2 Unlimited - No Limits! (1993)

Belgiƫ / Nederland
Dance
Label: Byte

1. No Limit (3:45)
  2. Tribal Dance (4:33)
  3. Mysterious (4:25)
  4. Faces (3:51)
  5. Maximum Overdrive (4:00)
  6. The Power Age (4:00)
  7. Break the Chain (3:51)
  8. Kiss Me Bliss Me (3:54)
  9. Throw the Groove Down (4:21)
  10. R.U.O.K. (4:14)
  11. Let the Beat Control Your Body (4:03)
  12. Invite Me to Trance (4:10)
  13. Where Are You Now (5:04)
  14. Shelter for a Rainy Day (5:15)
  15. Get Ready for This [Wilde Mix] * (5:59)
  16. No Limit [Automatic Breakbeat Remix] * (4:46)
avatar van RogerV
Invite me tot trance blijft imo ook een geweldig trackje

avatar van tnf
tnf
Shelter schreef:
...vond ik vroeger Let the beat control your body nog wel leuk

Ik prefereer de versie op dit album boven de single-versie.

Hebben meer mensen dat?

avatar van musiquenonstop
De grondleggers van de eurohouse. Vaak geïmiteerd, en zelden geëvenaard.

avatar van tnf
tnf
Nee, niet de grondleggers ervan. Wél degenen die het definitief door lieten breken, en ervoor zorgden dat de (in feite aller langer bestaande) muziek dat naampje kreeg.

Culture Beat's No deeper meaning, bijvoorbeeld, was er al een paar maanden vóór Get ready for this. En daarvóór waren de allereerste Twenty 4 Seven-hits er al. Net als 2 Brothers On The 4th Floor - Can't help myself. Maar in het begin werd dat 'hiphouse' genoemd, of zo.

WPE
bah.

Sterke onderbouwing

buizen
2 Unlimited - No Limit (1993) - YouTube

Zelf meer een liefhebber van Capella.. of Marusha..

avatar van Droombolus
Nou nog een linkje naar de draaiorgel versie ..........

avatar van adri1982
Album nog eens beluisterd. 'No limit' is leuk , 'Tribal dance' en 'Let the beat control your body' zijn ook wel aardig, maar de rest is niet veel soeps. . 'Maximum overdrive' is echt vreselijk . Stem blijft 2,0.

avatar van Pinsnider
Ha, dat vind ik nou exact hetzelfde. Rest is vulsel...
En Capella! Ja, die was goed, maar Dune was de beste!!

avatar van Heer Hendrik
Nee joh... LA Style met James Brown is dead... dat was het helemaal......NIET!!! Wat een enorme boel rotzooi werd er toen op de markt gebracht. Eind jaren 80 begon het allemaal met die house-muziek, naast de Stoch Aitkin en watermanherrie, daarna deze troep om door te trekken tot aan Gabberbagger. Nee er werd goede muziek gemaakt in die tijd maar daar aan paralel liep dit soort lawaai en vervuiling van de radio-ether

avatar van Pinsnider
hohoho, Stock-Aitken-Waterman was inderdaad pure ethervervuiling met zielloze wegwerpliedjes volgens identieke concepten, maar het gaat me te ver daar de eurohouse onder te scharen. Smaken verschillen gelukkig, maar ik vind dat er hier en daar toch best creatieve en interessante melodieën uit de computers zijn komen rollen... Naar het eind toe werd het een herhaling van zetten, maar ten tijde van No Limits kon ik mijn geluk niet op. Heerlijke tegenhanger ook voor het rockgeluid van toen

Heer Hendrik schreef:

Wat een frustraties. Wil je erover praten?

God damn, wat zag die Anita er toen lekker uit. Bij het uitkomen van iedere nieuwe single was ik weer benieuwd naar hoe zij eruit zou zien. Met name Tribal Dance.

avatar van FunkStarr
adri1982 schreef:

Maximum Overdrive juist altijd wel lekker gevonden, gewoon een simpel energiek nummertje.

avatar van Casartelli
Tijd voor enige herwaardering hier. Natuurlijk wordt dat een moeilijk verhaal als je er niet bij geweest bent, zo omstreeks 1993. Niet minder dan 5 hitsingles kwamen er van dit album, maar er staan, als je de formule eenmaal in het hart gesloten hebt, nog diverse albumtracks op die eigenlijk nog wel beter zijn (ik noem met name een Mysterious en The Power Age). Zelfs de beide ballads aan het eind zijn best beluisterbaar.

avatar van beachlicious
Een van de eerste albums waarvoor ik met vrienden in de rij stond bij de expert in Ommen. Bizar ook omdat er destijds zoveel mooiere muziek werd gemaakt maar waar ik pas jaren later achter kwam. Leuk voor die tijd, tegenwoordig zal ik het nooit meer luisteren.