The Bats - Daddy's Highway (1987)

Nieuw-Zeeland

4. Take It (2:30)
  5. North by North (4:08)
  6. Tragedy (3:00)
  7. Block of Wood (3:12)
  8. Miss These Things (3:07)
  9. Mid City Team (2:25)
  10. Some Peace Tonight (2:53)
  11. Had to Be You (3:03)
  12. Daddy's Highway (4:00)
  13. Calm Before the Storm * (2:39)
  14. Candidate * (3:26)
  15. Mad on You * (2:30)
  16. Trouble in This Town * (2:25)
  17. Made Up in Blue * (4:00)
avatar van Lukas
North by North, wat een heerlijk nummer

avatar van johan de witt
En nog niet eens het beste nummer.
Van begin tot eind een heerlijk album

avatar van luigifort
Mee eens
De bonustracks ook trouwens!

avatar van johan de witt
Klopt, Made Up In Blue een van hun allermooisten

avatar van bikkel2
Lekker no-nonses album, zeker als je praat over 1987.
Heel aanstekelijke plaat waar de puurheid en oprechtheid van af druipt.
Het is muzikaal niet van een heel spectaculair level, maar dat maakt het juist ook wel weer de moeite waard.
Het is wat rommelig hier en daar, en de zang is lang niet altijd zuiver.
Ook zelfs wat vals gestemde gitaren komen langs, maar ik kreeg al snel het idee dat The Bats daarin wat dollen, want er zijn ook liedjes die opmerkelijk strakker gespeeld worden.
Misschien wel een soort protest aangaande te gelikte platen en perfectie, zo komt het bij mij een beetje over.
Maar liedjes schrijven is zeker besteed aan dit collectief.
Met een beetje fantasie zijn er wat R.E.M raakvlakken ( zang ook soms) maar dan in een low-budget setting.
Daddy's Highway kabbelt lekker en heeft een prettige ongedwongen vibe, die mij wel aanspreekt.
North By North was een single en die springt er ook iets meer uit.
Uit Nieuw-Zeeland en daar komt net als uit Australie toch veel goeds vandaan.

BrotherJohn
Dunedin album dat geen zwakke momenten kent. Prachtige gitaarpop. Feelgood en uplifting, maar ook lekker ongepolijst. Een vrij essentieel album in de indie rock scene als je het mij vraagt. nu ik het album herontdekt heb hoor ik er veel van mijn favorieten uit iets latere jaren in terug, waaronder Galaxie 500, Low, The Stone Roses, The Serenes, Ride en Yo La Tengo.

avatar van Venceremos
Kant A is zo ontzettend goed, mn Sir Queen met dat heerlijk typisch valsig gitaarloopje en die blubberbas.