Beastie Boys - Paul's Boutique (1989)

Label: Capitol

1. To All the Girls (1:29)
  2. Shake Your Rump (3:19)
  3. Johnny Ryall (3:00)
  4. Egg Man (2:57)
  5. High Plains Drifter (4:13)
  6. The Sounds of Science (3:11)
  7. 3-Minute Rule (3:39)
  8. Hey Ladies (3:47)
  9. 5-Piece Chicken Dinner (0:23)
  10. Looking Down the Barrel of a Gun (3:28)
  11. Car Thief (3:39)
  12. What Comes Around (3:07)
  13. Shadrach (4:07)
  14. Ask for Janice (0:11)
  15. B-Boy Bouillabaisse (12:33)
  16. 33% God * (3:53)
  17. Dis Yourself in '89 (Just Do It) * (3:59)
avatar van artvark71
Volmondig: JA!

avatar van artvark71
Kill_illuminati schreef:
Grappig is dat de productie in elkaar is gezet door de mannen die we nu beter kennen als The Chemical Brothers. Of heb ik mij nou verkeerd laten informeren.

Ja, toch echt de andere Dust Brothers...

avatar van Hanszel
Deze vond ik destijds niet zo interessant. Denk dat ik gitaren miste. Licensed to ill vond ik geniaal (want: no sleep... en fight...) en Ill communication was weer 'beter' dan deze vond ik (lees: Sabotage). Vervolgens vond ik Hello Nasty magistraal. Voor mij echt een document van die tijd.
Deze legde ik net even in de speler en ik wist eigenlijk niet dat het zo'n leuk plaatje was! Had 3* maar daar moet er snel op zijn minst 0,5 bij.

avatar van HansVon
Ik ben niet zo van de hip-hop, maar dit is toch wel een lekker album. Vooral doordat de instrumenten zo goed gebruikt worden. Maakt me vrolijk op deze regenmiddag

Heeft na 32 jaar niets aan kracht ingeboet, een prachtplaat: 4,5 sterren.

avatar van Ernie
Ligt nu nog eens op.
Volume steeds luider en luider.

De heerlijke opener
Shake your Rump
3 minute rule
Hey Ladies
Lookin down the barrel of a gun
Car Thief
Shadrach
En uiteraard het geniale B boy boullaibaisse

Machtige schijf

avatar van Kos
Kos
Volgens mij mist mijn LP de laatst track. Beetje irritant.

Heerlijke plaat, ook na al die jaren nog.

avatar van Lau1986
Dit is inderdaad een heerlijke plaat. Lekker afwisseling en volop energie. Fijn album.