Roxette - Charm School (2011)

Zweden
Label: EMI

1. Way Out (2:46)
  2. No One Makes It on Her Own (3:43)
  3. She's Got Nothing On (But the Radio) (3:36)
  4. Speak to Me (3:38)
  5. I'm Glad You Called (2:48)
  6. Only When I Dream (3:52)
  7. Dream On (3:09)
  8. Big Black Cadillac (3:06)
  9. In My Own Way (3:31)
  10. After All (3:16)
  11. Happy on the Outside (3:38)
  12. Sitting on Top of the World (3:56)
avatar van Editoor
Een nieuwe Roxette, verrassend.

avatar van Pinsnider
Spannend!!!!! De oude helden terug met een nieuwe plaat!!!!! Maar wat nu te doen... Blind bestellen en misschien teleurgesteld worden..?? Toch eerst even luisteren en dan misschien bestellen..?? Of wordt het alleen luisteren en concluderen dat de chemie weg is...??
De eerste single "She's got nothing on..." neemt de twijfel vooralsnog niet weg. Lekker typisch Roxette-singletje, maar het pakt me nog niet. Misschien valt er later nog een kwartje.
Wel zeer veel respect voor deze heer en dame!!! (en dat ontbreekt helaas nogal op dit verder prachtige forum...)

avatar van Arrie
Een nieuwe Roxette?
Weet Friek er al van?

Als je op youtube Roxette Charm school intikt kun je 30 sec. van elk nummer beluisteren.
Deze cd is echt de moeite waard!

avatar van kappottevic
Net het album beluisterd... en toch best lekker hoor. Ik word er bijna wat nostalgisch van...

Het album doet me het meest denken aan de crash-boom-bang tijden maar met een vleugje joyride, al moet ik zeggen dat ik de latere cd's nooit zoveel heb beluisterd. Echte dikke knoeperds van hits zitten er niet tussen denk ik en het is wat aan de tamme kant soms, maar toch moet je hem als (oud)liefhebber even luisteren.

Schrik er niet teveel van dat per gessle ook nog eens wat liedjes (mee)zingt: het valt best mee...
De bonus meuk had wat mij betreft achterwege kunnen blijven. Aardig zo'n mini greatest hits, maar het leidt een beetje af van het nieuwe album en zo spectaculair zijn de uitvoeringen ook niet.

avatar van Pinsnider
Hum, dan toch maar blind bestellen..?? Is wel spannend en leuk natuurlijk...

avatar van vigil
Stiekem vind ik Roxette best leuk. De cd's look Sharp, Joyride en een verzamelaar staan keurig in de kast. Dus ik was best benieuwd naar de nieuwe plaat. Deze valt wat mij betreft helemaal niet mee. Natuurlijk staat er typisch Roxette materiaal op maar zo goed en catchy als eerder genoemde albums is het nergens.

1,5
Ik ben al sinds eind jaren '80 een supergrote Roxette-fan. Ik heb 115 Roxette-songs op m'n i-pod staan (en ik vind ze allemaal zalig goed) en je kan dus gerust zeggen dat Roxette mijn favoriete groep is.

Maar ook IK moet spijtig genoeg toegeven dat in die 9 jaar stilte er iets is veranderd ... dit album heeft een paar hoogvliegers zoals de 1ste song (Way out), de 4de song (Speak to me) en natuurlijk de 3de song wat hedendaags een grote hit is (She's got nothing on but the radio).

Maar al de rest is middelmatig at best en daardoor is het album een bittere tegenvaller. De ROCK in Roxette is minder aanwezig (herinner je nog songs als "Fireworks" en "Opportunity nox") en Per & Marie proberen tevergeefs een modern tintje aan hun songs te geven. De balades zijn mooi maar inderdaad veel te tam en blijven nauwelijks hangen.

Room Service vond ik altijd hun zwakste album maar het doet pijn om te moeten toegeven dat dát album een meesterwerkje is t.o.v. dit album hier.
Enfin - misschien dat het volgende album dit duo terug op de juiste weg kan duwen.

Maar dit is een tegenvaller .....

Misschien ben IK wel veranderd in die 9 jaar tijd en is de NIEUWE Roxette niet meer aan mij besteed, lol.
Of misschien heeft dit album wat tijd nodig om zich te plaatsen ....

Bye for now

MindRuler
kappottevic schreef:

Het album doet me het meest denken aan de crash-boom-bang tijden maar met een vleugje joyride.

Klinkt veelbelovend. Na Crash!Boom!Bang! heb ik Roxette niet meer gevolgd.
De single van Room Service (Centre Of The Heart) vond ik ook nog best te pruimen.
Roxette is jeugdsentiment én de eerste band waar ik een album van kocht (Joyride..toen nog op tape)

Tsja,
ook deze oude fan is inmiddels vele luisterbeurten verder en moet ook tot een tragische conclusie komen; het is niet meer wat het geweest is... Er wordt inderdaad minder hard gerockt en ook de ballades komen niet meer zo hard binnen als vroeger. Daarnaast vind ik het een beetje genant worden als twee (bijna?) vijftigers zingen over mensen die niets anders aan hebben dan de radio en een grote roze auto... Verder mis ik de humor en de knipogen die eerder werk kenmerkten (herinnert u zich nog de heerlijke zelfevaluatie aan het einde van Dangerous? "Due to the exceptionally weakness of this song, play it loud!)
Leuk om weer eens wat te horen van de oude helden, jammer dat de verwachtingen verre van ingelost worden...

avatar van Emile93
Lekker album zeg!!

belgianfilmfreak schreef:

Maar al de rest is middelmatig

niks veranderd dus

avatar van Riporter
Heel aardig nieuw album van Roxette.

avatar van waardamme
Ik vind deze plaat een mooie comeback. Klinkt vertrouwd, maar ze vallen niet in herhaling. Op een paar mindere nummers na, staan hier veel sterke songs op.

Soms ben je bezig met opruimen en dan ontdek je dat op je hard disk nog de dual disk versie van dit album staat - in totaal 24 nummers ipv de 12 hierboven.

Die 2e cd bevat uitsluitend live nummers en dan is het bijzonder om te horen dat de band staat als een huis, maar dat Marie toch wel minstens een octaaf heeft moeten inleveren. Dat hoor je het duidelijkst in Wish I Could Fly, Perfect Day, Listen to Your Heart - en dat zorgt ervoor dat things will never be the same - heel jammer, een heel fijne popstem is verloren gegaan

avatar van Pinsnider
Was twee weken terug in Antwerpen (jazeker! kadootje van mijn vrouw en die vroeg zich stiekem af of ik het nog wel leuk zou vinden... Natuurlijk!!) en dacht toen ze het podium op kwam strompelen: och, och, moet dat nou.... Maar ze zat daar twee uur lang te genieten, was volledig ok met het feit dat ze bepaalde noten niet meer haalde en de band was volledig flexibel op haar ingespeeld. Het "och och" draaide om naar groot respect!