MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Rock Album van de Week

zoeken in:
Ik zag tot mijn grote schrik dat er een Hiphop, Soul, Metal, Jazz en zelfs Noise album van de week is, maar nog steeds géén Rock album van de week! Het lijkt mij leuk om hier ook eens aan te beginnen, met dan als stemmengrens 100. Als hier bezwaren tegen zijn, dan gaat het natuurlijk niet door, maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn. Alle genres binnen de rock zijn natuurlijk toegestaan.

Als je meedoet, graag je naam in de lijst hieronder zetten:

-Hoi123

Casartelli (moderator)
Naast een metal- en noise-album van de week hebben (hadden?) we ook nog een progrock-album van de week. Is een 'rock-album van de week' niet wat erg breed?

Je hebt gelijk, had het progrock album van de week niet gezien. Slotje dan maar?

Sir Spamalot (crew)
Waarom niet? Niet alle rock is progrock en omgekeerd: rock, hardrock, progrock, weet-ik-veel-rock. Er zijn hier toch mogelijkheden.

Zeker...en ik heb zin om nieuwe muziek te ontdekken...ik doe mee!!

Ik wil ook wel mee doen, maar is 100 stemmen niet wat veel?

Ok, 50 stemmen dan. Laten we dan maar gewoon alle genres doen. Hebben we meteen wat afwisseling.

Misterfool
ik denk dat het goed is om maar gewoon een slotje te gooien op het progrock album van de week(daar kwam toch geen hond) en hier verder te gaan als rock album van de week.

Ok, moeten we daar de moderators over pm'en?

Sir Spamalot (crew)
Mijn gedacht (zoals altijd): dergelijke topic is een ideale kans om nog meer muziek en andere MuMe-collega's te leren kennen waarmee je anders wellicht nooit in contact komt. Wat ik al door de topic Het Metal Album van de Week heb leren kennen I thought I knew it all. Het Rock Album van de Week kan voor mij prima bestaan naast andere reeds bestaande topics. Ervaring bij HMAvdW leert dat het na een tijdje wel losloopt. Proberen, zien hoe het loopt, het lukt wel.

Als jullie jezelf eerst nou maar eens inschrijven!

Misterfool
-hoi123
-Misterfool

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
-master-rens

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
- Nicholas123

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
-master-rens
- Nicholas123

Even grote schoonmaak gehouden hier.

Als alle rockgenres in aanmerking komen en iemand me wil helpen als ik iets moet uploaden (nooit gedaan): count me in.

-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
-master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld

Casartelli (moderator)
-hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
-master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld
- Casartelli

Ik zou er trouwens voor opteren de grens op maximaal 10 stemmen te zetten of zo...

Zou wel leuker zijn, maar dit soort albums zijn gewoon moeilijker downloadbaar.

Ik neem met plezier de aftrap voor het eerste Rockalbum van de Week.

And So I Watch You From Afar - And So I Watch You From Afar

Link:

(afbeelding)

De laatste tijd heb ik een paar instrumentale albums gedownload en deze beviel, na Explosions in the sky, het best. Het zijn allemaal hevige, intense nummers van ±6 minuten. Als je over het feit dat er geen zanger is heen kan stappen, ben je al ver genoeg. Één van de gitaren neemt namelijk ook een ''zangstem'' in, waardoor het nog catchy klinkt ook. De bandleden hebben fantastisch veel talent, of het nou gaat om songs schrijven of die uitvoeren. Ook hebben de nummers stuk voor stuk prachtige climaxen. Ik heb het een 4,5* gegeven, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Voor een downloadlink, pm mij.

leander?
Ik doe mee. Moest ASIWYFA toch nog checken

Yann Samsa
hoi123
-Misterfool
-trebremmit
-laboomzaa
- Joy4ever
-master-rens
- Nicholas123
- Sandokan-veld
- Casartelli
- leander?
- Ferre

Ah, zijn wel al begonnen. Zal het album eens opzoeken.

Loopt nu binnen...had deze al een tijdje op mijn lijstje staan!!

leander?
hoi123 schreef:
Zou wel leuker zijn, maar dit soort albums zijn gewoon moeilijker downloadbaar.

Valt best mee. Ik vind de grens die we in het MAvdW hanteren (20 stemmen) eigenlijk ideaal.

Instrumentale muziek...ik kom het tegenwoordig vaak tegen en hoe goed het ook is na 3 tot 5 nummers wil ik wat anders!!! Ik mis dee emotie van zang.

Ik vind het volle geluid van deze plaat lekker, maar mis toch nét dat ene stukje waar door ik blijf luisteren.

Maar ik heb nog een hele week!!

Luister mee op Spotify.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:32 uur

geplaatst: vandaag om 02:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.