

avatar van Papartis
Van af vandaag Rock Album van de Week

avatar van Bardt1980
Erg fijn album dit! Er zit erg veel variatie in de nummers. Dit kan misschien tegelijk ook wel een struikelblok voor dit album zijn. Er is niet echt een rode draad in te ontdekken. Niet dat het verplicht is, vooralsnog stoor ik me er niet aan. Deze band smaakt in ieder geval naar meer!

avatar van R-bek6
Agent Fresco afgelopen weekend pas leren kennen tijdens Progpower Europe. Daar maakte ze veel indruk op mij en een groot deel van de andere aanwezigen. De spontaniteit en oprechtheid van de band straalde er vanaf. Dit was heel puur. De volgende dag direct het album aangeschaft en dat is even overtuigend als het optreden. Petje af voor deze erg originele muziek met dito zangwerk.

avatar van notsub
R-bek6 schreef:
leren kennen tijdens Progpower Europe.

Geldt voor mij ook en daar stond in één keer een band die lekker zijn eigen ding doet. Het draait allemaal om de zanger, die erg veel gevoel in zijn performance legt en dat is op CD ook de grote kracht. Instrumentaal wordt er soms flink te keer gegaan, maar zonder de gitaarsolo's die zo kenmerkend zijn in de Metal wereld. Agent Freso speelde dan wel op een Metal festival, hun benadering en attitude zijn dat niet. Net als bijvoorbeeld Jolly is dit een voorbeeld van een fris geluid met een opvallende zanger.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
R-bek6 schreef:

Idd Geert deze kende ik, zie mijn relaas hierboven